Answear.com, unul dintre cei mai importanți retaileri de modă premium și high-end din Europa Centrală, care dezvoltă operațiuni și în România pe Answear.ro, a anunțat rezultatele financiare pentru T4 2024 și a stabilit obiective ambițioase pentru următorii ani. În ultimul trimestru al anului 2024, Answear.com a realizat o marjă brută de 217 milioane PLN, reprezentând o creștere de 32% față de an. EBITDA (Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization) s-a dublat, depășind 39 milioane PLN. Aceste rezultate solide marchează revenirea companiei la o traiectorie de creștere și reflectă beneficiile inițiale ale investițiilor strategice în transformarea companiei și tranziția la o ofertă de produse de fashion premium. Answear.com a stabilit ca obiective: atingerea EBITDA a 80 milioane PLN în 2025 și 100 milioane PLN în 2026.
„2024 a fost un an de investiții intense și de reorientare strategică pentru noi. Ne-am concentrat pe extinderea portofolilui de produse, creșterea activităților de marketing, lansarea unui concept store și integrarea de noi branduri. Acum pot spune cu încredere că acest efort a dat roade – ne-am reconstruit impulsul veniturilor, iar profitabilitatea operațională a revenit la un nivel satisfăcător. Odată realizată faza de investiții, începem să vedem culegeme și roadele, așa cum se vede din rezultatele financiare. Suntem încrezători că tot ce este mai bun urmează să vină”, spune Krzysztof Bajołek, CEO Answear.com.
În T4 2024, Answear.com a generat venituri de 533 milioane PLN, o creștere de 24% YoY. De remarcat în mod deosebit este performanța puternică de pe piața poloneză, unde vânzările au crescut cu 45% de la an la an. Veniturile din segmentul PRM au ajuns la 46 milioane PLN, aproape dublându-se comparativ cu anul precedent. În ciuda unui mediu de piață provocator, Answear.com rămâne platforma de comerț electronic de fashion cu cea mai rapidă creștere din Europa.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
„Am construit o bază solidă pentru o creștere dinamică continuă – atât în ceea ce privește extinderea veniturilor, cât și îmbunătățirea profitabilității. Ne-am stabilit obiective ambițioase: să atingem un EBITDA de 80 milioane PLN până la sfârșitul acestui an și 100 milioane PLN în 2026. Aceste obiective reflectă credința noastră puternică în direcția pe care am luat-o și viziunea noastră de a deveni lider de piață pe segmentul de premium și high-end fashion în Europa Centrală”, adaugă Krzysztof Bajołek.
Answear.com estimează că și-a finalizat transformarea gamei de produse către segmentul premium. Includerea de noi branduri în portofoliu atrage o bază de clienți mai exigenți, dispuși să plătească mai mult pentru calitate și design. Drept urmare, valoarea medie a coșului de cumpărături crește, mixul de vânzări se îmbunătățește, iar brandul Answear își întărește poziția pe segmentul premium.
„În 2024, am avut cheltuieli de marketing record, în valoare totală de 308 milioane PLN, executând campanii de anvergură care au sporit semnificativ recunoașterea brandului Answear.com. În același timp, ne-am mărit investițiile de capital, care au totalizat 30,7 milioane PLN, față de 11,6 milioane PLN în anul precedent. Printre alte inițiative, am investit în deschiderea a două magazine concept la Fabrica Norblin din Varșovia – spații unice care nu numai că evidențiază mărcile noastre, ci și atrag noi parteneri premium în portofoliul nostru”, spune Jacek Dziaduś, CFO și Vicepreședinte al Consiliului de Administrație la Answear.com.
Calitatea premium a ofertei Answear.com a fost recunoscută de brandurile recunoscute la nivel global, permițând companiei să acceseze segmente superioare (de exemplu, Adidas Originals, New Balance) și colecții exclusive (de exemplu, Karl Lagerfeld Studio). În 2024, portofoliul a fost extins cu mărci precum Versace Jeans Couture, Dolce & Gabbana, Philipp Plein, Hackett London, MM6 Maison Margiela, Valentino, Balmain Paris, Vanda Novak, Dynafit, Bogner și Vilebrequin.
Despre Answear.com
Answear.com este primul magazin online multi-brand din Polonia care oferă o selecție largă de îmbrăcăminte, încălțăminte și accesorii de la peste 800 de mărci globale. Portofoliul său include colecții selectate pentru femei, bărbați și copii, inclusiv branduri premium, sport și denim. Activă în prezent pe 12 piețe, compania intenționează să se extindă în continuare. De la înființarea sa în 2011, Answear.com a primit peste 50 de premii și distincții, câștigând încrederea a mii de clienți care se inspiră din ofertele sale moderne și din parteneriatele cu trendsetteri și experți din industrie. Compania operează propriul centru logistic și soluții IT proprii, permițând eficiență operațională ridicată, optimizare a costurilor și prețuri competitive. Pentru a reduce impactul asupra mediului și pentru a spori confortul, toate produsele dintr-o comandă sunt expediate într-un singur colet. Answear.com prioritizează livrarea rapidă (serviciu în aceeași zi în anumite orașe poloneze) și un serviciu excelent pentru clienți. Programul său de fidelitate, Answear Club, oferă clienților oportunități suplimentare de economisire.
Despre PRM
PRM este un brand care răspunde nevoilor comunității urbane, oferind o selecție curatată de high-end fashion și sneakers, împreună cu colaborări și inițiative exclusive care promovează cultura și designul. Oferta distinctivă PRM include nume precum Adidas Originals și New Balance, precum și mărci europene premium precum Kenzo, MM6 Maison Margiela, Rick Owens, J.W. Anderson, Ganni, Paul Smith, Fred Perry, Barbour, Coperni, Axel Arigato, Sportmax și Carhartt WIP. Din aprilie 2024, primul boutique PRM funcționează la Fabrica Norblin din Varșovia, prezentând o selecție cu cele mai interesante produse ale brandului.
Exchange rate for converting the balance sheet: 1 euro = 4.1839 złoty
Exchange rate for converting the profit and loss account and cash flow statement: 1 euro = 4.1848 złoty
- individual balance sheet items are converted into złoty or euro at the average exchange rate applicable on the balance sheet date, announced for the given currency by the National Bank of Poland;
- individual items of the profit and loss account and cash flow statement are converted into złoty or euro at the rate that is the arithmetic mean of the average exchange rates announced by the National Bank of Poland for the currency in which the financial information subject to conversion was prepared, applicable on the last day of each completed month of the financial year.