Datorită faptului că pe piața din România sunt utilizate frecvent mesaje precum „produs românesc”, atât în mesajele de promovare a produselor, cât și pe eticheta acestora, și având în vedere că mulți consumatori au un apetit ridicat și își doresc să cumpere produse românești, este important să le dăm consumatorilor încredere că produsele îndeplinesc toate condițiile legale. Astfel, InfoCons lansează un apel pentru toți producătorii și comercianții corecți, transparenți și morali, să se înscrie în Registrul Național de Evidență a Producătorilor. Acest Registru este destinat celor care pot dovedi că îndeplinesc toate condițiile legale necesare pentru a folosi sintagma de „produse românești” pentru produsele sale.
„LEGE nr. 150 din 12 iulie 2016 pentru modificarea și completarea Legii nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare EMITENT: PARLAMENTUL Publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 534 din 15 iulie 2016 Parlamentul României adoptă prezenta lege. Articolul I Legea nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 705 din 20 octombrie 2009, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
- La articolul 2 alineatul (2), după punctul 2^1 se introduc patru noi puncte, punctele 2^2 – 2^5, cu următorul cuprins: 2^5. produs românesc – produs obținut pe teritoriul național din materii prime de bază provenite în proporție de 100% din fermele din România; produsul are la bază interesul acordat de producători comercianților în sensul asigurării siguranței și securității alimentare.”
Încrederea consumatorilor este fundamentul încrederii în produse, servicii și în funcționarea statului european. Această încredere trebuie construită pas cu pas, prin mesaje publicitare corecte și informații CORECTE și LEGALE pe etichetele produselor alimentare. Mesajele publicitare, precum și cele de pe eticheta produsului, permit consumatorului să facă o alegere în cunoștință de cauză, pe baza informației transmise. Doar așa putem asigura o piață echitabilă și transparentă, unde consumatorii sunt protejați și informați corespunzător.