Interviu cu Adrian Hălmăgean
Director General, Avis Budget România
Prețurile sunt mai avantajoase pe măsură ce crește durata închirierii
Avis Budget România este reprezentantul Avis Budget Group în România, una dintre cele mai mari companii de închirieri autoturisme la nivel global, oferind clienților săi servicii de închirieri auto în cele peste 180 de țări în care deține birouri de închiriere.
Avis și Budget sunt două branduri distincte care, în România, sunt operate de aceeași entitate juridică și oferă acces la o rețea națională de birouri de închiriere situate în orașele-cheie ale țării, precum București, Otopeni, Cluj-Napoca, Constanța, Brașov și Timișoara, punând la dispoziția clienților soluții de mobilitate adaptate nevoilor lor.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
13 mai 2025: Cum reducem fenomenul contrafacerilor?, Ediția a V-a
15 mai 2025: Forumul antreprenorilor din construcții și imobiliare – Ediția a II-a
27 mai 2025: Forumul antreprenorilor din sectorul agricol și industria alimentară, Ediția a IV-a
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Cu ce rezultate a închis Avis Budget România anul 2024?
Anul 2024 a fost un an bun pentru societatea din România, am reușit să păstrăm trendul de creștere din punct de vedere al veniturilor, acestea fiind cu aproximativ 16% mai mari decât cele din 2023. De asemenea, marja profitului a fost conform așteptărilor noastre, într-un an în care atât inflația, cât și presiunea pe costuri au fost factori care au influențat cheltuielile.
Pe ce piloni se bazează strategia de dezvoltare / expansiune în acest an?
În acest an, ne dorim să avem o creștere organică, păstrându-ne atenția îndreptată către calitatea serviciilor pe care le oferim, o bună comunicare cu clienții existenți, dar și extinderea brandurilor într-un oraș în care nu am mai fost prezenți după perioada pandemiei.
Care este profilul clienților Avis Budget România?
Avis este brandul dedicat în special segmentului corporate, partenerilor precum agenții de turism, companii de business travel, oferind soluții de închiriere auto personalizate pentru persoanele juridice care doresc să închirieze vehicule în România sau în rețeaua globală Avis. Clienții Avis sunt, de obicei, persoane cu vârste între 35 și 55 de ani, care dețin o afacere sau lucrează în cadrul companiilor din România și din străinătate, și care au nevoie de închirieri auto pentru călătorii de serviciu, atât pe plan local, cât și internațional.
Budget se adresează în principal persoanelor fizice care caută servicii de închiriere auto de calitate superioară, dar care sunt totodată foarte atenți la gestionarea bugetului personal. Clienții Budget sunt cei care închiriază autoturisme pentru vacanțe, fie în țară, fie în străinătate, și care apreciază un echilibru între calitate și un preț avantajos.
Care sunt cele mai solicitate mașini? Ce mărci?
Cele mai solicitate mașini din flota Avis Budget România sunt, de obicei, modelele care combină confortul, performanța și eficiența consumului de carburant. Putem face referire la grupele auto cele mai rezervate, deoarece, în domeniul nostru, de regulă, se confirmă grupa auto.
La Avis, cele mai rezervate grupe auto sunt grupa compact (VW Golf automat sau similar), apreciată pentru eficiența oferita la costuri reduse, SUV (Skoda Karoq automat sau similar) care se remarcă prin versatilitate și tehnologia de ultimă generație, și grupa auto care include autoturisme de 8+1 locuri (VW Transporter manual sau similar) foarte apreciate de grupurile mari de persoane pentru spațiul generos oferit.
La Budget, depinde foarte mult de destinația clientului. Dacă acesta călătorește în România pentru un city break, atunci optează pentru grupele economice (Dacia Sandero manual sau VW Polo automat). Dacă doresc să viziteze obiectivele turistice din afara marilor orașe, atunci observăm tendința pentru închirierea grupelor intermediare, precum Ford Mondeo sau Skoda Octavia, pentru un plus de confort și siguranță.
Care sunt prețurile cu care se pot închiria mașinile?
Prețurile practicate variază semnificativ în funcție de durata închirierii, rulaj, sezon și gradul de încărcare al flotei. Tarifele sunt dinamice și se modifica foarte des.
În plus, prețurile sunt mai avantajoase pe măsură ce crește durata închirierii. De exemplu, prin serviciul Avis Free Move, care oferă închirieri pe termen mediu pe durate începând de la 31 de zile și până la 12 luni, prețul pentru un autoturism economic începe de la 20 +TVA euro/zi în extra-sezon.
Care a fost cea mai lungă perioadă pentru care ați închiriat o mașină?
În prezent, închirierile noastre nu depășesc 12 luni, deoarece oferim exclusiv închirieri auto, nu și servicii de leasing operațional. Însă, chiar și având în vedere aceste aspecte, au fost nenumărați clienți care au avut mașini închiriate pe o durată de 1 an, pe durata proiectelor pe care le-au desfășurat în România.
Dacă ne gândim la persoanele fizice, acestea de regulă închiriază pe termen de o săptămână, însă am avut cazuri în care închirierea lor a depășit 30 de zile din cauza imobilizării autoturismului deținut.
Cum a fost primit noul serviciu dedicat companiilor din România – Electric For Business?
Nu aș putea spune că serviciul Electric for Business, destinat celor care doresc să conducă un autoturism electric, a fost foarte bine primit de piață. Noi putem afirma în continuare că, atunci când clientul nu are constrângeri în alegerea autoturismului, încă optează pentru autoturisme termice. Grija unui conducător auto care folosește autoturismul atât urban, cât și extraurban, este mai mare în cazul unui autoturism electric din cauza limitărilor cu privire la încărcare (stații de încărcare, durata de încărcare etc.).
Pot afirma că autoturismele electrice sunt mai potrivite pentru persoanele care folosesc autoturismele în special urban și care au o soluție de încărcare la îndemână.
Cât de importantă este digitalizarea activității pentru business-ul dumneavoastră?
Digitalizarea activității este extrem de importantă pentru Avis Budget România, deoarece ne permite să răspundem rapid și eficient cerințelor pieței și să îmbunătățim experiența clienților noștri. Într-o eră în care tehnologia joacă un rol esențial, digitalizarea ne ajută să optimizăm procesele interne, să creștem eficiența operațională și să oferim soluții personalizate care să îndeplinească așteptările consumatorilor moderni.
Toate contractele de închiriere se semnează digital pe o tabletă și acestea sunt transmise pe e-mail clientului după semnare. De asemenea, clienții primesc la predarea autoturismului o chitanță pe email în care le sunt furnizate informațiile importante.
Pentru ca procesul de preluare al autoturismului să fie unul cât mai scurt, AVIS a lansat QuickPass, o soluție digitală inovatoare concepută pentru a simplifica procesul de închiriere, permițând clienților să pornească mai repede la drum. Cu QuickPass, contractul de închiriere începe să fie procesat chiar înainte să ajungă clientul la ghișeu, economisind astfel timp prețios.
Clientul creează rezervarea online, iar, la sosire, se îndreaptă direct către kiosk-ul QuickPass sau Preferred din cadrul birourilor AVIS, scanează documentele personale, semnează digital contractul de închiriere, preia cheile autoturismului și este gata să își înceapă călătoria.
Indiferent dacă rezervarea se face cu o lună sau cu un minut în avans, AVIS va accelera preluarea autoturismelor deoarece prețuim timpul clienților și ne dorim să le asigurăm o experiență cât mai rapidă și plăcută.
Cum apreciați competiția din acest domeniu – piața de închirieri auto?
Consider că piața de închirieri auto este una dinamică și competitivă, dar și plină de oportunități. Competiția ne motivează să inovăm constant și să îmbunătățim serviciile pe care le oferim, astfel încât să ne menținem poziția în clasamentul celor mai bune companii de închirieri autoturisme din lume, cât și standardele de calitate cu care ne-am obișnuit clienții. Avem avantaje importante: experiența de peste 80 de ani pe piața internațională și de peste 30 de ani în plan local, rețeaua dezvoltată și angajamentul față de satisfacția clienților.
Includeți mai multe servicii în portofoliul dumneavoastră, care considerați că este cel mai apreciat de clienți?
Avis Corporate Abroad. Acesta este un serviciu dedicat companiilor care necesită soluții de închiriere auto în diverse piețe externe. Prin Avis Corporate Abroad oferim clienților români acces la o rețea globală extinsă și un set de servicii integrate, care răspund nevoilor complexe ale afacerilor moderne, cum ar fi: înlăturarea necesității prezentării unui card de credit, posibilitatea facturării costurilor pe societatea din România, soluții de plată personalizate, tarife preferențiale și eliminarea costurilor suplimentare.
Vă rog frumos ca pe finalul acestui interviu, să facem un test împreună pentru cititorii noștri care nu au închiriat niciodată un autoturism, dar își doresc să apeleze la astfel de servicii pe viitor. Care sunt pașii pe care trebuie să îi urmeze o persoană interesată atunci când își dorește să închirieze un autoturism?
Recomand clienților care nu au închiriat niciodată un autoturism să ne contacteze pentru a primi suportul necesar. Aceștia ne pot contacta telefonic la 021.210 43 44 sau pe email la adresa reservations@avisbudget.ro pentru a obține o ofertă și a răspunde posibilelor nelămuriri.
După confirmarea rezervării, clienții vor merge la biroul de preluare ales, vor prezenta documentele personale (permis de conducere valabil de minim 12 luni, cartea de identitate/pașaportul și o metodă de plată agreată), vor semna contractul de închiriere și vor porni la drum.
Contractul de închiriere, cât și factura aferentă serviciului utilizat, vor fi transmise pe e-mail.