joi, 11 septembrie, 2025

OptiComm.AI: Cum și de ce să construiești viitorul cu AI

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Fica
Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro

De ce să prezici viitorul când îl poți construi? „Să faci previziuni e dificil, mai ales dacă sunt despre viitor” spune o anecdotă atribuită fizicianului Niels Bohr. Deși unii o consideră o mostră de umor științific, intenția citatului este mai degrabă una de a sublinia dificultatea de a prezice evenimentele cu multe variabile.

Nicăieri nu este acest lucru mai vizibil decât în lumea marilor companii de retail, unde se vorbește enorm despre viitor, însă toți par să se concentreze pe trecut. Companiile investesc miliarde în platforme care le spun cu precizie matematică ce au cumpărat clienții luna trecută, ce tendințe au observat în ultimele trimestre și când s-au confruntat cu probleme de stoc. Deși astfel de tipare sunt fără îndoială valoroase, ele nu țin cont de factori externi sau schimbările de piață și pierd din vedere oportunități de creștere.

Așadar, de ce nu avem mai multe companii preocupate de viitorul business-ului? 

“Problema nu este lipsa datelor, așa cum susțin unele surse. De fapt, peste 97% dintre companii investesc deja în Big Data, însă doar 24% dintre aceste companii susțin că folosesc efectiv datele colectate pentru a analiza și a lua decizii informate. Mai mult, 78% au investit puternic în aplicații AI anul trecut, conform Stanford University, însă 80% din aceste aplicații eșuează, iar companiile de trade au în continuare un deficit de 1.7 trilioane de dolari datorat managementului deficitar al inventarului”, spune Cristi Movilă, CEO și Fondator OptiComm.AI.

Adevărata problemă este decalajul a dintre accesul la date și transformarea lor în aplicații practice. Cu alte cuvinte, decalajul dintre a ști și a acționa.

Soluția? Concentrarea atenției pe client și pe nevoile lui viitoare, nu pe stocuri. Majoritatea clienților, fie ei B2C sau B2B, nu cumpără doar ceea ce au comandat înainte, ci cumpără ceea ce au nevoie la momentul respectiv. Nu mai este suficient să prezici că un client va comanda ceva, ci să-i înțelegi intenția de cumpărare și să transformi acea intenție în acțiune, înaintea comenzii propriu-zise.

“O astfel de abordare nu-ți permite doar să vezi mai clar tranzacțiile viitoare, dar și să le influențezi printr-o abordare proactivă, prin recomandarea de produse complementare sau de produse mai bune. Înțelegerea profilelor de clienți pe baza nevoilor fiecăruia schimbă complet modul în care te adresezi pieței.

Din fericire, inteligența artificială ne-a oferit ceea ce platformele de demand forecast nu făceau: contextualizarea. Cu ajutorul ei, companiile pot să înțeleagă nu doar ce s-a întâmplat, ci și DE CE se întâmplă. Mai mult, ele pot vedea ce se va întâmpla în viitor, dar și ce ar “putea să se întâmple”, prin simularea mai multor scenarii comerciale”, adaugă Cristi Movilă.

Alimentat cu datele potrivite, AI-ul modern poate să analizeze contextul extern (de la vreme și trafic la factori economici), să identifice tendințe emergente înainte ca acestea să se reflecte în vânzări și să simuleze diferite scenarii de piață. Astfel, în loc să reacționezi la schimbări, poți să le anticipezi și să te pregătești pentru ele. Este o trecere de la un model de business reactiv la unul proactiv.

Companiile care vor domina următorul deceniu nu vor fi cele cu cea mai bună analiză istorică și nici cele cu cele mai precise predicții. Vor fi cele care pot să se uite la piața și clienții lor și să spună: „Acesta este viitorul pe care vrem să-l creăm și iată ce vom face pentru ca el să devină o realitate.” 

OptiComm.AI este o platformă inteligentă de predicție care prezice cu acuratețe următoarea comandă a clienților tăi. OptiComm.AI combină instrumentele de predicție a cererii de ultimă generație cu inteligența decizională bazată pe AI și date externe, oferind companiilor puterea de a prezice viitorul și de a-l modela în mod proactiv.

Urmărește-ne:
- 23 septembrie 2025: Gala Club Antreprenor (Gala aniversară, 5 ani de la apariția revistei) -Inscrie-te ACUM - Gala Club Antreprenor 23, Ediție Aniversară, 5 ani Revista CA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Gala Club Antreprenor – ediția a XXIII-a - Înscrie-te acum! - Bilete online -Gala Club Antreprenor Ediție Aniversară 5 ani de la lansarea revistei Club Antreprenor
- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Anda Bucșan, Cargus: Experiența clienților dictează viitorul curieratului și al e-commerce-ului

Pe măsură ce e-commerce-ul românesc s-a extins cu viteza unui click, clienții au trecut de la entuziasmul descoperirii la...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Înscrie-te ACUM - Gala Club Antreprenor 23, Ediție Aniversară, 5 ani Revista CA -Gala Club Antreprenor 23, Ediție Aniversară, 5 ani Revista CA