Teleskop, platforma de feedback de tip closed-loop, unde respondenții rămân anonimi și inițiatorul formularului este singurul care poate accesa răspunsurile, va oferi, începând din decembrie 2022, o serie de noi facilități. Printre acestea se numără posibilitatea de a genera propriile formulare, descărcarea de rapoarte și acces la analize de date calitative. Odată cu acest upgrade, platforma deschide serviciile și pentru organizații, universități sau companii care sunt în căutarea unei aplicații de feedback romanești la standarde înalte de preluare minimală de date, confidențialitate a conturilor și anonimat al respondenților. Beneficiile acestei abordări sunt relevate de numeroase studii ce arată că participanții care acționează sub anonimat dau răspunsuri de două ori mai ample decât cei care sunt nevoiți să-și declare identitatea.
“În toată lumea, tehnologia și cercetarea sunt așteptate să vină în ajutor cu date și metodologii pentru ca organizațiile să devină mai prompte în a-și atinge obiectivele, mai capabile să-și susțină membrii, mai pregătite să ia decizii. Într-un cuvânt, să fie mai agile”, spune Monica Mocanu, co-fondatoarea platformei.

Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
16 octombrie 2024: Forumul de management și reciclare a deșeurilor – Ediția a V-a
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
La finalul acestui an, platforma are preluate peste două milioane de răspunsuri de feedback ale elevilor, folosește 18 de formulare predefinite pentru școli si licee, a pilotat o serie de analize de date despre indicatori de învățare și nu în ultimul rând, a strâns alături o echipă solidă de cercetători, practicieni si sociologi. Practic, Teleskop se situează în acest moment în avangarda recomandărilor post-pandemie pe care le fac cercetătorii din educație, datorită modului în care integrează digitalul și analiza de date.
Teleskop a luat naștere în 2019 din dorința Monicăi Mocanu, profesor și instructor de dezbateri, de a transforma feedbackul politicos al elevilor într-unul onest. Și-a dat seama că soluția ar fi să creeze un mediu de anonimat, și a reușit, împreună cu o echipă formată din profesori, antreprenori și programatori, să dezvolte o aplicație valoroasă atât pentru școli, cât și pentru companii.
În 2019, profesoara Monica Mocanu s-a hotărât să pună la dispoziția școlilor din România o platformă prin care chestiunea (încă) tabu a feedback-ului, să devină mai simplu de administrat. A găsit un donator și le-a scris unor programatori din Cluj o propoziție: Salut, aș vrea să construiesc o aplicație simplă pentru elevi si profi care să genereze un formular de completat de copii la finalul orei. Raul Perțe, product designer, și Andrei Mureșan, senior developer, au răspuns prompt la mesaj.
”Oricum am privi lucrurile, nu putem trece peste feedback, iar mediul de business știe cel mai bine asta. Când o companie sau o organizație preia feedback-ul angajaților sau clienților, obține răspunsuri la cele mai importante întrebări. De asemenea, poate derula și analize proprii, ca alternativă la cercetarea externalizată care este, de multe ori, costisitoare, durează mai mult și nu reușește mereu să includă suficienți participanți. Achiziționând un abonament pentru a-și genera formulare interne, o companie va susține implicit și componenta educațională: vom putea oferi în continuare gratuitate pentru conturile individuale ale profesorilor și vom dezvolta noi resurse pentru școli”, spune Raul Perțe, co-fondatorul proiectului.
La nivel global, piața de software de feedback este estimată că va crește de la 905,3 milioane de dolari în acest an, la aproape două miliarde de dolari în 2029.
Mai multe informații pe site-ul www.teleskop.ro











