duminică, mai 12, 2024

Carrefour România dă startul ultimei ediții a programului Plata cu PET

Evenimente Club Antreprenor

Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.
  • Fructe și legume la prețul special de un ambalaj reciclabil la Plata cu PET
  • Fructe și legume românești la prețul de 1 PET/ doză de aluminiu/ ambalaj de sticlă;
  • Peste 500.000 de clienți implicați în cele patru ediții;
  • Peste 1.000.000 de ambalaje PET și peste 300.000 ambalaje sticle și doze de aluminiu colectate și retrase din natură;
  • Mai mult de 200 de tone de fructe și legume românești oferite în schimbul ambalajelor;

Între 1 septembrie și 24 noiembrie, Plata cu PET revine pentru a cincea și ultima ediție, de data aceasta în toate orașele în care Carrefour este prezent cu hipermarketuri, în parteneriat cu Coca-Cola HBC România, GreenPoint Management, TOMRA, FEPRA și ECO Synergy. Caravana își propune să faciliteze trecerea consumatorilor la standardele europene de colectare selectivă prin promovarea unui obicei și comportament prietenos cu natura.

Campania va avea, pentru al doilea an consecutiv, echipamentele inteligente (Reverse Vending Machines), care dispun de tehnologia necesară colectării separate pentru PET-uri, doze de aluminiu și ambalaje de sticlă, aliniat la standardele europene de colectare selectivă. Clienții vor primi la schimb fructe și legume românești la prețul de 1 PET, doză de aluminiu sau ambalaj de sticlă per bucată. De asemenea, pentru fiecare recipient de apă rPET DORNA, realizat din plastic 100% reciclat și 100% reciclabil, clienții vor primi o cantitate dublă de fructe și legume proaspete. Încă de la lansare, Plata cu PET susține și inspiră consumatorul la obiceiuri mai bune, responsabile și prietenoase cu mediul, atât la cumpărături cât și acasă. 

„Plata cu PET este inițiativa care de 5 ani exprimă viziunea Carrefour România asupra economiei circulare, transformând plasticul în monedă de schimb pentru fructele și legumele românești și promovând reintroducerea acestuia în circuitul economic, prin reciclare. Cu această ultimă ediție, care reprezintă încă un pas important spre un viitor sustenabil, ne propunem să consolidăm practicile prietenoase cu natura învățate și dobândite pe durata campaniei și să arătăm societății că printr-un comportament responsabil, putem crea un mediu mai curat și mai bun. Cea de-a 5-a ediție Plata cu PET susține tranziția către Sistemul de Garanție Returnare (SGR). Facem acest lucru prin învățarea unui obicei și comportament sustenabil, dar și prin utilizarea pentru al doilea an consecutiv a echipamentelor inteligente. Mulțumim tuturor celor care ne susțin încă din 2019 și vă invităm alături de noi și în această etapă finală. De asemenea, ne bucurăm să avem alături de noi parteneri strategici, împreună cu care aducem această ultimă ediție la nivel național, în toate orașele în care Carrefour este prezent”, a declarat Alina Gamauf, Membru în Comitetul Executiv al Carrefour România.

„Ne bucurăm să fim din nou parteneri ai acestui program, care în decursul celor 4 ediții desfășurate a sprijinit consumatorii în adoptarea unui stil de viață responsabil și care ne-a coalizat pe toți în a face pași importanți către atingerea țelului de a avea o lume mai curată, „o lume fără deșeuri”. De asemenea, Plata cu PET a creat cadrul necesar pentru a înțelege că deșeurile de ambalaje, prin reciclare, se transformă în noi ambalaje, având o amprentă de carbon mult redusă, precum este ambalajul din 100% PET reciclat, utilizat pentru apa noastră minerală Dorna. Nu în ultimul rând, această ultimă ediție reprezintă pregătirea pentru modul în care consumatorii se vor implica în Sistemul de Garanție Returnare, utilizând aparatele automate de colectare pentru deșeurile de ambalaje din PET, aluminiu sau sticlă”, a declarat Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director.

Cea de-a 5-a ediție a campaniei aduce pentru ultima dată în lumina reflectorului fructele și legumele românești. Produsele fermierilor locali rămân alături de Plata cu PET până la finalul caravanei, după care vor fi găsite doar la raft. Așadar, doar toamna aceasta clienții mai pot schimba ambalaje reciclabile pe fructe și legume de sezon provenite de la fermieri independenți și asociați în cooperative, parteneri Carrefour România. Prin strategia globală Act for Food, Carrefour susține producătorii locali, facilitând accesul clienților la produse proaspete și accesibile pentru toți.

Plata cu PET a fost introdusă pentru prima dată de Carrefour România în 2019, ca parte a programului de economie circulară „Punem Preț pe Plastic”. În cei patru ani de campanie, au fost colectate peste 1 milion de ambalaje PET și peste 300.000 de sticle și doze de aluminiu, prin implicarea a mai mult de 500.000 de clienți, care au primit în schimb peste 200 de tone de fructe și legume românești. 

Carrefour România, retailer omnichannel, cu o amprentă națională de peste 400 de magazine, și-a asumat responsabilitatea reciclării, prin facilitarea accesului la o infrastructură de colectare a deșeurilor reciclabile, prin programul de economie circulară „Punem Preț pe Plastic”. Programul vizează reducerea amprentei de mediu a companiei și susținerea clienților în tranziția spre obiceiuri mai bune de consum, pornind de la principiile economiei circulare – use less, use longer, make clean, use again. Campaniile de reciclare lansate de Carrefour România pe plan local, parte a programului umbrelă Punem Preț pe Plastic: Colectăm uleiul folosit, Plata cu PET și Încarcă-ți bateriile cu o faptă bună.

„GreenPoint este mândru să susțină și să fie parte a celei de-a 5-a ediții a campaniei Plata cu PET. Proiectele de acest tip au o importanță crucială în educarea și conștientizarea publicului în domeniul sustenabilității. De la început, Green Point a fost implicat în acest proiect și suntem bucuroși să sprijinim și această ediție. Ca lider de piață în segmentul OIREP, credem că este datoria noastră să promovăm practici responsabile cu mediul înconjurător și să contribuim la crearea unui viitor mai curat și mai bun pentru toți”, a declarat, Dan Ceaușescu, CEO Green Point Management. 

Prima oprire a caravanei Plata cu PET 2023 a avut loc weekend-ul acesta la Alba Iulia, în incinta noului hipermarket Carrefour și în Sibiu. Clienții celor două orașe au reciclat aproximativ 3.000 de PET-uri, doze de aluminiu și ambalaje din sticlă la stația special amenajată în magazine, pentru care au primit fructe și legume românești proaspete. 

Inițiativa se derulează în paralel în câte două orașe, în 37 de hipermarketuri din țară în perioada 1 septembrie – 24 noiembrie (Alba Iulia – Sibiu:1-3 septembrie; Cluj – Brașov: 5-7 septembrie; Baia Mare – Sfântu Gheorghe: 9-11 septembrie; Satu Mare – Piatra Neamț: 13-15 septembrie; Oradea – Bârlad: 17-19 septembrie; Timișoara – Focșani: 21-23 septembrie; Drobeta-Turnu Severin – Galați: 26-28 septembrie; Târgu Jiu – Brăila, 1-3 octombrie; Craiova: 5-8 octombrie; Constanța: 6-8 octombrie; București: 17-19 octombrie; Râmnicu Vâlcea – București: 21-23 octombrie; Arad – Buzău: 25-27 octombrie; Zalău – Ploiești: 29-31 octombrie; Târgu Mureș – Târgoviște: 2-4 noiembrie; Suceava – Pitești: 6-8 noiembrie; Botoșani – București: 10-12 noiembrie; Iași – București: 14-16 noiembrie; Roman – București: 18-20 noiembrie; București: 22-24 noiembrie).

„Suntem deosebit de încântați de acest parteneriat și de oportunitatea de a face parte din campania pentru schimbare. Odată ce consumatorul înțelege că deține de fapt o resursă valoroasă și nu un simplu deșeu de plastic, va avea nevoie de accesibilitate maximă pentru a valorifica acea resursă. Rolul nostru este de a facilita dezvoltarea unei infrastructuri solide de preluare a ambalajelor cu o interfață prietenoasă, ce va crea o experiență plăcută pentru consumator și îl va determina să revină. Sistemul garanție returnare este la câteva luni distanță, iar astfel de inițiative ajută în pregătirea temeinică pentru întâmpinarea consumatorilor”, a menționat Dorin Mihai, Director General la TOMRA Collection România.

„În calitate de trendsetteri pe piața deșeurilor de ambalaje avem o responsabilitate în plus în ceea ce privește protejarea mediului înconjurător și încurajarea consumului sustenabil, de aceea ne bucurăm să punem bazele unui parteneriat strategic cu Carrefour și să contribuim activ la campania Plata cu PET. Considerăm că în domeniul reciclării avem nevoie de cât mai multe astfel de inițiative de conștientizare pentru a începe să privim deșeurile de ambalaje ca resurse și astfel să facilităm tranziția către economia circulară ”, a declarat Ionuț Georgescu, director general FEPRA.

„Adoptarea sustenabilității ca principiu de viață reprezintă pentru noi, cei de la Eco Synergy, normalitatea de zi cu zi și lucrul pe care sperăm să-l împărtășim cu toți cei din jurul nostru. Ca organizație care implementează răspunderea extinsă a producătorilor în domeniul ambalajelor și deșeurilor de ambalaje, preluarea responsabilităților de mediu reprezintă pentru ECO SYNERGY nu doar conformarea cu legislația specifică, ci și un pas important în educarea societății și protejarea mediului. Ne-am alăturat campaniei Carrefour – Plata cu Pet deoarece este în linie cu viziunea și strategia noastră de promovare a sustenabilității și este un exemplu important în vederea colectării separate și a reciclării, în contextul modelului de economie circulară către care dorim să ne îndreptăm ca și societate”, a declarat Ștefan Runcanu, Director General Adjunct – Eco Synergy.

Pe lângă fructele și legumele românești, clienții care aduc ambalaje PET, sticla și doze de aluminiu, pe durata campaniei pot participa la marea tombolă pentru câștigarea a 20 de trotinete electrice, cu înscriere pe baza cartonașului disponibil în zonele dedicate campaniei.

Pentru mai multe detalii, participanții pot consulta regulamentul campaniei pe site-ul www.carrefour.ro sau la biroul de Relații Clienți din magazin.

Despre Carrefour

Carrefour România oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături în siguranță: direct în cele peste 400 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect: www.carrefour.ro și platformele BRINGO și Glovo, disponibilă gratuit în Google Play și App Store.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate, în ansamblul ei: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc și Creștem România BIO, în cadrul căreia a introdus în premieră în România, eticheta “în conversie la bio”. În plus, Carrefour a susținut atât financiar cât și prin transfer de expertiză, înființarea Fundației pentru Dezvoltarea Agriculturii, organism independent care își propune să contribuie la o schimbare sistemică a sectorului legumicol din România. Totodată, a lansat programul Act For Good, care transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social: prin fiecare sesiune de shopping, și nu numai, utilizatorii primesc puncte Act For Good, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.

Ducând mai departe grija pentru comunitate și mediul înconjurător, Carrefour România derulează Punem Preț pe Plastic, un program de economie circulară adresat reducerii cantității de ambalaje din plastic și introducerii plasticului într-un circuit responsabil, prin reducere, refolosire și reciclare. De asemenea, compania a introdus pungile biodegradabile și compostabile alături de o gamă extinsă de produse biodegradabile, realizează programe de colectare selectivă și derulează inițiative de încurajare a bunelor obiceiuri. Acestor inițiative li se adaugă contribuția de peste un deceniu la Banca de Alimente – Crucea Roșie și suportul pentru multe alte programe prin care susține comunitățile vulnerabile și reduce risipa alimentară.

Despre Coca-Cola HBC România

Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola. Împreună cu clienții noștri, deservim 715 milioane de oameni, acoperind o vastă arie geografică, în 29 de țări și 3 continente. Portofoliul nostru este unul dintre cele mai puternice, complexe și flexibile din industria băuturilor, oferindu-le consumatorilor branduri de prestigiu din categoriile de băuturi carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri, cafea și băuturi alcoolice premium. Generăm valoare pentru toți partenerii noștri prin susținerea dezvoltării socio-economice a comunităților unde ne desfășurăm activitatea și credem că a avea un impact pozitiv asupra mediului este vital pentru dezvoltarea viitoare a afacerii. Coca-Cola HBC a fost confirmată ca fiind cea mai sustenabilă companie de băuturi din lume, conform indicilor de sustenabilitate Dow Jones (DJSI)*.

Lider al industriei locale de băuturi, cu 3 fabrici, în Ploiești, Timișoara și Poiana Negrii, Coca-Cola HBC România este un contributor important la dezvoltarea societății și economiei locale. Echipa Coca-Cola HBC România numără în medie, 1.455 de angajați. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”, realizat pe baza datelor financiare din 2021, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 519 milioane de euro, echivalentul a 0,20% din PIB-ul României. Pentru mai multe informații, vă rugăm să accesați site-ul.

*conform rezultatelor Indicilor de Sustenabilitate Dow Jones, publicate pe 9 decembrie 2022.

Despre GreenPoint Management

Green Point Management este lider de piata al segmentului OIREP-urilor, parte a grupului Green Corporation alături de Green Pack și Green Unit. De la înființare și până în prezent, compania și-a asumat angajamentul de a fi un exemplu de bună practică în ceea ce privește protecția mediului și responsabilitatea socială. Compania Green Point Management a fost premiata cu Gold Level Recognition de catre Romania CST Index pentru angajamentul său exemplar în sustenabilitate si cu o cifră de afaceri impresionantă de 142.755.527 lei în 2022, Green Point continuă să se consolideze ca lider de piață, primind pentru al 4-lea an consecutiv Silver Medal standard Ecovadis.

Despre TOMRA

Despre TOMRA Collection: Fondată în 1972, TOMRA oferă soluții automate de colectare a ambalajelor pentru băuturi în vederea reciclării de tip Clean Loop Recycling, colectând ambalaje de metal, plastic și sticlă pentru a fi reutilizate și reciclate în ambalaje noi. Cu aproximativ 82.000 de sisteme instalate în peste 60 de piețe, sistemele TOMRA colectează anual la nivel mondial peste 45 de miliarde de ambalaje pentru băuturi, post consum. Astfel se reduce dependența de materiile prime virgine, diminuand cantitatea de ambalaje pentru băuturi care ajung pe străzi, în oceane și gropi de gunoi. Sistemele integrate TOMRA, de echipamente, soluții digitale și servicii, facilitează contribuția industriei, operatorilor de sisteme, a comercianților și consumatorilor pentru o planetă mai sustenabilă. Vizitează paginile web despre Reverse Vending pe https://collection-ro.tomra.com și urmărește-ne pe LinkedIn și Facebook. TOMRA Collection face parte din TOMRA Group, care creează soluții bazate pe senzori cu scopul maximizării productivității resurselor și are viziunea de a conduce Revoluția Resurselor. Grupul numără peste 5000 de angajați la nivel global și este listat la Bursa de Valori din Oslo (OSE: TOM).

Despre FEPRA

Parte a grupului Fepra Waste Division (FWD), FEPRA EPR este una dintre principalele companii din România dedicate implementării responsabilității extinse a producătorului. Având o experiență de 10 de ani pe piața din România, grupul Fepra Waste Division (FWD) oferă soluții integrate pentru îndeplinirea obiectivelor de sustenabilitate, minimizarea impactului negativ asupra mediului și în tranziția către economia circulară a companiilor care activează în țara noastră. Ecosistemul FEPRA este compus din FEPRA EPR: implementarea responsabilității extinse a producătorului, FEPRA Collection: colectarea și sortarea deșeurilor de ambalaje și deșeurilor de echipamente electrice, FEPRA Recycling: reciclarea PET și a sticlei și Global Innovation Solution: consultanță de mediu.

Despre Eco Synergy 

ECO SYNERGY este o organizație care implementează răspunderea extinsă a producătorilor în domeniul ambalajelor și deșeurilor de ambalaje, cu acoperire națională. Preluarea responsabilităților de mediu reprezintă pentru ECO SYNERGY nu doar conformarea cu legislația specifică, ci și un pas important în educarea societății și protejarea mediului și o componentă importantă în contextul modelului de economie circulară către care ne dorim să ne îndreptăm ca și societate.

Urmărește-ne:

Ne puteți urmări și pe Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, YouTube și Google News!

- Abonează-te la revista de business ClubAntreprenor.ro și ZiarulPozitiv.ro -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 2024

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -RoHealth

Latest News

Patronatul OFA UGIR lansează soluții pentru evoluția educației din România

Astăzi toți vorbesc despre educație, atât cei din sfera politică, cât și cei din sfera civică. Educația nu este...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -reclamaTa advertisement oferta advertising Club Antreprenor revista evenimente

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business ClubAntreprenor.ro și ZiarulPozitiv.ro -ABONAMENT 2024 Club Antreprenor Ziarul Pozitiv