vineri, 23 mai, 2025

Consiliul Concurenței pune în dezbatere publică „Ghidul privind înțelegerile verticale”

Consiliul Concurenței a elaborat „Ghidul privind înțelegerile verticale” cu scopul de a veni în sprijinul companiilor care trebuie să-și evalueze singure, de la caz la caz, compatibilitatea cu normele de concurență naționale și europene a acordurilor verticale pe care doresc să le încheie.

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Fica
Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro

Consiliul Concurenței a elaborat „Ghidul privind înțelegerile verticale” cu scopul de a veni în sprijinul companiilor care trebuie să-și evalueze singure, de la caz la caz, compatibilitatea cu normele de concurență naționale și europene a acordurilor verticale pe care doresc să le încheie.

De regulă, acordurile verticale sunt, contractele de furnizare și distribuție. Termenul „vertical” subliniază faptul că aceste contracte sunt încheiate între companii care operează la diferite niveluri ale lanțului de producție sau de distribuție. Acordurile de distribuție între producători și angrosiști/comercianții cu amănuntul reprezintă exemple tipice de acorduri verticale.

Astfel, dacă un acord vertical conține „restricții” în ceea ce privește furnizorul sau cumpărătorul, concurența poate fi afectată. Aceste restricții pot lua mai multe forme, de exemplu, producătorul vinde doar unuia sau unui număr limitat de cumpărători (distribuție exclusivă/selectivă), ceea ce poate duce la excluderea altor cumpărători de pe piață și/sau la înțelegere între cumpărători. În mod similar, obligațiile de neconcurență care interzic distribuitorilor achiziționarea și revânzarea produselor concurente pot împiedica intrarea pe piață a noilor producători și pot consolida pozițiile pe piață ale producătorilor existenți.

„Înțelegerile verticale reprezintă încălcări frecvente ale normelor de concurență și, de aceea, vrem să ajutăm firmele să cunoască și să înțeleagă mai ușor condițiile în care pot încheia  contracte de distribuție/furnizare fără a fi sancționate”, a declarat Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.

Ghidul cuprinde exemple relevante din practica Consiliul Concurenței din România și a Curții de Justiție a Uniunii Europene, precum și o serie de recomandări pentru evitarea încălcării legii.

Ghidul privind înțelegerile verticale  este pus în dezbatere publică pe pagina web a instituției, www.consiliulconcurentei.ro, timp de 30 zile.

Sugestiile și propunerile pot fi transmise prin e-mail la adresa catrinel.ivanciu@consiliulconcurentei.ro sau prin poştă: Consiliul Concurenţei, Piaţa Presei Libere nr. 1, Casa Presei, corp D1, sector 1, Bucureşti, cod poştal 013701, Oficiul Poştal nr. 18, ghișeul 3.

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Vasile Iosif, Președinte AIPROM: De ce este nevoie ca România și țările din Uniunea Europeană să utilizeze derogări în domeniul protecției plantelor?

Vasile IOSIF este Președintele AIPROM – Asociația Industriei de Protecția Plantelor din România – și un promotor activ al...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor