Deci vrei să cumperi o mașină
Poate că astăzi este ziua potrivită. Ați ajuns în sfârșit în acel moment. Poate că este o problemă cu mașina ta actuală. Poate că a apărut un nou membru (șofer/membru) în familia ta. Sau poate că pur și simplu este timpul pentru o schimbare. Oricare ar fi motivul, sunteți pe cale să vă aventurați într-un proces pe care majoritatea oamenilor îl compară cu o lucrare dentară sau o intervenție chirurgicala! Oare chiar așa de rău sa fie?
Ca membru pe termen lung al celui de-al doilea cel mai detestat grup de profesioniști din Romania, clasat după avocați în majoritatea sondajelor informale, vânzătorul de mașini sau dealerul auto, samsarul cum mai este denumit este probabil cel mai nedemn de încredere, cel mai disprețuit individ din Romania de astăzi! Ne-am minți mamele pentru o vânzare și nimic din ceea ce spunem sau facem nu poate fi luat ca atare. Vom minți, înșela și fura pentru a face un comision, așa că ar fi bine să vă lăsați portofelul acasă și să vă pregătiți de război.
Conform unui studiu recent realizat de site-ul de anunțuri gratuite ivu.ro, 61% dintre consumatori nu consideră că experiența de cumpărare s-a îmbunătățit! În timp ce mulți consumatori își încep călătoria de cumpărare a unui vehicul online, majoritatea ajung la un dealer pentru a finaliza achiziția. Sincer să fiu sincer, de fiecare data când îmi schimb mașina căutarea mea începe online, iar experiența, deși mi-a economisit timp și bani, s-a dovedit a fi una buna. La ultima achiziție am avut ghinion, după doar o săptămână am întâmpinat o problema la deschiderea capotei care m-a costat 300 euro. Astfel de lucruri se întâmplă.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Deci, cum puteți face ca experiența de cumpărare a mașinii să fie mai bună?
Niciun dealer nu este dispus să piardă bani pentru a vă câștiga încrederea, așa că, dacă vă așteptați să o facă, fiți pregătit pentru dezamăgire. Dealerul și managerii petrec ore întregi cercetând prețurile mașinilor lor și își dau seama că un preț nerealist nu va atrage nici o privire. Dealerii au tendința de a anunța că vehiculele lor au cele mai mici preturi, sau printre cele mai mici prețuri de pe piață. Așteptarea de a obține mii de euro dintr-un preț anunțat este nerealistă și, uneori, de-a dreptul jignitoare. Cu totii cunoaștem valoarea reala a unui autoturism , iar dacă faceți o ofertă ridicol de mică pentru un vehicul, ați putea insulta chiar persoana care l-a cumpărat în primul rând! Nu este bine nici sa fie prea ieftina dar nici prea scumpa.
Așteptați-vă ca o reprezentanță să facă profit din bunuri și servicii. Indiferent de ceea ce faceți pentru a vă câștiga existența, nu ați face-o dacă nu ați putea face bani . Țineți cont de faptul că un dealer tipic are mai multe persoane implicate în vânzarea noului dumneavoastră vehicul, de la portarul care l-a scos din camion, la mecanicul care l-a reparat, detailistul care a făcut curățenie, reprezentantul de vânzări care vi l-a arătat, managerul de vânzări care a stabilit prețul potrivit pentru dumneavoastră, managerul de afaceri care a completat actele, funcționarul de facturare, care procesează actele, funcționarul care se ocupă de înmatriculare și sunt sigur că am uitat pe cineva din această listă. Deci, vedeți, vânzarea unei mașini este mult mai complexa decât credeți. Acesta este motivul pentru care dealerii trebuie să obțină un profit din vânzare cat de mare se poate.
Cum rămâne cu toți acei experți de pe internet care „expun” schemele secrete de a face bani pe care dealerul le folosește pentru a vă „jefui”? Cei mai mulți sunt oameni care au încercat și nu au reușit să reușească să vândă mașini, sau orice altă vânzare, de altfel. În timp ce cândva am descris vânzările ca fiind „arta de a extrage bani din buzunarul altuia fără a recurge la violență”, am ajuns să realizez că vânzările constau în realitate si furnizarea de informații și de cunoștințe persoanelor pentru a le câștiga încrederea, respectul și, în cele din urmă, a încheia o tranzacție. Treaba mea este să vă ofer informații și opțiuni pentru a vă ajuta să luați cea mai bună decizie posibilă, iar dacă îmi fac treaba corect, veți fi clientul meu pe viață, precum și prietenul meu. Există clienți care nu mi-au plăcut, dar totuși le-am vândut un vehicul? Absolut! Și cum rămâne cu cei cu care m-am înțeles foarte bine, dar nu le-am vândut? Încă mai aud de mulți dintre ei de-a lungul anilor, iar unii chiar m-au urmărit de la un dealer la altul de-a lungul carierei mele.