Interviu cu doamna Claudia Nacu
Fondator, TUAL FAST CHANCE ’98
Dezvoltarea liniei de export este esenţială pentru scalarea afacerii noastre
Care sunt valorile și principiile pe care s-a clădit business-ul dumneavoastră?
Valorile care au clădit business-ul nostru sunt autenticitatea, energia pozitivă, dragostea şi pasiunea pentru lucrurile bine făcute, dar bineînţeles şi un standard de calitate foarte ridicat.
După 26 de ani de antreprenoriat, care este astăzi părerea dumneavoastră despre “a avea succes într-o afacere”? Altfel spus, cum definiți succesul dumneavoastră în mediul de business?
După 26 de ani de antreprenoriat, consider că succesul într-o afacere nu poate fi definit într-un singur mod. Pentru mine personal, succesul în mediul de business înseamnă atingerea obiectivelor stabilite într-un mod sustenabil şi echilibrat, care să aducă satisfacţie din punct de vedere financiar cât şi din punct de vedere personal şi social. Este vorba despre creşterea constantă, inovare şi, nu în ultimul rând, impactul pozitiv asupra comunităţii, angajaţilor şi a mediului înconjurător.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Dând timpul înapoi, v-ar plăcea să investiți în același domeniu? Legat de acest aspect, punctați trei lecții de business învățate în primii ani, care v-au ajutat să luați decizii corecte pentru următorii ani.
Dacă aş putea da timpul înapoi, cu siguranţă aş investi în acelaşi domeniu.
Trei lecţii de business esenţiale în primii 5 ani ar fi:
Prima lecţie importantă a fost investiţia într-un standard de calitate – încă de la început şi în inovare constant. Am înțeles că a face investiţii în calitatea produselor şi serviciilor noastre este o componentă foarte importantă pentru creşterea şi menţinerea încrederii clienţilor. Prin inovare constantă şi adaptare la cerinţele şi preferinţele în schimbare ale pieţei, am reuşit să rămânem relevanţi şi să ne diferenţiem de concurenţă.
O altă lecţie, a fost importanţa transmiterii şi respectării valorilor companiei, atât în mediul de afaceri cât şi în cadrul echipei noastre. Am înţeles că valorile noastre fundamentale trebuie să fie integrate în fiecare aspect al activităţii pe care o desfăşurăm şi că ele reprezintă un pilon solid în construirea relaţiilor de lungă durată cu partenerii, clienţii şi cu proprii angajaţi.
A treia lecţie, investiţia în branding este esenţială pentru construirea unei identităţi de imagine şi calitate, iar aici mă refer la crearea unui brand puternic şi recunoaşterea lui în rândul consumatorilor.
Având experienţă în domeniu, am reuşit să creez un brand distinctiv, care să transmită valorile familiei noastre şi să aducă aminte consumatorilor de momentele minunate petrecute alături de cei dragi. Astfel am creat un brand de impact, a cărui poveste are o puternică legătură cu publicul.
În 2013 ați lansat al doilea brand după Doctor Fursec. Este vorba despre Secretul Bunicii. Care este povestea din spatele lui și cum a fost primit de consumatori. Sunteți mulțumită de evoluția celui de-al doilea brand lansat?
Într-adevăr, în anul 2013 am lansat al doilea brand, Secretul Bunicii, după succesul înregistrat cu primul nostru brand, Doctor Fursec. Secretul Bunicii nu este doar un alt brand pentru noi, ci reprezintă povestea de suflet a familiei noastre. Toate imaginile de pe ambalaje produselor reprezintă momente reale din viaţa noastră, care sunt apoi pictate şi integrate în designul ambalajelor. Acest aspect personal şi autentic, a fost unul din motivele principale pentru care brandul Secretul Bunicii a fost foarte bine primit de către consumatori. Fiecare ambalaj spune o poveste şi transmite o emoţie autentică, iar consumatorii au reuşit să se identifice cu aceste aspecte foarte importante pentru noi.
Ce investiții ați realizat pentru consolidarea celor două branduri – Secretul Bunicii și Doctor Fursec?
Nu îmi place să discut despre cifre, dar vă pot spune că de-a lungul anilor au fost făcute investiţii foarte mari în tehnologie şi în imaginea celor două branduri pe care le deţinem în acest moment.
Ați început de câțiva ani să dezvoltați și linia de export. Considerați că această parte este esențială pentru scalarea afacerii?
Da, dezvoltarea liniei de export este esenţială pentru scalarea afacerii noastre. Investiţia în implementarea standardelor internaţionale de calitate, cum ar fi IFS, V-Label şi altele, a fost importantă pentru a fi competitivi pe pieţele interne, dar şi pe cele externe. Accesul la pieţele internaţionale ne oferă oportunităţi de a ne construi un brand global şi de a ne consolida poziţia în industrie. Prin urmare, dezvoltarea liniei de export este un pilon fundamental în strategia noastră de scalare a afacerii.
Care sunt responsabilitățile pe care un antreprenor trebuie să le aibă mereu în vedere?
Responsabilităţile unui antreprenor în România sunt multiple. Pentru mine personal cele mai importante sunt seriozitatea, respectul, empatia şi pregătirea personală în permanenţă, astfel încât să pot răspunde provocărilor şi să găsesc o soluţie de rezolvare pentru orice problemă.
Cum vă motivați echipa? Pe ce abilități puneți accent atunci când luați în considerare recrutarea de noi angajați și colaboratori?
Cel mai important este menţinerea unor relaţii sănătoase şi constructive cu angajaţii, bazată pe încredere, respect şi comunicare permanentă. Am investit în dezvoltarea profesională a angajaţilor şi le-am oferit multe posibilităţi de a avansa în cadrul companiei.
Cum apreciați competiția / concurența în sectorul de piață în care vă desfășurați activitatea?
Competiţia a existat şi va exista întotdeauna, sarcina noastră este de a avea în permanenţă produse cu un înalt standard de calitate, fidelizarea şi satisfacerea nevoilor consumatorilor pe care îi avem.
Ce le recomandați antreprenorilor care doresc să se alăture acestei piețe?
Să fie foarte bine pregătiţi în acest domeniu. Privit din exterior totul pare foarte simplu, dar în realitate necesită foarte multă muncă, pregătire permanentă şi o atenţie sporită.
Ce potențial de creștere există în industria în care activați?
Ca în orice domeniu există potenţial de creştere, important este să fii atent la tendinţele în permanentă schimbare a consumatorilor şi adaptarea la aceste schimbări.
Ce măsuri ați luat pentru a vă extinde portofoliul de clienți?
Echipa noastră de vânzări este foarte bine instruită să negocieze şi să aducă clienţi noi în portofoliul companiei, iar participările la evenimente de promovare şi expunerea produselor la foarte multe expoziţii internaţionale de profil, ne-au adus şi ne aduc notorietate şi bineînţeles şansa de a avea noi clienţi.
Cât de importantă este digitalizarea activității pentru business-ul dumneavoastră?
Digitalizarea activităţii este importantă pentru toate business-urile, indiferent de domeniul de activitate, bineînţeles că si noi investim timp şi resurse în digitalizarea activităţii pe care o desfăşurăm.
În ce stadiu se află asigurarea cu succes a transferului afacerii către generaţiile următoare?
Sunt mândră să spun că am reuşit să insuflu pasiunea şi bucuria de a duce mai departe business-ul nostru ambilor copii. Fiica mea Ramona a fost alături de mine în ultimii ani la toate expoziţiile internaţionale de profil. În momentul de faţă ocupă o funcţie importantă în cadrul companiei şi se implică activ în tot ceea ce facem.
La fel şi mezinul familiei John, participă alături de noi la evenimente de promovare şi are câteva participări la expoziţii internaţionale, astfel că împreună lucrăm ca o echipă să facem cât mai cunoscute produsele noastre și cele două branduri. Pot spune că sunt o mamă împlinită şi mândră de ambii copii.
Ce strategie de dezvoltare aveți pentru următoarea perioadă? Unde vă vedeți peste 5 ani, ca dimensiune a business-ului, anvergura clienților și poziționarea în piață?
În următorii cinci ani văd business-ul în plină creştere, construind pe succesul şi fundamentul solid pe care l-am stabilit până acum. Îmi doresc o expansiune organică şi sustenabilă a afacerii, atât pe piaţa internă, cât şi pe cea internaţională. Aştept ca fiul meu John să se alăture cât mai activ echipei noastre, ocupând o funcţie de responsabilitate, după terminarea studiilor. Văd această evoluţie ca pe o continuare a tradiţiei afacerilor de familie şi sunt dedicată convingerii că vom continua să creştem şi să progresăm împreună în următorii ani.
Cum găsiţi echilibrul între viaţa personală şi cea profesională? Ce lucruri aduc bucurie în viaţa dumneavoastră, în afara profesiei?
Dezvoltarea business-ului în familie încă de la început, a fost o prioritate pentru mine, iar îmbinarea vieţii personale cu cea profesională a fost esenţială în acest proces. Implicarea de la o vârstă foarte fragedă a ambilor copii aduce plus valoare afacerii, iar mie personal îmi dă o imensă forţă de a merge mai departe şi de a găsi soluţii pentru toate provocările care apar. Astfel reuşim să combinăm armonios eforturile şi să lucrăm împreună pentru a dezvolta afacerea familiei.
Cea mai mare bucurie, în afara profesiei, o aduce familia, care îmi este întotdeauna alături, dar în special cei doi copii minunaţi cu care am fost binecuvântată. Bineînţeles mă bucură şi respectul celor care mă cunosc.