Interviu cu Dr. Nuțu Toader, Fondator al clinicilor de stomatologie Neoclinique
Am observat o conștientizare din ce în ce mai mare a pacienților români atunci când discutăm despre igiena dentară
Cu ce rezultate ați încheiat primele 5 luni din acest an și care sunt perspectivele de creștere pentru întreg anul 2023?
Am început acest an după o „perioadă” cu mari încercări neprevăzute, surprinzător, mult mai bine și mai așezat din punct de vedere al revenirii la viață a afacerilor în general, iar serviciile noastre stomatologice au fost accesate mult peste așteptări.
Am observat faptul că oamenii sunt mult mai receptivi, mai atenți la sănătatea lor, mai implicați în propriile planuri de tratament.
Creșterea în aceste 5 luni a fost “ca în timpurile bune”, lucru ce ne oferă multă speranță că va fi un an excelent, iar acest lucru îl spun și pentru că avem în lucru deja câteva proiecte atât pentru adulți cât și pentru copii, care vor aduce mai multe beneficii atât pacienților cât și afacerii.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
16 octombrie 2024: Forumul de management și reciclare a deșeurilor – Ediția a V-a
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Care sunt cele mai frecvente probleme pe care le au pacienții care vin să se trateze la clinicile dumneavoastră?
Așa cum bine știm, acest serviciu nu este unul accesat cu plăcere, ci din nevoie.
Principalele motive sunt evident durerea sau disconfortul dentar, mici urgențe sau probleme majore care necesită de obicei tratamente mai complexe.
De asemenea, serviciul de estetică dentară este des solicitat și serviciile de profilaxie, de igienizare dentară profesională, lucru care ne bucură foarte mult, observând o conștientizare din ce în ce mai mare a pacienților români atunci când discutăm despre igiena dentară.
Încă un serviciu solicitat este cel de pedodonție (servicii dentare pentru copii), și suntem des întrebați dacă putem oferi servicii rapide pentru înlocuirea dinților, lucru care este posibil, având laboratorul și radiologia dentară în clinică.
Faptul că avem laboratorul și partea de radiologie dentară in-house este un mare plus, deoarece în ziua de azi timpul este un factor major pentru pacient. Astfel, acesta găsește la noi toate serviciile necesare, fără a mai fi nevoie să se deplaseze în altă parte pentru absolut nimic.
Laserul mai este un subiect interesant pentru pacienți, pentru că au auzit că folosirea laserului înseamnă tratamente fără durere, și oferim inclusiv acest serviciu, însă în realitate aplicabilitatea laserului este limitată, de aceea tratamentele oferite pot fi fără durere, dar datorită altor dispozitive medicale pe care le avem în clinică, cum ar fi: digitalizare de la anestezia electronică, care elimină injecția, până la microscop, planificare digitală și etapizată 100% digital, ceea ce ne oferă predictibilitate și reducerea la maxim a costurilor și a numărului de vizite în clinică a pacientului.
De asemenea, planificarea implantologică este minunată pentru că știm cu exactitate cum vom insera implantul, lucru ce înseamnă intervenție scurtă, precisă, noninvazivă.
Alte probleme sunt legate de anxietatea cu care vin în “bagajul emoțional”, ceea ce se diminuează rapid în clinică, deoarece modul de organizare al clinicilor și tot ceea ce reprezintă conceptul Neoclinique se învârte în jurul relaxării și oferirii de confort maxim pacientului din toate punctele de vedere, inclusiv design, miros, atmosferă prietenoasă, tehnologie ce crează eficiență fără durere în tratamente, lucruri ce ajută la eliminarea fricii de dentist.
O altă frică este numărul interminabil de ședințe la stomatolog și sumele de bani pe care niciodată nu le cunoști ca pacient când trebuie să mergi la dentist. Acestea sunt rezolvate din start by default pentru că oferim un serviciu de concierge al pacientului, care este de fapt o persoană dedicată pe caz, persoană ce oferă toată comunicarea dintre medic și pacient.
Totul este creat în așa fel încât fiecare pacient primește un plan de tratament etapizat cât mai eficient și concentrat, cu costuri împărțite pe ședințe și etape medicale, în timp, transparent 100%.
De asemenea, pacientul are acces permanent în Cloud la dosarul propriu medical dentar.
Tehnologiile actuale au simplificat, eficientizat și robotizat medicina dentară. Ce echipamente folosiți? Unde sunt produse acestea?
Am descris deja o parte la întrebarea anterioară, însă le voi lista mai jos pe cele mai importante în acest moment:
- AI software – ne ajută în planificare 100% digitală a tratamentelor, astfel încât rezultatul final să îl cunoaștem deja de la nivelul planificării, inclusiv rezultat vizual, cum vor arăta dinții, cum se vor simți, totul realizându-se în așa în fel încât zâmbetul final să arate 100% natural, dar și funcțional și frumos în același timp. Acest lucru este posibil deoarece acest soft conține o bază de peste 30.000 de dinți naturali scanați din toată lumea, dinți ce sunt propuși de AI în planificare prin analiza facială a fiecărui pacient în parte.
- Dosarul medical al pacientului este accesat liber într-un Cloud prin parolă proprie într-o aplicație de domeniu.
- Studio Foto
- Radiologie dentară 100% digitală 3D, CBCT
- Anestezie electronică
- Microscop
- Scanner digital în locul amprentei dentare clasice
- Laborator digital, unde creăm în aceeași zi dinți scanați cu scannerul de mai sus
- Laser
- Dispozitive medicale utilizate în chirurgie și implantologie
- TEST DRIVE YOUR SMILE – testarea zâmbetului înaintea începerii planului de tratament, pentru predictibilitate 100% atât pentru pacient cât și pentru echipa medicală implicată în caz.
Care sunt pilonii pe care se bazează un plan de tratament?
- Atenția oferită nevoii pacientului
- Diagnostic complet
- Planificare în echipă, care poate să fie formată și din 8 membri, de la staff-ul medical până la cel administrativ
- Etapizare plan de tratament în așa fel încât să fie întotdeauana rezolvate în prima parte a planurilor urgențele dentare, igienizare
- Planificarea cu ajutorul conceptului TDYS, concept ce oferă pacienților claritate în ceea ce privește: cum vor arăta la final, durata tratamentelor, costul acestora, posibilitatea de a înțelege clar ce probleme au.
Prevenția prin control și igienizare poate face ca tratamentele dentare să fie accesibile tuturor. Ce măsuri propuneți pentru intensificarea activității de prevenție?
În acest moment suntem organizați în așa fel încât toți pacienții clinicii să fie anunțați automat de către sistem când trec cele 6 luni de la ultima vizită în clinică și sunt și sunați de către echipa Neoclinique.
De asemenea, ne concentrăm continuu pe educația dentară pe care o transmitem atât pacienților adulți, cât și pacienților copii.
Am creat și un mic program de workshop-uri prin care le arătăm copiilor prin experimente amuzante ce înseamnă igiena dentară.
Care au fost cele mai mari provocări pentru dumneavoastră în calitate de medic stomatolog?
Ca medic stomatolog cel mai provocator este să ne abținem să oferim pacienților în 30 minute toată informația pe care noi am adunat-o într-o viață de carieră medicală în domeniu.
Dar ca antreprenor?
Ca antreprenor cel mai provocator este să menții o echipă medicală ce poate să ofere în permanență servicii medicale la standarde de calitate înaltă, în continuă dezvoltare profesională, într-un domeniu în care informația și tehnologia evoluează extrem de rapid.
De asemenea, piața stomatologică oferă servicii de calitate atunci când și costurile tratamentelor oferite au la bază cheltuieli mari pe materiale și aparatură foarte scumpă, în condițiile în care încă primim telefoane cu întrebarea: “cât costă detartrajul ca să știu dacă mă programez?”.
Este puțin trist, dar sperăm să reglăm și aceste discrepanțe dintre costurile noastre către furnizori, care oferă materiale extrem de scumpe, și costurile finale, pe care pacientul le oferă pe tratamente.
Mulți români amână vizita la dentist din lipsa banilor. Ce perspective sunt pentru decontarea serviciilor de către Stat (CNAS) sau angajator, prin abonamentele stomatologice?
Deocamdată nu visăm la ceva care să ne ajute.











