TRANSAVIA este una dintre cele mai reputate afaceri de familie românești
Anul acesta am sărbătorit 30 ani de activitate TRANSAVIA, prilej cu care am onorat viziunea pe care compania a fost clădită încă de la început: îmbunătățirea calității vieții oamenilor, asigurând hrană sustenabilă, sănătoasă și sigură, de la bob la furculiță. Pasiunea pentru lucrul făcut mereu așa cum trebuie se regăsește în toate eforturile celor aproximativ 2.200 de angajați ai noștri, care creează carnea de pui cea mai sănătoasă, pur naturală și cu cel mai bun grad de siguranță alimentară de pe piață, contribuind astfel la un viitor mai sănătos.
Ne uităm în urmă și vedem că, an de an, compania a crescut sănătos și profitabil, contribuind la calitatea vieții clienților noștri, la bunăstarea comunităților în care activăm și la protejarea mediului. Cu o experiență de peste 30 de ani, TRANSAVIA este una dintre cele mai reputate afaceri de familie românești, liderul local al industriei de carne de pui, o companie care contribuie direct la consolidarea industriei alimentare din România, cu investiții majore și constante în tehnologii de ultimă generație, în modernizare, în extinderea capacităților de producție și în crearea locurilor de muncă cu impact direct în economia locală și în cea națională.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
În cei peste 30 de ani de activitate, am construit pas cu pas o afacere solidă, integrată vertical, bazată pe cele mai bune practici și pe cele mai stricte protocoale, care astăzi numără 29 ferme de creștere a păsărilor, localizate în 8 județe din România, 4 ferme de producție vegetală, o fabrică de nutrețuri combinate, 3 abatoare de ultimă generație și o fabrica de procesare a cărnii. Toate acestea ne ajută ca în 2021, la 30 de ani de la înființare, să producem într-o zi ceea ce în 1991 produceam într-un an întreg. Mai mult, am reușit ca în fiecare secundă a anului trecut, să producem câte 8 kilograme de carne de pui, o performanță care înseamnă depășirea ștachetei ambițioase de 100.000 de tone anual.
Longevitatea și puterea companiei TRANSAVIA se datorează în mare parte seriozității cu care ne tratăm toți partenerii și faptului că, întotdeauna am înțeles și anticipat clar nevoile consumatorilor pentru produse de calitate, sănătoase, sustenabile. Am combinat aceste lucruri cu pasiunea noastră pentru calitate și cu capacitatea noastră de a ne organiza, de a ne adapta și de a inova. În plus, am urmat mereu valorile noastre bazate pe respect, care ne-au asigurat că putem să creștem constant, sănătos, de 30 de ani: respect pentru noi înșine, pentru ceilalți, pentru animale, pentru principii și pentru valoarea muncii. Respect pentru promisiunea că se poate mai bine, dacă faci lucrurile exact așa cum trebuie.
Promisiunea făcută consumatorilor, Pur și sigur, de la bob la furculiță, este ținută prin modelul de afacere integrată care conferă TRANSAVIA soliditate și în momentele în care alți jucători din piață fac cu greu față provocărilor. Sistemul integrat 100% include toate componentele procesului de producție și distribuție a produselor TRANSAVIA, de la producția cerealelor și a nutrețurilor pentru păsări, fermele de reproducție și creștere, abatoarele și fabrica de procesare a cărnii, până la distribuția în România și în străinătate. Această strategie permite controlul în cel mai fin detaliu al calității și siguranței produselor de-a lungul întregului lanț de producție. Această abordare integrată permite, de asemenea, predictibilitate și stabilitate pentru afacere și în relația cu partenerii. TRANSAVIA este un partener și un furnizor de încredere pentru marile rețele comerciale și pentru rețelele de distribuție, precum și pentru rețele de restaurante fast-food, pentru că produsele au aceeași calitate de fiecare dată, compania dând dovadă mereu de rapiditate și flexibilitate în onorarea comenzilor.
Suntem primul producător de carne de pasăre din România care a implementat și a primit, încă din 2018, certificarea GLOBALG.A.P., cel mai important program de certificare a fermelor la nivel mondial, care atestă Bunele Practici din agricultură în ferme și în facilitățile de producție. Sistemul de management al calității și siguranței alimentului implementat în toate etapele de producție este certificat FSSC 22000, ISO 22000, iar angajamentul nostru față de siguranța consumatorilor și față de relațiile cu partenerii noștri este confirmat de certificarea BRCGS Food Safety. Un semn de recunoaștere și de apreciere a calității deosebite a produselor noastre este și statutul TRANSAVIA de „Furnizor al Casei Regale”, încă din 2006.
Produsele și brandurile noastre spun și ele foarte bine povestea succesului nostru: calitate constantă și gust desăvârșit. Aceste aspecte esențiale pentru consumatori au la bază controlul standardelor stricte de bio-securitate și de calitate în întreg lanțul de producție, facilitățile de producție moderne și eficiente în care investim constant și oamenii noștri care, zi de zi, fac lucrurile exact așa cum trebuie. Portofoliul TRANSAVIA este unul complex, bazat pe carne de pui la cele mai înalte standarde de calitate și siguranță: de la carne de pui nepreparată (pui grill, piept filé, pulpe dezosate, ficăței, cubulețe, tocată etc.) la produse marinate (frigărui, aripioare condimentate) și produse semipreparate (burger, chifteluțe, șnițele, nuggets).
Având în centrul eforturilor noastre consumatorii, suntem mereu atenți la nevoile și dorințele lor și ne dorim să elaborăm și să dezvoltăm mereu produse noi și relevante, să creștem valoarea adăugată a produselor noastre și astfel, să creștem constant adresabilitatea față de clienți. În acest sens, contăm pe patru axe principale: inovație, parteneriate, investiții și grija față de mediu.
În ceea ce privește inovația, proiectul Libertan propune românilor o alegere sănătoasă pentru fiecare masă cu gust: produse cu o abordare craft, în spiritul unei economii circulare, cu cele mai bune practici de bio-securitate și sustenabilitate, provenind dintr-o rasă cu creștere lentă, complet integrată într-un microclimat natural, cu acces la aer liber.
Pentru cea de a doua axă, aș aminti un parteneriat de care suntem mândri, respectiv cel cu McDonald’s România. Construit pe încredere și pe atenția pe care o acordăm fiecare dintre noi standardelor de calitate, acest parteneriat a condus la dezvoltarea unei noi rețete pe gustul românilor: Supreme Chicken Tenders, realizate din bucăți întregi de 100% piept de pui din gama Fragedo, cu gust autentic, frăgezime, savoare și valoare nutrițională superioară. Pe perioada verii, consumatorii români se pot bucura de ediția limitată a deliciosului Chicken Magnifique care conține o felie generoasă de 100% piept de pui premium savuros din gama Fragedo, cu un pane din mix de semințe, acoperită de două felii generoase de brânză de capră, peste care se adaugă rucola și ceapă prăjită. Pentru lunile de iarnă românii pot savura o nouă ediție limitată, Chicken Chic care propune ca vedetă o felie de pui 100% românesc – Fragedo by TRANSAVIA cu pane cu semințe, asortat cu două felii de brânză de capră, sos guacamole, roșie, salată rucola, ceapă roșie proaspătă și sos de ciuperci, toate aromele și texturile fiind cuprinse într-o chiflă cu mălai.
În ceea ce privește planul nostru de investiții, acesta este constant susținut în jurul valorii de 20 de milioane de euro anual, orientat cu precădere către crearea de noi spații de producție, către dezvoltarea continuă a nivelului de producție și în alte zone care să ne permită să ne atingem obiectivele ambițioase pe care le avem, atât în ceea ce privește evoluția afacerii, cât și în privința angajamentelor luate față de mai multe obiective concrete de reducere a amprentei ecologice.
Preocuparea constantă pe care o avem pentru a diminua cât de mult posibil impactul asupra mediului și pentru a contribui la calitatea vieții consumatorilor și comunităților este dovedită de faptul că suntem prima companie cu capital 100% românesc din industria alimentară, din țara noastră, care a publicat un raport de sustenabilitate. În plus, în luna iulie a acestui an am devenit prima companie din România co-semnatară a Codului de Conduită al UE cu privire la Practicile Responsabile Comerciale și de Marketing în Sectorul Alimentar, reafirmându-ne astfel eforturile și acțiunile pe care le întreprindem pentru a crește în mod sănătos și sustenabil afacerea, având o puternică orientare către susținerea comunităților locale, către responsabilitatea socială și grija față de mediu, către responsabilitatea față de angajați și față de producția durabilă.
Ca lideri de piață, vom continua misiunea noastră de a educa, cu privire la calitatea produselor și la standardele de siguranță alimentară, promovând transparența și onestitatea în comunicarea de marketing, și vom fi un model pentru industrie în ceea ce privește reducerea amprentei ecologice și dezvoltarea durabilă. Vom continua să facem investiții în extinderea capacității de producție și în achiziții care să ne consolideze poziția în piață. Un alt obiectiv pentru următorii ani este să ne consolidăm poziția și în afara țării, intrând în piețe noi și continuând exporturile către țările în care suntem deja prezenți.
Despre TRANSAVIA
TRANSAVIA este liderul pieței locale de carne de pui, fiind una dintre cele mai importante afaceri de familie, care deține și produce brandurile Fragedo, Libertan și Papane. Inclusă în topul celor mai valoroase companii din România, TRANSAVIA operează sustenabil cu un model de business integrat vertical, bazat pe cele mai bune practici și cele mai stricte protocoale în întreg lanțul de producție și distribuție, de la bob la furculiță. În cei peste 30 de ani de activitate, TRANSAVIA a investit constant în modernizare și în tehnologie de ultimă generație și a adoptat inovația ca sursă de creștere sustenabilă a business-ului și de predictibilitate pentru viitor.
Unul dintre cei mai mari angajatori români, TRANSAVIA are în prezent peste 2.200 de angajați, care activează preponderent în cele 29 ferme de creștere a păsărilor și în cele 4 ferme de producție vegetală, în fabrica de nutrețuri combinate, în cele 3 abatoare de ultimă generație și în fabrica de procesare a cărnii. În fermele TRANSAVIA, localizate în 8 județe din România, se produc anual peste 100.000 de tone de carne de pui. Aproximativ 25% la sută din producția anuală a companiei merge către export, în mai multe state europene, pe continentul african, în zona Mării Mediterane și CSI. TRANSAVIA este prima companie din România co-semnatară a Codului Conduită al UE cu privire la practicile responsabile comerciale și de marketing în sectorul alimentar.