Noutăți privind telemedicina
OUG nr. 196/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 1108/2020.
Prin acest act normativ s-a definit telemedicina ca fiind totalitatea serviciilor medicale furnizate la distanţă, fără prezenţa fizică simultană a personalului medical şi a pacientului, pentru stabilirea diagnosticului, indicarea tratamentului, monitorizarea unor afecţiuni sau indicarea unor metode de prevenţie a bolilor, în mod securizat, prin intermediul tehnologiei informaţiei şi mijloacelor electronice de comunicare.
În ceea ce privește beneficiarii, este de reținut că serviciile medicale prin telemedicină pot fi acordate în mod nediscriminatoriu oricărei persoane de toţi profesioniştii din domeniul sănătăţii care folosesc tehnologiile informaţionale şi de comunicare, mijloace de comunicare la distanţă, pentru schimbul de informaţii valide pentru diagnosticul, tratamentul şi prevenirea bolilor şi accidentelor, cercetarea şi evaluarea medicală, precum şi pentru asistenţa continuă a furnizorilor de servicii medicale.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Potrivit prevederilor acestui OUG, telemedicina ar cuprinde următoarele servicii:
teleconsultaţia;
teleexpertiza;
teleasistenţa;
teleradiologia;
telepatologia şi
telemonitorizarea.
Cel mai important aspect îl constituie însă faptul că serviciile de telemedicină se acordă de către unităţile sanitare publice şi private indiferent dacă acestea se află sau nu se află în relaţie contractuală cu casa de asigurări de sănătate.
În termen de 45 de zile de la data intrării în vigoare a acestui OUG, Ministerul Sănătăţii elaborează normele metodologice de punere în aplicare a acesteia, care vor fi aprobate prin HG.
Alina Cobuz, Managing Partner, Cobuz și Asociații
Părinții continuă să beneficieze de zile libere pe durata suspendării cursurilor
Părinții vor beneficia în perioada următoare de zile libere plătite.
În perioada noiembrie 2020 – 31 decembrie 2020, prevederile OUG nr. 147/2020 privind acordarea unor zile libere pentru părinţi se aplică şi în situaţia în care se dispune suspendarea activităţilor care, în mod tradițional, impun prezenţa fizică a:
-antepreşcolarilor,
-preşcolarilor, şi
-elevilor
în unităţile de învăţământ şi urmarea activităţilor didactice în sistem on – line.
Angajare personal medical
Ordinul nr. 165/2020 privind stabilirea unor măsuri pentru angajarea de personal fără concurs stabilește că:
– pentru acoperirea deficitului de personal medical din sistemul sanitar, precum și de profesioniști ai situațiilor de urgență, Direcția medicală, Inspectoratul General pentru Situații de Urgență și unitățile subordonate acestora pot angaja personal fără concurs.
Procedura este prevăzută prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 46/2020 pentru aprobarea Procedurii privind ocuparea, fără concurs, a posturilor vacante din unitățile Ministerului Afacerilor Interne pe durată determinată de 6 luni, în contextul instituirii stării de urgență pe teritoriul României.
Noutăți privind dreptul străinilor
A fost publicată Hotărârea nr. 945/2020 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 44/2004 privind integrarea socială a străinilor care au dobândit protecţie internaţională sau un drept de şedere în România, precum şi a cetăţenilor statelor membre ale U.E., S.E.E. şi a cetăţenilor Confederaţiei Elveţiene
Străinii care au dobândit protecţie internaţională în România beneficiază de drepturile sociale, cu îndeplinirea condiţiilor legale aplicabile cetăţenilor români şi pe baza documentelor de identitate eliberate de Inspectoratul General pentru Imigrări, a altor documente eliberate de autorităţile din ţările de origine, iar în lipsa acestora, pe baza documentelor echivalente eliberate de autorităţile române.
Dreptul de cazare
Străinul care a dobândit protecţie internaţională în România, înscris în programul de integrare şi care nu dispune de mijloace de întreţinere poate depune şi o cerere de cazare în centrele administrate de Inspectoratul General pentru Imigrări. În plus, persoanele vulnerabile pot fi cazate gratuit în centrele regionale de proceduri şi cazare a solicitanţilor de azil din subordinea Inspectoratului General pentru Imigrări.
Accesul la loc de muncă și locuință
Pentru a avea acces la măsurile pentru stimularea ocupării forţei de muncă, străinii care au dobândit protecţie internaţională în România trebuie să se înregistreze în evidenţa agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă judeţene sau a municipiului Bucureşti, în raza cărora îşi au domiciliul sau reşedinţa, după caz, ca persoane în căutarea unui loc de muncă sau ca şomeri.
De asemenea, aceștia vor avea dreptul și de acces la învățământ.
Procedura de soluționare a reclamațiilor în domeniul energiei
A fost aprobată procedura de soluţionare a reclamaţiilor părţilor interesate în sectorul energiei.
Petiţiile / Sesizările / Reclamaţiile se adresează ANRE în scris, prin poştă, prin depunerea în mod direct la registratură, prin completarea formularului dedicat existent pe pagina proprie de internet a ANRE, sau prin transmiterea în format electronic la adresa de e-mail a ANRE, ori prin transmiterea la numărul de fax al ANRE.
Din momentul înregistrării petiţiei/sesizării/ reclamaţiei la registratura ANRE, procesul de soluţionare devine obligatoriu, cu excepţia cazului în care solicitantul s-a adresat pentru soluţionarea petiţiilor / sesizărilor / reclamaţiilor sale şi altei entităţi juridice pe cale extrajudiciară, inclusiv instanţelor judecătoreşti, situaţie în care petiţia / sesizarea / reclamaţia acestuia se clasează, cu informarea părţilor implicate în termen de maximum 15 zile.
Noi măsuri privind activitatea ONRC
Luând în considerare contextul pandemic, cerinţele simplificate de întocmire şi depunere a documentelor pentru înregistrarea în registrul comerţului, aplicate încă de la instituirea stării de urgenţă, au făcut posibile înfiinţarea de noi afaceri şi asigurarea opozabilităţii actelor şi faptelor prevăzute de lege.
OUG nr. 195/2020 prevede măsuri în domeniul registrului comerţului, printre care şi faptul că activitatea oficiului registrului comerţului se derulează în principal prin mijloace electronice şi prin corespondenţă, în condiţiile legii. Activitatea de lucru cu publicul la ghişeele instituţiei se derulează pe parcursul unui program de lucru de 4 ore, fracţionat în două intervale orare, iar în perioada cuprinsă între acestea se dezinfectează spaţiile afectate lucrului cu publicul. Accesul publicului se realizează în mod organizat, în limita numărului ghişeelor afectate lucrului cu publicul, cu prezenţa unei singure persoane la ghişeu.
Declaraţiile pe proprie răspundere care se anexează la cererea de înregistrare/alte cereri pot avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică şi pot fi transmise la oficiul registrului comerţului fără nicio altă formalitate, prin poștă, mijloace electronice sau curier.
Cobuz și Asociații
Str. Mărgăritarelor 14, Sector 2, București
Telefon: +4 021 210 42 69
Fax: +4 021 210 42 64
Email: office@cobuz.ro