-
Compania estimează o creștere a vânzărilor de 15% anul acesta
-
75% reprezintă producție pentru brandul propriu, 25% lohn pentru cele mai renumite case de modă din lume
Strindberg, cel mai mare producător român de îmbrăcăminte și echipamente sportive premium pentru iarnă, estimează o creștere a vânzărilor de 15%, în ciuda pandemiei. Creșterea prognozată se bazează pe rezultatele vânzărilor produselor marcă proprie, a căror pondere va ajunge anul acesta la aproximativ 75% din totalul vânzărilor, dar și pe tendințele ultimilor ani, în care producătorul a înregistrat creșteri ale vânzărilor anuale de peste 10%.
Compania Danico produce sub brandul Strindberg peste 40.000 de articole de îmbrăcăminte în fiecare an, aproximativ 80% din producție fiind destinată exportului. În paralel cu producția articolelor sub brandul Strindberg, compania mai lucrează și în regim lohn pentru branduri precum Prada, Moncler, Emporio Armani, Colmar etc., de unde provine restul de 25% din vânzări.
„Strindberg este un brand de familie, cu o tradiție de mai bine de 60 de ani, pe care ne propunem să îl ducem cu mândrie mai departe. Am reușit în toți acești ani să atragem alături de noi parteneri renumiți, ceea ce vorbește despre calitatea produselor create în România. Unul dintre obiectivele noastre este să renunțăm în următorii ani la producția în regim lohn, iar cererea crescută pe produsele marcă proprie ne arată că acest lucru este posibil. Echipamentele produse de echipa noastră sunt căutate de instructori de schi, cluburi si școli de schi, echipe de salvamont, jandarmerie montană și membri ai unor cluburi renumite din întreaga lume, ceea ce ne bucură și ne onorează”, a declarat Dan Cotfas, Directorul Strindberg.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
În mod tradițional, cele mai multe vânzări Strindberg au loc în perioada octombrie-februarie a fiecărui an, întrucât 80% din produsele Strindberg sunt pentru sezonul rece, iar cele mai căutate articole sunt costumele de ski și hainele cu puf de gâscă.

Articolele de îmbrăcăminte Strindberg sunt produse la fabrica de confecții din Toplița, jud. Harghita și ajung pe pârtiile de schi din întreaga lume, în țări precum Italia, Austria, Germania, Finlanda, Marea Britanie, etc. Iar materialele folosite pentru confecționarea produselor sunt țesături profesionale, fabricate în Japonia.
Produsele Strindberg pot fi găsite în nouă magazine din țară, situate în: Alba, Baia-Mare, Brașov, Otopeni, Predeal, București și Toplița (Harghita), dar și în propriul shop online. În ceea ce privește producția, Strindberg utilizează forța de muncă din zonă (Toplița), având aproximativ 90 de angajați.
Strindberg utilizează pentru articolele de îmbrăcăminte profesionale, țesături cu membrană Dermizax, care au un nivel de impermeabilitate de 20.000 mm H2O și respirabilitate de 20.000 g/m2/24h, proprietăți care asigură confort în timpul practicării sporturilor de iarnă la altitudini mari și temperaturi scăzute, în condiții de viscol, vânt puternic, ploaie, lapoviță sau ninsoare.
Despre Strindberg
Strindberg, brand sub care operează compania DANICO SRL, este printre puținele branduri românești care exportă echipamente premium pentru schi și outdoor.
Tatăl fraților Dan și Nicolae Cotfas punea bazele unui atelier de manufactură de îmbrăcăminte în casa moștenită de generații. Zeci de ani mai târziu, mai precis în 1992, Dan și Nicolae, deși mici la vremea la care tatăl lor se lansa în antreprenoriat, inspirați de ideea acestuia, aveau să preia afacerea. Așa s-a născut brandul de echipamente sportive de iarnă Strindberg, care, inspirat la rândul său de frumusețea zonei în care are sediul – Toplița, Harghita – a început să cucerească încet-încet magazinele din întreaga țară și brandurile mari din întreaga lume.
POVESTEA STRINDBERG – ANII 1950
Tatăl fraților Dan și Nicolae Cotfas punea bazele unui atelier de manufactură de îmbrăcăminte în casa moștenită de generații. Zeci de ani mai târziu, mai precis în 1992, Dan și Nicolae, deși mici la vremea la care tatăl lor se lansa în antreprenoriat, inspirați de ideea acestuia, aveau să preia afacerea. Așa s-a născut brandul de echipamente sportive de iarnă Strindberg, care, inspirat la rândul său de frumusețea sălbatică a zonei în care are cartierul general – Toplița, Harghita – a început să cucerească încet-încet magazinele din întreaga țară.
CARTE DE MEȘTEȘUGAR
Până la momentul apariției brandului Strindberg, a fost tradiția de familie, pornită de la meseria de croitor, învățată în perioada stagiului militar (1950-1953) de tatăl fraților Cotfas, cei care au pus mai târziu bazele firmei Danico SRL. În acele vremuri se dobândeau cu greu documentele care să ateste că ești “meșteșugar”. Ca în orice domeniu, totul pornește de la ceea ce știi să faci și de la pasiunea de a face lucruri de calitate.
DE CE STRINDBERG?
Simplu, pentru că „berg” este cuvântul de sorginte germanică ce denumește muntele. Iar muntele, prin măreția sa, dar și prin sporturile specifice pe care le ocazionează, așa cum se întâmplă și în zona Topliței, unde a funcționat una dintre cele mai mari baze sportive din țară, este ceea ce dă direcție, sens și scop creațiilor Strindberg.
Lucru care a și început să se vadă, mai cu seamă din anul 1995, când producția Strindberg a luat avânt puternic, un factor esențial reprezentându-l comenzile pentru cluburile şi monitorii de schi din Italia, Austria, Finlanda și Germania.
Zece ani mai târziu, compania reînnoia linia de producție și avea deja un punct de desfacere propriu chiar în regiunea Tirolului de Sud, renumită pentru stațiunile sale de schi.
Mai adăugați câțiva ani și ajungem la momentul prezent, când, cu ajutorul investițiilor făcute în mașinile de cusut de ultimă generație, dar și a sistemului de proiectare și croire asistată pe calculator, Strindberg își propune noi provocări și noi vârfuri de cucerit. Cum ar fi mărirea exportului produselor sale către statele Uniunii Europene, ba chiar și către SUA și Canada.