BCR a sărbătorit Ziua Mondială a Pepenelui, cu peste 3 tone de pepene de Dăbuleni de care s-au bucurat mai mult de 1.700 de persoane, în cadrul campaniei „Cea mai importantă conversație E ȘI despre pepeni”. La începutul lunii iulie, BCR, împreună cu BCR Social Finance, a deschis un dialog strategic despre susținerea economiei rurale și transformarea identității locale din agricultură în capital economic real, evenimentul de pe Calea Victoriei fiind încă un pas în această direcție.
Pe 3 august, unitatea BCR de pe Calea Victoriei și partenerii Velocita și Green Hours Jazz Cafe s-au transformat în spații de expunere și testare pentru pepenele de Dăbuleni:
- În unitatea BCR, peste 700 de persoane au răspuns chestionarului Școala de Bani și au fost răsplătite cu felii de pepene de Dăbuleni;
- La Velocita, 350 de cupe de înghețată artizanală de pepene de Dăbuleni s-au epuizat în mai puțin de 3 ore;
- La Green Hours Jazz Cafe, au fost oferite peste 600 de sticle de pepenadă (limonadă din pepene), iar pe tot parcursul zilei clienții au primit desert gratuit cu pepene de Dăbuleni.
„Cea mai importantă conversație E ȘI despre pepeni, pentru că vorbim despre încredere, comunități și educație financiară. Pe 3 august, am celebrat pepenele de Dăbuleni pe Calea Victoriei și modul în care identitatea locală poate deveni capital economic. În același timp, ne bucurăm că am reușit să aducem educația financiară mai aproape de oameni, printr-o experiență diferită și o conexiunea reală. În unitatea BCR, peste 700 de persoane au completat testul Școala de Bani și s-au bucurat de pepene în măsura răspunsurilor corecte – cu cât au știut mai mult, cu atât feliile au fost mai mari”, a declarat Nicoleta Deliu-Pașol, Director de Comunicare și CSR, BCR.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
23 septembrie 2025: Gala Club Antreprenor (Gala aniversară, 5 ani de la apariția revistei)
30 septembrie 2025: Next Generation Business Finanțări; Digitalizare; Fiscalitate.
3 octombrie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Cluj – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
16 octombrie 2024: Forumul de management și reciclare a deșeurilor – Ediția a V-a
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
„Prin BCR Social Finance, lucrăm direct cu micii producători pentru a le oferi expertiză, microcredite și educație de business. Pepenele de Dăbuleni este un exemplu perfect de resursă cu potențial, pentru că dincolo de consumul clasic, el poate deveni materie primă pentru produse premium – de la înghețată artizanală la ingredient pentru sucuri, cocktailuri și alte deserturi creative în industria HoReCa. Folosind peste 3 tone de pepeni în această campanie, am arătat că gândirea în perspectivă poate genera valoare economică și încredere pentru întreaga comunitate”, a adăugat Ștefan Buciuc, CEO BCR Social Finance, entitatea de impact și incluziune financiară a ERSTE Foundation și BCR.
Legătura dintre pepeni și educația financiară
Chestionarul Școala de Bani a conținut cinci întrebări de educație financiară de bază, iar testul aplicat în unitatea BCR a arătat că românii cunosc regulile de bază, dar au dificultăți în aplicarea lor:
- 67% dintre participanți au obținut punctaj maxim, cu 5 din 5 răspunsuri corecte;
- 1 din 3 respondenți confundă chiria cu o „dorință”, nu cu o „nevoie”;
- 20% consideră mersul la cinema o cheltuială fixă;
- Doar 1 din 10 respondenți a răspuns că educația financiară poate începe de la orice vârstă.
Pentru cei care vor să treacă dincolo de testul pentru o felie de pepene, Școala de Bani este locul unde românii pot accesa cursuri gratuite de educație și planificare financiară. Platforma oferă cursuri offline și online, adaptate pentru toate vârstele, de la copii, adolescenți, tineri adulți și seniori. Totul este accesibil și susținut de traineri dedicați, care traduc conceptele financiare complicate în exemple simple, relevante și ușor de aplicat în viața de zi cu zi.
De la lansarea din 2016, peste 861.000 de participanți au trecut prin cursurile Școala de Bani, cel mai amplu program de educație financiară din România. În plus, numai în prima jumătate a acestui an, peste 46.000 de persoane au învățat cum să-și construiască o relație sănătoasă cu banii și să ia decizii informate.
BCR Social Finance S.A. este o instituție financiară nebancară (IFN), înființată în 2008 sub denumirea de good.bee Credit (GBC), cu acționariat Erste Social Finance Holding GmbH (51%) și Banca Comercială Română S.A. (49%) . BCR Social Finance IFN este supusă legislației specifice și regulamentelor emise de către și sub supravegherea Băncii Naționale. Erste Social Finance Holding GmbH este componenta de incluziune financiară a Grupului Erste (60%) și Fundației ERSTE (40%). Înființată în 2008 de către Fundația Erste si Grupul Erste, scopul său fiind acela de a contribui la prosperitate și de a facilita accesul la servicii financiare pentru toți, prin investiții integrate în infrastructura socială, servicii sociale, capital uman și dezvoltarea abilităților, inovație, microfinanțare și economie socială în regiunea CEE.
BCR oferă o gamă completă de produse și servicii financiare, printr-o rețea de 20 centre de afaceri și 18 birouri mobile dedicate companiilor și 298 de unități retail situate în majoritatea orașelor din țară cu peste 10.000 de locuitori, dintre care 71% sunt unități unde operațiunile cu numerar se efectuează doar la echipamente (cashless). Clienții BCR dispun de o rețea națională extinsă de ATM-uri și mașini multifuncționale (2.000 de echipamente) și servicii bancare complete prin Internet banking, Mobile banking, Phone-banking și E-commerce.
Această informaţie este disponibilă şi pe pagina noastră web la: www.bcr.ro