marți, iulie 16, 2024

Cum să identifici și combați manipularea – campanie Google pentru a preveni dezinformarea online

Evenimente Club Antreprenor

Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Combaterea dezinformării folosește metoda „prebunking”, o tehnică ce presupune crearea de „anticorpi mentali” pentru manipulare

Google, în parteneriat cu Directoratul Național de Securitate Cibernetică (DNSC), anunță lansarea unei inițiative de combatere a dezinformării în perioada pre-electorală. Aceasta are în vedere educarea publicului în identificarea tehnicilor de manipularea folosite în comunicarea online, indiferent de mediu și tip de conținut (de la presă clasică la social media și de la text la video), precum și modul în care să reacționeze și să respingă argumentele înșelătoare.

Campania are ca punct central o platformă pentru prevenirea manipulării online, disponibilă la următoarea adresă: www.prebunking.withgoogle.com/ro. Acest concept de combatere a dezinformării prin prevenirea manipulării este cunoscut sub numele de prebunking și presupune o serie de tehnici care să-i ajute pe oameni să identifice și reziste conținutului manipulator. Avertizând oamenii și educându-i să identifice și să respingă argumentele înșelătoare, aceștia devin mai rezistenți la a fi induși în eroare în viitor.

Platforma Google detaliază cele mai uzuale tehnici de manipulare folosite în comunicarea online, explică cum și de ce funcționează, prezintă exemple concrete de mesaje și situații manipulatoare, iar la final oferă oamenilor soluții de cum să reacționeze și cum să respingă o astfel de manipulare. Sunt detaliate 11 tehnici de manipulare, de la folosirea mesajelor emoționale sau a unor falși experți și până manipularea prin găsirea unui țap ispășitor, atacul la persoană sau scoaterea din context. Cele mai frecvente 3 tehnici de manipulare – „scoaterea din context”, „discreditarea” și „găsirea unui țap ispășitor” – au fost exemplificate în video-uri animate, pentru un impact mai mare la nivelul publicului.

Mai mult, platforma oferă un ghid practic pentru orice organizație vrea să deruleze o campanie de prebunking, precum și resurse, studii de caz, jocuri educative și un test pentru a verifica cât de pregătită este o persoană în a identifica tehnicile de manipulare folosite în dezinformare.

Dezinformarea a fost identificată de experți ca cel mai mare risc la nivel global în următorii doi ani1. Pentru România și mare parte a Europei, dezinformarea este un subiect și mai sensibil în acest an electoral. Pentru a combate manipularea pre-electorală, lansăm o campanie în care apelăm la unul dintre cele mai eficiente instrumente: educația. Abordarea pe care o folosim, prebunking-ul, este o tehnică de comunicare ce generează „anticorpi mentali”, ajutând oamenii să identifice și să respingă viitoare încercări de manipulare. Obiectivul campaniei pe care am lansat-o alături de partenerul nostru, DNSC, este ca oamenii să învețe să identifice manipularea, să respingă dezinformarea și, astfel, să-și formeze propriile opinii bazate pe argumente solide”, a declarat Elisabeta Moraru, Country Director Google România.

Campania de prebunking lansată în România este parte a unui inițiative ample a Google în Europa, care are ca obiectiv protejarea integrității electorale în perspectiva alegerilor din Uniunea Europeană, și continuă eforturile Google de lungă durată de educație în domeniul media. Alături de România, astfel de campanii ale Google se desfășoară în țări precum Franța, Germania, Italia, Belgia sau Polonia, iar materialele sunt disponibile în toate limbile țărilor Uniunii Europene, plus rusă, arabă și turcă.

Platforma de prebunking a Google a fost realizată cu sprijinul Jigsaw, o entitate în cadrul Google care are ca scop cercetarea societăților deschise și amenințărilor la adresa lor, precum și dezvoltarea de instrumente experimentale și noi tehnologii care să ajute la protejarea lor.

1 Potrivit unui studiu realizat de World Economic Forum în 2023, la care au răspuns 1.490 de experți. Detalii aici: https://www3.weforum.org/docs/WEF_The_Global_Risks_Report_2024.pdf

 

Urmărește-ne:

Ne puteți urmări și pe Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, YouTube și Google News!

- Abonează-te la revista de business ClubAntreprenor.ro și ZiarulPozitiv.ro -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 2024

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -RoHealth

Latest News

Fundaţia OMV Petrom lansează ediția a doua a programului „Cutia Bebelușului“, în parteneriat cu Salvaţi Copiii România şi Asociaţia SAMAS

„Cutia Bebelușului“ ajunge la 15.300 de mame și nou-născuți din aproape 1.300 de comunități dezavantajate Fundaţia OMV Petrom, în parteneriat...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business ClubAntreprenor.ro și ZiarulPozitiv.ro -ABONAMENT 2024 Club Antreprenor Ziarul Pozitiv