Autor: Florentina Susnea, Managing Partner, PKF Finconta
Scopul unei companii o definește, spune lumii de ce există, ce probleme își propune să rezolve și ce valori susține în fiecare interacțiune. Tot mai des în ziua de astăzi, companiile folosesc scopul pentru aprofundarea relației cu clienții, pentru a contribui la consolidarea comunității în care își desfășoară activitatea, pentru atragerea talentelor concomitent cu atingerea cifrelor de performanță economică.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
24 septembrie 2024: ESG – noua moralitate de business, Ediția a II-a
26 septembrie 2024: Gala Club Antreprenor, Ediția a XVI-a
3 octombrie 2024: Viitorul afacerilor de familie în România, Ediția a II-a
15 octombrie 2024: Soluții pentru finanțarea companiilor, Ediția a III-a
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Însă nu toate companiile văd în scop un ideal atotcuprinzător. Unele și-l reprezintă drept un instrument de relații publice ca doar să comunice cine sunt, ce susțin și să câștige cotă de piață. Altele cred că punerea pe piață a produselor la cele mai mici prețuri este singurul lucru care contează pentru consumatori. În timp ce putem recunoaște mentalități de acest fel chiar în rândul companiilor de succes, cercetările arată că ceea ce delimitează companiile cu scop de celelalte sunt longevitatea și autenticitatea.
Companiile care pun accent pe scopul lor și îl conectează cu modul în care își derulează operațiunile vor beneficia de următorul set de avantaje competitive:
Loialitate pe termen lung – Companiile care au un scop și își construiesc activitatea în jurul acestuia obțin mai ușor consecvență și loialitate din partea clienților. Companiile care nu reușesc să-și identifice și definească un scop pot supraviețui pe termen mediu, dar pe termen lung clienții acestora vor dori mai mult.
Creștere pe termen lung – Potrivit studiilor pe această temă companiile care sunt centrate pe scop, au creșteri ale cotei de piață mai mari și cresc de aproximativ trei ori mai repede decât competitorii lor. Mai mult, aceste companii obțin și un nivel mai mare de satisfacție în rândul angajaților și consumatorilor.
Diversitate generațională – Un brand care afirmă și un scop al companiei îi atrage mai mult pe tinerii generațiilor Y și Z pentru că fie se aliniază cu cine sunt ei sau cu cine vor să fie. Dar de ce e important scopul? Pentru că răspunde la întrebarea „de ce există compania?”, iar acest răspuns aduce claritate în mecanismele de luare a deciziilor de business.
Implicare în comunitate – Stimulate de tehnologie, transformările actuale conțin și schimbarea factorilor care influențează decizia de cumpărare. Din ce în ce mai mult suntem atenți să cumpărăm de la brandurile care își tratează bine angajații, au grijă de mediul înconjurător și se implică în comunitatea unde operează. Deoarece atunci când companiile își alinieaza acțiunile pentru satisfacerea binelui comun, construiesc sustenabil cu toți factorii implicați, și în consecință își cresc relevanță de a fi pentru a aceștia.
Ultimele evoluții în raportare performanței unui companii arată că pe primul loc nu mai este neapărat situația financiară, sau satisfacția angajaților și consumatorilor, ci măsurarea impactului social. Așadar scopul este un factor de diferențiere important.
Reziliență în situații de criză – Chiar dacă măsurile operaționale, de asigurare a continuității afacerilo sunt cele care intră imediat pe agenda managerilor în situații de criză, odată acestea implementate, este importantă reconectarea tuturor cu scopul și valorile companiei. În modul acesta atât valorile cât și scoopul se vor revalida și vor acționa ca o sursă de energizare pozitivă a echipei, vor aduce claritate și vor mobiliza spre contribuție și acțiune.
În concluzie
Tot mai mult își face loc tendința de conectarea la comunități și clienți prin intermediul scopului. Prețul și calitatea rămân în continuare principalii factori în luarea deciziilor de cumpărare. Cu toate acestea tot mai mulți tineri aleg companiile cu responsabilitatea de acționa așa cum este scopul lor. Scopul spune ceva important pentru că exprimă o aspirație relevantă pentru noi toți. În consecință oamenii preferă companiile cu scop pentru că li se adresează personal. Le preferă ca angajatori, le cumpără produsele, le susțin și le recomandă celorlalți, chiar și în perioade de criză.
Despre PKF Finconta
De 25 de ani, PKF Finconta este una dintre principalele 10 firme de servicii profesionale din România. Ca membri ai PKF International Ltd. suntem parte dintr-o rețea internațională de firme independente din punct de vedere legal, care oferă consultanță și audit oriunde în lume.Grupul PKF Finconta este format din patru societăți cu capital românesc: PKF Finconta, PKF Finconta Consultanță, PKF Finconta HR și Finconta Consulting SPRL, membre ale organismelor profesionale naționale CECCAR, CAFR, CCFR și UNPIR. Prin intermediul acestora oferim servicii de audit financiar, analiză financiară corporativă, consultanță fiscală, întocmirea dosarului prețurilor de transfer, servicii de contabilitate, salarizare, resurse umane, insolvență, auditarea fondurilor nerambursabile și due diligence de achiziții.