Interviu cu Gabriel Iepure, Administrator, UBA Cluj
Conduceți două business-uri, un Aparthotel cu servicii de hotel incluse, în Cluj-Napoca, precum și un fond de investiţii axat pe real estate – spații comerciale pentru marii retaileri. Cum se împacă / se completează aceste două sectoare?
Amândouă dintre cele două business-uri au un numitor comun, și anume componenta de activ imobiliar. Chiar dacă sunt două industrii diferite, partea de administrare real estate este oarecum asemănătoare.
Ce model de om de afaceri ați avut?
Știu că sună poate clișeic 🙂 dar primul model de seriozitate, muncă, responsabilitate l-am primit de la familia mea. Chiar dacă ei făceau business într-un mod „natural”, în pas cu vremurile de atunci, gândirea și determinarea lor fac din ei exemple și bune practici care fac sens și azi în mediul antreprenorial. Dar ca să răspund la întrebare, un model de om de afaceri îi consider pe frații Dedeman, găsim în spatele celor doi multe elemente care țin de determinarea lor, viziune, muncă, strategie și mai ales curaj. Toate acestea fac povestea DEDEMAN una de succes.
Ați declarat recent că salvarea industriei HoReCa va veni din consumul intern. Puteți explica?
Am declarat în perioada pandemiei dar încă cred că odată cu creșterea nivelului de trai în România, creșterea industriei HoReCa poate veni și din consumul intern atâta timp cât există cadrul temeinic pentru așa ceva și nu se schimbă legislația după fiecare anotimp.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Care sunt avantajele unui Aparthotel? Ce servicii oferiți?
Avanatajele unui aparthotel sunt multiple, printre cele mai importante amintesc confortul oferit (minim 50 mp), perioade de ședere mai lungi, 3-4 luni, numărul persoanelor în apartamente, minim 2 și maxim 6, toate acestea combinate cu serviciile unui hotel (mic dejun, Recepție, serviciul de curățenie, parcare, zona de relaxare).
Ce potențial de creștere are retailul modern?
Încă vedem o oarecare efervescență pe zona de food, cât și pe zona de street malluri. Încă mai sunt orașe medii și mici unde există destul de putine spații comerciale pentru food sau mall-uri, dar acest potențial de creștere are o mare legătură și cu condițiile de creditare existente. Toate au legătură între ele, iar actualele dobânzi și prețuri la materialele de construcții fac ca anumite proiecte să fie puse pe hold sau să nu mai facă sens economic.
Când s-a creat UDM Capital și ce strategie de expansiune aveți?
Este un business de familie din care fac parte și cumnatul și sora mea, iar totul a pornit de la primul magazin achiziționat și de la primul burger McDonalds din Zalău 😉 Strategia noastră este strâns legată și de strategia marilor jucători din industria de FMCG cât și de condițiile macro din piață. Ca și plan de expansiune dorim să ajungem la un pachet de 10 magazine și apoi un exit pe întreg portofoliul.
Unde vă vedeți peste 5 ani, ca dimensiune a business-ului, anvergura clienților și poziționarea în piață?
Din păcate capitalismul omoară confortul iar ca să te menții în piață trebuie tot timpul să apari cu soluții noi, extindere pe alte piețe și atenție sporită la nevoile clienților. Clientul și pretențiile lor sunt diferite și mai exigente, iar pentru satisfacerea lor abordarea trebuie să fie la fel de exigentă.
Ce credeți că ar trebui să facă actualul Guvern pentru a moderniza administrația, a reduce birocrația și a stimula mediul de afaceri?
Este ușor de dat sfaturi și soluții, mai greu cu practica. Părerea mea este următoarea – pentru ca o administrație să fie cât mai eficientă și mai eficace are nevoie de două ingrediente și anume digitalizare și capital uman orientat spre performanță, precum și de oprirea nepotismelor și angajărilor pe baza carnetului de partid. Cât despre mediul de afaceri, el are nevoie de predictibilitate și nicidecum schimbări fiscale și legislative la modul la care s-au făcut până acum. Un mediu de afaceri prosper nu poate funcționa fără elemente de stabilitate.
Cum găsiţi echilibrul între viaţa personală şi cea profesională? Ce lucruri aduc bucurie în viaţa dumneavoastră, în afara carierei?
Multe ieșiri în natura / munte în special și vacanțe. Familia aduce o bucurie aparte și sănătatea fizică, din toate câte puțin.