miercuri, 18 iunie, 2025

Kaufland are o contribuție de 0,8% la PIB-ul național

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Fica
Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro

Kaufland își menține poziția în topul celor mai mari companii din România, după cifra de afaceri, și continuă să fie unul dintre cei mai importanți angajatori privați, conform studiului de impact socio-economic al companiei aferent anului financiar 2024, realizat cu sprijinul companiei KPMG.

Compania a înregistrat o cifră de afaceri de 3,97 miliarde de euro în perioada martie 2024 – februarie 2025, datorită focusului constant pe prospețime, varietate și prețuri accesibile.

Impactul Kaufland în economia românească

În anul financiar 2024 (martie 2024 – februarie 2025), contribuția Kaufland la economia României s-a ridicat la 2,8 miliarde de euro (Valoare Adăugată Brută), echivalentul a circa 0,8% din PIB-ul național. 

Locuri de muncă noi

În prezent, Kaufland este unul dintre cei mai mari angajatori privați din România, cu 18.000 de angajați în rețeaua carea ajuns la 192 de magazine, două centre logistice și două sedii administrative. Prin planurile de expansiune, compania își propune să ajungă la 250 de hipermarketuri în România și Republica Moldova până în 2030. 

Prin activitatea sa, compania contribuie la crearea a peste 126.000 de locuri de muncă cu normă întreagă în România – direct, indirect și indus – echivalentul a aproximativ 2,4% din forța de muncă națională. Studiul de impact arată că fiecare angajat direct Kaufland în România sprijină angajarea cu normă întreagă a 7,6 persoane în economia românească. 

Investiții în România

Anul trecut, Kaufland a investit în România 157 milioane euro în termeni de CAPEX, pentru achiziționarea sau modernizarea activelor fixe din România și a avut o contribuție la bugetul de stat de 321 de milioane de euro, prin taxe și impozite plătite.

Din fiecare 1 euro cheltuit la casă, 65 de cenți merg către furnizori locali

Kaufland susține dezvoltarea afacerilor locale și colaborează cu aproximativ 2.500 de furnizori din România. În 2024, 81% din cheltuielile totale cu furnizorii au fost alocate partenerilor locali, depășind valoarea de 2,93 miliarde de euro. Astfel, 65 de cenți din fiecare euro cheltuit la casele de marcat Kaufland merg direct către afaceri din România. 

Pentru fiecare 1 euro de VAB directă Kaufland România s-au generat suplimentar în economia locală alți 3,37 euro, prin VAB în termeni indirecți și induși.

„În vremuri în care provocările sunt la fiecare pas, oamenii caută mai mult decât prețuri bune – caută repere. Companiile responsabile depun eforturi susținute nu doar să își atingă obiectivele de business ci și să fie un sprijin real pentru societate. De 20 de ani, Kaufland crește alături de România, prin investiții durabile în oameni, parteneriate locale, comunități. Acest studiu anual confirmă că acțiunile noastre au un impact concret și măsurabil – atât economic, cât și social – în calitatea vieții de zi cu zi a românilor. Rezultatele ne motivează să continuăm cu aceeași energie, responsabilitate și angajament pentru viitorul României”, a declarat Marco Hößl, Director General Kaufland România și Republica Moldova.

9,5 milioane de euro investiți în proiecte pentru comunitate

Anul trecut, Kaufland a investit 9,5 milioane de euro în proiecte de responsabilitate socială cu impact direct în comunitate. Printre acestea se numără și două programe de finanțare, În Stare de Bine și Start ONG, prin care compania oferă granturi nerambursabile organizațiilor neguvernamentale. 

Kaufland rămâne unul dintre cei mai mari susținători ai ONG-urilor din România, alături de care se implică activ pe domeniile educație, protecția mediului, cultură, social, sport și promovarea unui stil de viață sănătos.

Impactul socio-economic al activității Kaufland în România

Dacă ar fi transpusă, suma contribuțiilor fiscale înregistrate de Kaufland în anul financiar2024 ar putea finanța peste 10 milioane de consultații medicale, la un cost mediu de 32 euro per consultație suportat de CNAS, construcția unor spitale cu aproximativ 2.000 de paturi sau plata indemnizației anuale pentru 300.000 de persoane cu dizabilități, estimată la 1.100 euro per persoană. De asemenea, suma ar fi suficientă pentru a susține educația a circa 150.000 de elevi, la un cost mediu anual de 2.100 euro, incluzând salariile personalului și alte cheltuieli.

Cea mai transparentă și performantă companie din retailul românesc, în direcția sustenabilității, 7 ani consecutiv

Cu inițiative ample de reducere a plasticului și a risipei alimentare, două tipuri de infrastructuri de colectare a ambalajelor în toate magazinele, 100 de spații comerciale dotate cu sisteme fotovoltaice, proiecte de susținere a agriculturii sustenabile și acțiuni dedicate protejării mediului, Kaufland are abordare sustenabilă care se reflectă asupra întregului lanț valoric. Astfel, în 2024, pentru al șaptelea an consecutiv, Kaufland România s-a clasat pe prima poziție în topul celor transparente și performante companii în direcția sustenabilității conform ratingului Romania Corporate Sustainability & Transparency (CST) Index.

Despre Kaufland România 

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu peste 1.600 de magazine în 8 țări, peste 157.000 de angajați și o rețea de 192 de magazine în România. În 2024, Kaufland România a primit pentru a șasea oară certificarea Best Buy Award, care atestă că este lanțul de magazine cu cel mai bun raport calitate – preț de pe piața locală. Kaufland deține și distincția Customers’ Friend pentru compania cu cele mai bune servicii pentru clienți, acordată de Institutul internațional ICERTIAS, în urma unei analize de piață. Obiectivul nostru este să aplicăm cele mai inovatoare tehnologii în domeniul retail, astfel încât clienții să se bucure de produse proaspete, la cel mai bun raport calitate-preț, prin promovarea sustenabilității și a produselor locale. Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.kaufland.ro 

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Lingua Transcript încurajează învățarea… prin călătorit!

Vara este, prin excelență, sezonul mobilității, al întâlnirilor interculturale și al reconectării. La Lingua Transcript, credem că acest context...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor