marți, august 3, 2021
Abonament 2021 ClubAntreprenor.ro

Autovit.ro împlinește 20 de ani

Must Read

Analiză PwC: Piața locală de fuziuni și achiziții și-a continuat creșterea în prima jumătate a anului 2021, atingând valoarea de 1,8 mld euro

Valoarea totală estimată a tranzacțiilor de tip M&A a fost de 1,8 miliarde de euro, în primul semestru din...

Automatizarea proceselor în companii: inovație sau necesitate?

Accelerarea digitalizării declanșată de contextul pandemic a silit companiile să facă saltul tehnologic către următoarea etapă – automatizarea proceselor...

Garanti BBVA Leasing sprijină IMM-urile afectate de pandemie

Garanti BBVA Leasing, parte a Grupului Garanti BBVA România, unul dintre cele mai dinamice grupuri financiare de pe piața...

Evoluția celei mai mari platforme auto online din România – de la 2000 la peste 4 milioane de vizitatori pe lună

2020 este anul în care Autovit.ro împlinește 20 de ani. Este o lungă perioadă de activitate pentru un business digital, marcată de provocări, experimente, dedicare și concentrare, care se contopește cu istoria pieței auto din România.

Bătrâna Dacie 1310 sau noul Tico de la Daewoo dominau tranzacțiile locale

Povestea începe în anul 2000, când, în România, ideea de a cumpăra o mașină cu ajutorul internetului era aproape de neconceput. În plus, țara noastră încă nu era membră UE, iar aducerea mașinilor din străinătate era complicată și costisitoare din cauza taxelor vamale foarte mari. Bătrâna Dacie 1310 sau noul Tico de la Daewoo dominau tranzacțiile locale.

Tranzacții cu mașini SH în România:

  • 2007 – 530,271
  • 2011 – 505.927
  • 2019 – 1.070.395

*Sursa: DRPCIV

La acel moment, statisticile din România au reprezentat contextul potrivit pentru un nou start pe piața auto locală – lansarea platformei online Autovit.ro, unde românii vindeau și cumpărau mașinile second-hand pe care și le doreau, după modelul site-urilor de anunțuri auto din țările vestice.

În 2002 erau disponibile aproximativ 1.800 de anunțuri pe Autovit.ro și  aproape 2.700 de vizitatori intrau pe site, în fiecare lună.

După incă 4 ani, Autovit.ro înregistrează o creștere spectaculoasă. Numărul celor care intră pe site crește de aproape 34 de ori, volumul de anunțuri se triplează, iar Autovit.ro devine principalul site unde românii caută o mașină.

Asa se face ca în 2008, Autovit.ro înregistra deja peste 300 de mii de vizitatori pe lună și peste 18.000 de anunțuri. Aproape 100 de dealeri auto își fac apariția pe platforma online.

În 2009, Autovit.ro este cumpărat de fondul de investiții Naspers și intră în grupul OLX. Noul site era echipat cu un motor de căutare mai performant, avea mai multe filtre de căutare, iar anunțurile se puteau urca mai ușor.

După acest restart al platformei, în 2010 apare și blogul Autovit.ro. Pe site erau atunci 199 de dealeri, peste 3500 de anunțuri și intrau în fiecare lună aproape 35 de mii de vizitatori.

„Ne-am dorit să avem anunțuri cu număr mare de informații pe site, care să crească gradul de transparență pentru cumpărători. Am văzut rezultatul acțiunilor de creștere a încrederii clienților noștri în platforma prin feedback-ul primit de la aceștia. Insă, la acest aspect lucrăm în continuare.Andrei Dumuța, General Manager, Autovit.ro

În 2013, Autovit.ro organizează primul Black Friday din România dedicat autoturismelor. Pe site, dealerii auto anunțau mașini chiar și la jumătate de preț. Apoi, evenimentul s-a  organizat în fiecare din ultimii 7 ani. Ultimul Black Friday a fost, de fapt, Black Week, cu reduceri de peste un milion de euro la mașinile din ofertă.

În 2015 site-ul ajunge la peste 2 milioane de vizitatori pe lună și se colaborează cu aproape 800 de dealeri auto din România. Ce rămâne neschimbat este apetitul românilor pentru mașinile germane, care sunt, în continuare, în topul cererii și ofertei.

În cei 20 de ani de activitate, Autovit.ro a strâns o comunitate remarcabilă de clienți și parteneri. Începând din 2016, acestora le-a fost dedicat un eveniment special – Gala Dealerilor Autovit.ro – un semn de apreciere publică și nemijlocită din partea Autovit.ro. Anul acesta, Autovit.ro a organizat o Gală a Dealerilor de la distanță, militând pentru un comportament responsabil și precaut, în contextul pandemiei pe care o traversăm.

4 miloane de vizitatori în luna octombrie

În 2020, dupa revenirea din lockdown, vizitatorii Autovit.ro au crescut în mod constant ajungând la aproximativ 4 miloane de vizitatori în luna octombrie. Evoluția platformei online din ultimii ani confirmă Autovit.ro ca un adevărat lider pe piața tranzacțiilor auto din România.

Cred că Autovit.ro este primul loc unde te duci în momentul în care te gândești să îți cumperi o mașină. Înainte de a fi foarte sigur că poți sau că vrei să îți cumperi o mașină, mai întâi arunci un ochi pe Autovit.ro. De cele mai multe ori, tot aici găsești și mașina pe care o cauți.” – Sorin Bălan, Head of Operations, Autovit.ro.

Autovit.ro rămâne recunoscător eforturilor depuse de partenerii care i-au stat alături în cei 20 de ani de activitate.

Mulțumim tuturor celor care au acceptat această provocare, care au urmat drumul deschis de Autovit.ro și care au arătat profesionalism și suport acestui brand. Suntem parte dintr-o poveste de succes și ne mândrim că am putut să o scriem împreună.

Mai multe detalii despre evoluția Autovit.ro și a pieței auto din România puteți găsi și în clipul aniversar Autovit.ro – 20 de ani (link)

- Advertisement -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest News

Analiză PwC: Piața locală de fuziuni și achiziții și-a continuat creșterea în prima jumătate a anului 2021, atingând valoarea de 1,8 mld euro

Valoarea totală estimată a tranzacțiilor de tip M&A a fost de 1,8 miliarde de euro, în primul semestru din...

Automatizarea proceselor în companii: inovație sau necesitate?

Accelerarea digitalizării declanșată de contextul pandemic a silit companiile să facă saltul tehnologic către următoarea etapă – automatizarea proceselor de business. Automatizarea, așa cum...

Garanti BBVA Leasing sprijină IMM-urile afectate de pandemie

Garanti BBVA Leasing, parte a Grupului Garanti BBVA România, unul dintre cele mai dinamice grupuri financiare de pe piața locală, a semnat un acord...

Raiffeisen Bank și RWA Raiffeisen Agro România finanțează sistemele de irigații și agricultura ecologică sustenabilă

Raiffeisen Bank, alaturi de partenerul sau RWA Raiffeisen Agro Romania, ofera fermierilor romani consultanta si solutii de finantare specifice investitiilor agricole, precum investitii in...

Chimcomplex a avut în primul semestru un profit net de 57,7 milioane de euro

Primele 6 luni ale anului 2021 confirmă poziționarea Chimcomplex ca lider regional al industriei chimice, compania raportând un profit net de 282.6 milioane lei...
- Advertisement -

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -