Interviu cu Cosmina Dilimoț
Entrepreneur Manager, Lagardere Travel Retail România
Antreprenorii care se asociază cu noi
beneficiază de multiple avantaje
Operațiunile Lagardère Travel Retail România se bazează pe un model de business în care magazinele sunt operate de parteneri. Concret, se încheie un contract de prestări servicii cu firma antreprenorului, în baza căruia acesta preia un magazin complet utilat și amenajat, urmând să asigure o bună gestionare și administrare a acestuia, precum și recrutarea și gestionarea resurselor umane aferente. Cu câți antreprenori colaborați în prezent, în rețelele Inmedio, Relay, 1minute, So!Coffee etc.?
C.D.: În prezent, colaborăm cu peste 225 de antreprenori pentru cele aproximativ 300 de locații din țară. Acest tip de parteneriat eficient ne permite să menținem standarde înalte de calitate și să răspundem rapid nevoilor pieței.
Lagardère Travel Retail România formează viitori antreprenori care să îi conducă business-urile prin programe intensive de training prin care aceștia sunt puși la curent cu tot ce este nou la nivel global în domeniul retail-ului, beneficiind, astfel, de expertiza globală a companiei. Cât durează un astfel de program de pregătire și unde se desfășoară?
C.D.: Aceste programe sunt susținute de trainerii noștri interni și durează între 5 zile, dacă vorbim de un agent din rețea, și 10 zile pentru o persoană fără experiență în rețeaua noastră. Training-ul se desfășoară atât la sediul nostru, cât și în câteva dintre magazinele noastre, denumite centre de training, unde antreprenorii cu experiență împărtășesc cunoștințele și expertiza lor. Astfel, participanții beneficiază de expertiza mai multor persoane din companie, își creează legături încă din timpul trainingului și au parte de practici directe din mediul de retail.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Totodată, pentru că ne angajăm să oferim suport și resurse pentru toți antreprenorii din rețea, suntem în proces de implementare a unei platforme interne pentru a sprijini dezvoltarea continuă partenerilor noștri. Această platformă va include cursuri și planuri de dezvoltare profesională și personală, concepute pentru a îmbunătăți competențele și abilitățile necesare pentru succes în mediul nostru dinamic.
Aproximativ 41% dintre antreprenorii care gestionează magazinele din România au o vechime între 4 și 10 ani, iar 15% o vechime între 11 și 15 ani. Ce condiții trebuie îndeplinite pentru ca un antreprenor să poată opera un magazin?
C.D.: Pentru a opera un magazin în rețeaua Lagardère Travel Retail România, viitorul antreprenor trebuie să fie pregătit să înființeze un SRL, în care să fie asociat și administrator unic al societății, și să aibă resurse financiare disponibile pentru a furniza o garanție monetară la începutul colaborării. Experiența în managementul retailului sau în alte domenii relevante este apreciată, iar respectarea riguroasă a standardelor și procedurilor companiei este esențială pentru menținerea coerenței brandurilor noastre. Abilitățile de management eficient și angajamentul pe termen lung sunt fundamentale pentru succesul în parteneriatul cu compania noastră.
Din ce profesii și ce pregătire au antreprenorii cu care colaborați? Prin ce mijloace de comunicare ajungeți la cei care doresc să conducă un magazin?
C.D.: Antreprenorii cu care colaborăm la Lagardère Travel Retail România provin dintr-o varietate de profesii, incluzând management, vânzări, marketing, resurse umane și servicii de ospitalitate, dar și din alte domenii. Aceștia au diverse niveluri de pregătire, reflectând diversitatea și flexibilitatea modelului nostru de business. De interes pentru noi este ca persoana care preia o locație Lagardère Travel Retail România să aibă spirit de întreprinzător și să reușească să-și creeze o echipă alături de care să aducă excelență în gestionarea locației.
Pentru a ajunge la potențialii antreprenori interesați să conducă un magazin, utilizăm diverse canale de comunicare. Ne promovăm colaborarea prin intermediul platformelor de recrutare online, anunțuri pe site-ul nostru, precum și prin campanii pe rețelele de socializare.
Care sunt principalele beneficii ale parteneriatului dintre Lagardère Travel Retail România și antreprenori?
C.D.: Antreprenorii care se asociază cu noi beneficiază de multiple avantaje. În primul rând, au parte de un model de business solid și bine structurat, testat pentru performanță pe termen lung. Antreprenorii primesc training intensiv și suport continuu, adaptat nevoilor specifice ale fiecăruia. De asemenea, aceștia beneficiază de notorietatea și puterea brandurilor internaționale ale Lagardère, precum Inmedio, Relay, 1Minute și So!Coffee, care atrag în mod constant clienți datorită recunoașterii și reputației lor. Totodată, antreprenorii noștri beneficiază de suport în marketing, promovare și optimizare a gamei de produse, pentru a atrage și fideliza clienții. În plus, există oportunități continue de expansiune și modernizare în rețeaua noastră.
Antreprenorul care operează un magazin beneficiază de un venit lunar variabil, în funcție de volumul vânzărilor. Care ar fi pragul minim de vânzări lunare pentru o unitate și ce comision are antreprenorul?
C.D.: În cadrul parteneriatului, venitul lunar al antreprenorilor care operează magazinele noastre variază în funcție de volumul vânzărilor realizate în fiecare unitate. În plus, fiecare locație are particularitățile sale și, în consecință, pragul minim de vânzări lunare și comisionul asociat sunt discutate în mod individual cu fiecare antreprenor. Această abordare ne permite să adaptăm condițiile de colaborare pentru a asigura succesul fiecărei locații și satisfacția antreprenorilor noștri.
Care sunt cele mai solicitate / vândute produse în rețele dumneavoastră?
C.D.: În rețelele noastre, produsele cele mai solicitate variază în funcție de locație și de tipul de magazin. De exemplu, în cafenelele So!Coffee, cafeaua este extrem de populară datorită calității sale. În magazinele Inmedio, băuturile răcoritoare, produsele din tutun și presa internațională sunt adesea printre cele mai vândute, reflectând preferințele clienților pentru produsele de consum curent și informație. Iar în unitățile noastre 1Minute, sandvișurile sunt foarte căutate, oferind o opțiune rapidă și convenabilă pentru consumatori. Adaptăm constant sortimentul în funcție de cerințele locale și preferințele clientelei pentru a asigura o experiență de cumpărături satisfăcătoare în fiecare locație.
Ce strategie de expansiune aveți? În ce localități doriți să pătrundeți sau să vă extindeți?
C.D.: Strategia noastră de expansiune constă în strânsa colaborare cu partenerii noștri proprietari de spații și îi urmăm în noile lor locații strategie. Suntem prezenți în orașele mari, iar planurile noastre includ continuarea evaluării și extinderii în alte zone în care observăm oportunități potențiale și solicitări din partea clienților. Astfel, ne asigurăm că rămânem alături de comunitățile noastre și că oferim acces la produse și servicii convenabile și de încredere în locațiile unde acestea sunt cel mai necesare.
Despre Club Antreprenor
Echipa Club Antreprenor editează revista print Club Antreprenor (cu apariție trimestrială – martie, iunie, septembrie si decembrie) și administrează site-ul clubantreprenor.ro (cu peste 30.000 de cititori unici lunar și domain rating 42). Site-ul clubantreprenor.ro contribuie la dezvoltarea unei culturi a antreprenoriatului în țara noastră, cultură bazată pe inovație, viziune, tenacitate, gândire pozitivă, educație financiară, educație juridică și educație civică. Site-ul clubantreprenor.ro se distinge prin calitatea articolelor, analizelor și interviurilor publicate. Totodată, pentru a veni în sprijinul antreprenorilor, organizăm conferințe B2B axate pe diverse domenii: construcții, achiziții publice, concurență, deșeuri / mediu, exporturi, transporturi și infrastructură, energie, fiscalitate, agricultură, medicină și farmacie, proprietate intelectuală, criminalitate cibernetică, turism / HoReCa etc.