Interviu cu Simona Relevici
Managing Partner, NOA Digital
Succesul clienților este și succesul nostru
NOA Digital face parte din NOA Group – un nucleu de profesioniști cu experiență vastă în domeniul consultanței de business. Ce avantaje vă conferă apartenența la această rețea?
Apartenența la NOA Group reprezintă un atu semnificativ pentru NOA Digital. Ne permite să beneficiem de expertiza și cunoștințele colegilor noștri din domeniul consultanței de business. Această sinergie între companiile din cadrul grupului ne oferă o perspectivă mult mai amplă și integrată asupra pieței, pe de o parte, și pe de altă parte, oferă soluțiilor ce le propunem un background solid de business. Putem oferi clienților noștri soluții de marketing digital personalizate, care țin cont de aspectele financiare și juridice ale afacerilor lor. Acesta este un avantaj competitiv important pentru noi, întrucât ne diferențiază de alte agenții de marketing digital și ne ajută să construim relații solide și de durată cu clienții noștri.
Lucrurile funcționează însă și în sens invers. Astăzi, marketingul digital este un instrument extrem de valoros, care consolidează un business și îl ajută să crească mult mai rapid. Iar prin divizia de Digital, NOA Group pune pe masa clienților soluții complete de dezvoltare și inovare, adaptate modelelor moderne de business.
Care au fost principalele servicii solicitate în ultimele luni?
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
În ultimele luni, cele mai solicitate servicii au fost SEO Marketing, Social Media Marketing și Content Marketing. Această tendință reflectă nevoia crescută a companiilor de a se adapta și de a excela în mediul online, unde consumatorii au așteptări din ce în ce mai mari în ceea ce privește experiența oferită de branduri.
SEO este esențial pentru a asigura o bună vizibilitate în motoarele de căutare. O strategie eficientă de SEO ajută la atragerea unui trafic relevant și de calitate către site-ul unei companii, ceea ce poate duce la creșterea vânzărilor, a notorietății brandului și a ratei de conversie.
Pe de altă parte, Social Media Marketing este tot mai important în contextul în care numărul de utilizatori de rețele sociale este în continuă creștere. Companiile doresc să profite de această oportunitate și să își construiască o prezență puternică pe platformele sociale pentru a interacționa cu clienții și a-și promova produsele și serviciile într-un mod eficient, organic și personalizat.
Social Media Marketing permite, de asemenea, monitorizarea și analiza feedback-ului clienților în timp real, prin soluția noastră integrată de Community Management, ceea ce ajută la adaptarea rapidă a strategiilor de marketing și la îmbunătățirea relațiilor dintre branduri și clienți.
Content Marketing completează aceste servicii, întrucât crearea și distribuirea de conținut de calitate și relevant pentru publicul țintă reprezintă un factor cheie în strategiile de SEO și Social Media Marketing. Prin contentul care generează încredere și loialitate față de brand, clienții noștri atrag și rețin atenția consumatorilor.
Deci, interesul companiilor pentru SEO Marketing a crescut?
Da. Acest lucru se datorează în mare parte evoluției rapide a mediului digital și a concurenței tot mai acerbe în mediul online. Companiile au realizat că, pentru a se diferenția și a atrage clienți în era digitală, este esențial să fie ușor de găsit în motoarele de căutare. Interesul crescut pentru SEO Marketing este impulsionat și de schimbările în algoritmii motoarelor de căutare și de noile tehnologii care influențează modul în care utilizatorii interacționează cu conținutul online. Companiile trebuie să rămână la curent cu aceste schimbări și să adapteze în mod constant strategiile de SEO, pentru a se asigura că își mențin poziția în topul rezultatelor de căutare.
Care sunt ultimele trenduri în Social Media?
Fără îndoială, conținutul video câștigă în continuare teren, fiind preferat de audiențe și branduri deopotrivă. TikTok și Instagram au revoluționat modul în care conținutul video este creat și consumat.
Pe de altă parte, storytelling-ul autentic este și va fi în continuare extrem de important, pentru că nu trebuie să scăpăm din vedere principalul scop cu care au fost create rețelele sociale, acela de a le oferi oamenilor un mediu în care pot comunica și împărtăși idei, unde pot fi aproape, indiferent de distanțele fizice. Într-o eră în care informația abundă și competiția este acerbă, brandurile trebuie să transmită un mesaj autentic și să construiască o legătură puternică cu audiența, prin comunicare transparentă și onestă.
Oferiți clienților campanii personalizate și adaptate provocărilor cu care se confruntă în mediul online. Din ce sectoare economice provin firmele cărora le-ați acordat consultanță?
Ne-am axat întotdeauna pe satisfacerea nevoilor specifice ale clienților noștri și pe furnizarea unor soluții personalizate. Credem cu tărie în ideea de client-centricity și ne străduim să dezvoltăm strategii flexibile, care să aducă exact rezultatele pe care clienții noștri și le doresc. Pentru a realiza acest lucru, echipa noastră lucrează îndeaproape cu fiecare client pentru a înțelege în detaliu obiectivele de business, publicul țintă și particularitățile industriei în care activează. Pe baza acestor informații, oferim servicii tailor-made, care să se potrivească perfect cu nevoile specifice ale fiecărui client.
Această abordare ne-a permis să aducem rezultate pentru clienți din industrii extrem de diverse, de la ansambluri rezidențiale, domenii tehnice, lifestyle & activități outdoor, sănătate, construcții, fashion & beauty, home & deco, fitness, produse personalizate, produse bio, iar lista poate continua.
Cum au evoluat cerințele clienților și complexitatea proiectelor la care ați lucrat, în ultimii ani?
Mediul digital în sine este în continuă evoluție și este firesc ca cerințele clienților să fie din ce în ce mai complexe, pentru a ține pasul cu schimbările. De exemplu, SEO nu mai este doar despre poziționarea în Google, ci și despre rata de conversie, îndeplinirea obiectivelor, numărul de tranzacții. Practic, în tot ceea ce înseamnă campanie SEO s-au introdus KPI-uri, ceea ce reflectă o abordare mult mai holistică și orientată spre rezultate.
La NOA Digital, pe lângă faptul că urmăm bunele practici standard în campaniile SEO pentru clienți, oferim și consultanță în vederea îmbunătățirii întregii experiențe a utilizatorului, din momentul în care găsește site-ul clientului nostru în rezultatele Google, până la conversie. Printre altele, ne încurajăm clienții să pună accent pe elemente precum experiența utilizatorului sau conținutul relevant. Faptul că nu ne limităm la optimizarea standard, ci avem o abordare holistică, ne-a permis să construim relații solide cu clienții noștri, bazate pe încredere și rezultate concrete.
În ultimă instanță, succesul clienților este și succesul nostru și răspundem mereu afirmativ, indiferent de cât de complexe sunt cerințele.
Cum percepeți competiția existentă în acest segment de piață?
Datorită abordării pe care o avem, nu pot face o comparație în proporție de 100% cu ceea ce oferă competiția. Da, există numeroși jucători în piață, care oferă diverse servicii în domeniul marketingului digital, dar noi, concentrându-ne pe inovație și excelență în serviciile pe care le oferim, ne asigurăm că vom rămâne întotdeauna relevanți și competitivi în acest peisaj dinamic.
Cum vă motivați echipa? Pe ce abilități puneți accent atunci când luați în considerare recrutarea de noi colaboratori?
Cred în importanța pasiunii și a angajamentului în munca pe care o facem. Încurajez fiecare membru al echipei NOA Digital să urmărească excelența și să-și găsească pasiunea în cadrul proiectelor pe care le abordăm. Ne străduim să creăm o cultură în care inovația și gândirea nonconformistă sunt apreciate și încurajate, unde cu toții se simt încrezători să propună idei și soluții noi. În ceea ce privește recrutarea de noi colaboratori, punem accent pe abilitățile tehnice relevante pentru domeniul marketingului digital, precum și pe competențele de comunicare. Căutăm persoane care să demonstreze gândire strategică și creativă, adaptabilitate la schimbare și dorință de a învăța și de a se dezvolta continuu într-un mediu agil, precum cel al marketingului digital.
Cred că atunci când o echipă de profesioniști talentați și dedicați lucrează împreună într-un mediu care încurajează colaborarea și dezvoltarea, rezultatele vor fi de excepție, atât pentru clienții noștri, cât și pentru noi.
Puteți împărtăși cu noi experiența dumneavoastră în marketing digital și cum v-ați dezvoltat cariera până la a deveni managing partner la NOA Digital?
Deși am lucrat în diverse domenii de-a lungul activității mele profesionale, am simțit mereu că îmi lipsește ceva, pentru a fi pe deplin mulțumită. Iar atunci când am luat contact pentru prima dată cu marketingul, mi-am dat seama ce: provocarea. Dacă aș face o comparație cu domeniul vânzărilor, în care am lucrat în urmă cu mai mulți ani, pot spune că vânzările fără marketing funcționează, doar că mai greu. În momentul în care se completează cu un marketing bun, vinzi mai ușor, pentru că ai un brand în spate. Am simțit și am tânjit, încă din perioada în care eram în vânzări, să înțeleg marketingul, principiile și modul în care poți să promovezi niște produse, pentru că îmi dădeam seama că aș fi putut să vând mult mai ușor dacă aveam un brand in spate.
Începuturile mele în marketing digital au fost legate de SEO, iar SEO înseamnă învățare constantă, agilitate și provocări. După 6 ani cu un parcurs ascendent într-o agenție de marketing digital, majoritatea petrecuți pe poziția de director, NOA Digital a fost un pas firesc spre dezvoltare. Și mă bucur că am găsit persoanele potrivite – colegii mei de la NOA Group – cu care să pot construi pe o bază solidă. Acum, următorul pas pentru NOA Digital este înființarea unui nou departament, de Data Analytics, care va completa și consolida abordarea noastră integrată în marketing digital.