vineri, 27 iunie, 2025

Kantar: Scepticismul consumatorilor față de bunele intenții ale brandurilor legate de sustenabilitate este prezent în toate sectoarele

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Kantar, companie globală de top în domeniul analizelor de marketing (insights & analytics), lansează astăzi Sustainability Sector Index – Ediția 2023, studiul consacrat pe care compania îl realizează la nivel global (inclusiv România) privind preocupările și comportamentele față de sustenabilitate ale consumatorilor. Studiul este o diagnoză a percepțiilor pe care le au consumatorii despre performanța diferitelor sectoare prin prisma a patru dimensiuni cheie de marketing: strategie, inovație, activare și impact.

Cercetarea arată că îngrijorările legate de lipsa de onestitate a acțiunilor sau a comunicărilor  despre sustenabilitate întreprinse de branduri (greenwashing), sunt la cote ridicate la nivel global – peste jumătate dintre respondenți consideră că nu e nici o industrie în care brandurile să fie întru totul cinstite atunci când raportează acțiunile lor de sustenabilitate, nici măcar în sectoarele „născute-curate”, cum ar fi vehiculele electrice sau produsele vegane. 

Top 5 Sectoare percepute că fac cel mai mult Greenwashing % Top 5 Sectoare percepute că fac cel mai putin Greenwashing %
Rețele de socializare 60% Divertisment pentru acasă (de ex. servicii de streaming TV precum Netflix sau streaming de muzică precum Spotify, jocuri video etc.) 48%
Carne sau produse din carne 58% Cafea, ceai 47%
Îmbrăcăminte, încălțăminte 57% Bere, vin, băuturi alcoolice 46%
Auto 57% Produse de igienă pentru bebeluși 46%
Super/hipermarketuri 56% Hrană pentru animalele de companie 42%

Sectoarele cu „cele mai vinovate” branduri, potrivit consumatorilor, sunt rețelele de socializare (60%), carnea și produsele din carne (58%) și îmbrăcămintea, încălțămintea (57%). Chiar dacă mărcile din categoriile hrană pentru animalele de companie și produse de igienă pentru bebeluși se află în partea de jos a clasamentului privind îngrijorarea că ceea ce fac mărcile în materie de sustenabilitate este doar de fațadă (greenwashing), totuși o proporție semnificativă a consumatorilor – mai mult de 4 din 10 – consideră că brandurile din aceste sectoare transmit informații false sau inexacte cu privire la eforturile lor de sustenabilitate.

Industria bunurilor de lux, la fel de sustenabilă ca cea de Petrol și gaze potrivit percepțiilor 

Bazat pe 26.000 de interviuri din întreaga lume (inclusiv România) și în conformitate cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale ONU, raportul clasifică 42 de sectoare în funcție de acțiunile de sustenabilitate desfășurate de mărcile din aceste sectoare. Aflat la cea de-a treia ediție, studiul compară pentru prima dată percepțiile consumatorilor asupra sustenabilității diferitelor sectoare. În mod surprinzător, la nivel global, datele arată că din perspectiva consumatorilor sectorul de lux este la un nivel similar cu cel al industriei de petrol și gaze din punct de vedere al progresului înregistrat față de problemele sociale și de mediu, deși nu în aceeași măsură ca sectorul tutunului/vaping. Toate cele patru sectoare care se află în partea de jos a clasamentului au o nevoie critică de a inova într-un mod radical ca să supraviețuiască. 

Indicele Sectorial de Sustenabilitate – Top 5 industrii Indicele vs. Medie Indicele Sectorial de Sustenabilitate –  Ultimele 5 industrii Indicele vs. Medie
Fructe proaspete, legume 100 Bere, vin, băuturi alcoolice 7
Vehicule electrice / hibride 91 Petrol și gaze -15
Lapte vegetal sau produse/alternative similare din plante 81 Produse de lux -38
Produse proteice (de ex. pe bază de plante) ca alternativă la carne 76 Vaping, țigări electronice (de ex. e-cigs) sau încălzitoare de tutun -95
Lapte sau produse lactate 70 Țigarete sau tutun pentru rulat -100

De la vorbe la fapte

Potrivit analizei, continuă să existe o disonanță între ceea ce ar dori să facă și ceea ce reușesc să facă consumatorii în materie de sustenabilitate – cunoscut drept „decalajul dintre intenție și acțiune „. Cea mai mare discrepanță există în cazul industriei de petrol și gaze (66%) și îmbrăcăminte, încălțăminte (63%). Sectoarele care se descurcă cel mai bine din acest punct de vedere sunt divertismentul pentru acasă (de ex. servicii de streaming TV precum Netflix sau streaming de muzică precum Spotify, jocuri video etc.) (48%) și vehiculele electrice (50%).

Cel mai mare decalaj intenție-acțiune – Top 5 % Cel mai mic decalaj intenție-acțiune – Ultimele 5 %
Petrol și gaze 66% Servicii financiare, bancare, asigurări 52%
Îmbrăcăminte, încălțăminte 63% Site-uri de cumpărături online 52%
Biscuiți ambalați, chipsuri, gustări 62% Furnizori de servicii de telecomunicații 51%
Turism, ospitalitate 62% Vehicule electrice / hibride 50%
Produse de curățare, îngrijire a casei 62% Divertisment pentru acasă (de ex. servicii de streaming TV precum Netflix sau streaming de muzică precum Spotify, jocuri video etc.) 48%

Karine Trinquetel, Coordonator Global de Soluții în cadrul Departamentului de Transformare Sustenabilă la Kantar, a comentat: „Jumătate dintre consumatorii la nivel global consideră că brandurile din toate sectoarele fac lucruri doar de fațadă (greenwhasing) când vine vorba de activitățile lor de sustenabilitate, riscând astfel erodarea încrederii pe care o au clienții în ele, printr-o comunicare eronată și prin strategii nepotrivite. Brandurile au nevoie de o înțelegere nuanțată a oportunităților de veni în prim-plan și de a genera o schimbare semnificativă. Acum este nevoie mai mult decât oricând ca brandurile să acționeze cu curaj și îndrăzneală pentru a fi ele cele care deschid calea în privința sustenabilității, indiferent de sectorul în care ele activează „. 

Descărcați o copie a raportului global Sustainability Sector Index 2023 și înregistrați-vă pentru a urmări webinarul „Sustainability Sector Index 2023: Deveniți brandul lider din sector vostru” la cerere la adresa: www.kantar.com

* Indicele compară performanța sectoarelor individuale cu media lor prin prisma a patru dimensiuni cheie de marketing: Strategie, Inovație, Activare și Impact. Un scor negativ înseamnă că performanța este mai mică decât media, iar un scor pozitiv înseamnă că este peste medie. 

Despre Kantar

Kantar este liderul mondial în domeniul analizelor de marketing (insights & analytics) și un partener indispensabil în materie de insight-uri de brand pentru companiile de top din lume. Combinăm cele mai relevante date despre atitudinile și comportamentale oamenilor cu o expertiză profundă și modelari (analytics) avansate pentru a dezvălui modul în care oamenii gândesc și acționează. Ajutăm clienții să înțeleagă ce s-a întâmplat, de ce și cum, astfel încât să poată să își contureze strategiile de marketing care să dea formă viitorului afacerii lor. Pentru mai multe informații, vă rugăm să luați legătura cu: madalin.vladu@kantar.com sau andra.constantinescu@kantar.com. 

Despre Indicele Sectorial de Sustenabilitate

Raportul global Sustainability Sector Index 2023 dezvăluie atitudinile consumatorilor față de sustenabilitate la nivelul a 42 de sectoare. Studiul anual, aflat acum la cea de-a 3-a ediție, se bazează pe interviuri cu aproximativ 26.000 de consumatori din 33 de țări (inclusiv România). Studiul este o diagnoză a percepțiilor pe care le au consumatorii despre performanța diferitelor sectoare prin prisma a patru dimensiuni cheie de marketing: strategie, inovație, activare și impact.

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Studiu RoCoach și Novel Research: Românii privesc cu optimism viitorul AI, dar se tem pentru jobul lor

Unu din trei români anticipează pierderi semnificative pe piața muncii Peste trei sferturi dintre români (76%) văd în Inteligența...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor