- Programul de activitate al Curții de Conturi pe anul 2025 a fost aprobat de Plen și publicat pe site-ul instituției
Curtea de Conturi a României va efectua, anul viitor, 1.322 de misiuni de audit și 1.353 de misiuni de verificare a modului de ducere la îndeplinire a recomandărilor (follow-up), potrivit Programului de activitate pe anul 2025, aprobat de Plenul Curții și publicat pe site-ul instituției (www.curteadeconturi.ro).
Misiunile de audit programate să se desfășoare în anul 2025 sunt structurate astfel:
- 446 de misiuni de audit financiar, din care 399 de către camerele de conturi și 47 de către departamentele de specialitate;
- 867 de misiuni de audit de conformitate, în cadrul a 49 de teme;
- 9 acțiuni de documentare.
Din totalul misiunilor de follow-up, 199 vor fi efectuate la nivelul structurilor centrale și 1154 la nivelul camerelor de conturi.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
13 mai 2025: Cum reducem fenomenul contrafacerilor?, Ediția a V-a
15 mai 2025: Forumul antreprenorilor din construcții și imobiliare – Ediția a II-a
27 mai 2025: Forumul antreprenorilor din sectorul agricol și industria alimentară, Ediția a IV-a
12 iunie 2025: Criminalitatea cibernetică în perioada digitalizării economiei și în vreme de război, Ediția a IV-a
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Activitățile de audit public extern se desfășoară în baza programului de activitate, iar Curtea de Conturi decide în mod autonom asupra acestuia.
Elaborarea programului pe anul 2025 a avut la bază datele analizei de risc pentru planificarea auditului financiar, precum și o analiză privind identificarea problemelor cheie care afectează societatea, în vederea prioritizării subiectelor de audit de conformitate.
Misiunile de documentare vor fi realizate de Departamentul de audit al performanței (4 misiuni) și de Serviciul pentru Auditul Sistemelor Informatice (5 misiuni).
Departamentul de audit al performanței a selectat obiectivele pentru misiunile sale pornind de la propunerile formulate de colectivul departamentului, de structurile de specialitate și de către membrii Consiliului Consultativ. În urma evaluării au fost identificate patru domenii prioritare care necesită răspunsuri la provocările actuale semnalate în implementarea programelor publice: educație, sănătate, mediu și muncă/protecție socială.
Documentările au ca scop identificarea punctelor forte și a vulnerabilităților inițiativelor analizate, iar concluziile obținute vor fundamenta selecția temelor pentru viitoarele misiuni de audit al performanței. Vor fi reținute subiectele care pot genera cel mai mare impact asupra societății și asigurarea unei utilizări eficiente a resurselor publice.
Este de menționat faptul că, în procesul de întocmire a programului pentru anul 2025, părțile interesate de activitatea Curții – Parlamentul, Guvernul, cetățenii – au fost invitate să contribuie la definirea unor obiective de audit. Propunerile formulate de părțile interesate au fost analizate și au fost luate în considerare la întocmirea proiectului de program.