joi, 19 iunie, 2025

Interviu cu Elena-Cristina Juscu, Fondator, Dr. Helen: Produsele pentru slăbit și cele de înfrumusețare sunt cele mai solicitate

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Interviu cu Elena-Cristina Juscu

Fondator, Dr. Helen

Produsele pentru slăbit și cele de înfrumusețare

sunt cele mai solicitate

Când ați decis să vă înființați propria firmă? Care au fost principalele motive? Ce a stat la baza alegerii numelui / brandului?

În 2020 a apărut dorința de a deveni antreprenor. Activam în domeniul medical, unde întâmpinam anumite frustrări legate de decizii, limitarea ideilor, lipsa resurselor materiale, factori care au dus la insatisfacție profesională. În 2021, fiind perioada pandemiei, sectorul comerțului online era accesat din ce în ce mai mult, fapt care a venit ca o oportunitate pentru a crea Dr. Helen. Fiind femeie și medic în același timp, am îmbinat aceste două elemente pentru a crea un brand care să identifice nevoile oamenilor în industria de beauty & health și care să livreze produse conform necesităților oamenilor.

Evident că numele brandului este o combinație între numele și profesia mea, fiind convinsă că prin instruirea profesională continuă și perfecționarea periodică pot livra clienților noștri, produse și informații de foarte bună calitate, la un preț accesibil.

Cum vă protejați marca?

Dr. Helen a fost înregistrată la OSIM, conform legislației actuale. Ne bazăm pe autenticitate, inovație și unicitate. Vigilența rămâne, totuși, destul de importantă pentru noi!

Ce echipă de vânzări și de consultanță pentru clienți aveți în prezent? Cât de greu este să recrutezi și să formezi un bun om de vânzări?

În cei 3 ani de existență, am reușit să avem o echipă de vânzări formată din 5 oameni plus contracte de colaborare cu echipe de marketing, care între timp au devenit parte din familia Dr. Helen. În momentul de față am reușit să găsim un echilibru între echipa noastră și necesitățile companiei. Însă, începutul a fost foarte greu. Îmi amintesc că la primul interviu pe care l-am organizat pentru a coopta un om în businessul nostru, au participat în jur de 80 de persoane. Cu greu am găsit pe cineva.

Profilul jobului, atribuțiile din fișa postului și cerințele noastre, precum și lipsa calificării profesionale, au făcut dificilă recrutarea personalului.

Procesul de formare profesională a fost însă, unul mai ușor. Avem o echipă formată din oameni dedicați, muncitori, integrii, încrezători în sine și cu etică profesională.

Care este profilul clienților dumneavoastră? Ce strategie aveți pentru atragerea altor clienți?

Clientul nostru este o persoană preocupată de starea de bine atât interioară cât și exterioară, cu vârsta cuprinsă între 20 și 50 de ani, care apreciază produse de calitate la un preț accesibil (nu am targetat piața de lux).

Clientul nostru are un venit mediu, o viață echilibrată, cu un nivel de educație mediu spre ridicat și care ne oferă feedback constructiv, astfel încât să ne îmbunătățim constant serviciile și produsele.

Evident că există și clienți care nu se regăsesc în lista noastră sau care nici măcar nu au auzit de noi.

Obiectivul nostru este să ne facem cât mai cunoscuți (cine suntem, care este echipa noastră, ce oferim), este primul pas în relația cu clientul apoi să analizăm comportamentul de client (necesități, cerințe, nemulțumiri) după care, în funcție de rezultatele analizelor, să livrăm produse și servicii care să genereze un nivel crescut de fidelizare.

Câte produse disponibile aveți în prezent? Care sunt cele mai solicitate?

Sortimentul nostru numără peste 700 de produse, în stoc. Cele mai solicitate produse sunt produsele pentru slăbit, produsele pentru înfrumusețare (păr, ten, corp, make-up) și aparatele pentru înfrumusețare.

Care a fost cea mai valoroasă comandă? De la cine a provenit?

Cea mai valoroasă comandă a fost în jur de 5.000 de euro și a venit de la un salon de înfrumusețare.

Ce zile ale săptămânii și ce perioade ale anului sunt cele mai aglomerate?

Cele mai aglomerate zile ale săptămânii sunt luni și miercuri. Luni pentru că trebuie să expediem toate comenzile de peste weekend și miercuri pentru că aducem oferte noi și discount-uri la mijlocul săptămânii. De asemenea, perioada sărbătorilor este una foarte aglomerată datorită numărului crescut de clienți noi.

În cât timp ajunge comanda unui client la adresa acestuia? Cu ce firme de curierat colaborați?

Comanda se expediază din depozitul nostru în aceeași zi în care este plasată, dacă a fost plasată până în ora 16:00. Dacă depășește ora 16:00, se va expedia în ziua următoare. Toate comenzile noastre ajung la destinație în 24-48 de ore lucrătoare, din momentul plasării comenzii. Avem contracte de colaborare cu firma de curierat Cargus pentru livrare națională și DHL pentru livrări internaționale.

Pe ce segmente de produse și de clienți așteptați creșteri în perioada următoare?

Avem așteptări foarte mari pentru produsele pentru slăbit și dispozitivele medicale care sunt în curs de autorizare. De asemenea, avem în studiu îmbunătățirea anumitor produse care credem că au un potențial foarte mare dar care mai au nevoie de mici ajustări (conform cerințelor clienților noștri). Încercăm să fim mai vizibili pentru clienții de gen masculin și să le identificăm mai mult, nevoile. Considerăm că este o provocare pentru noi.

Cum percepeți nivelul de concurență / competiție în acest segment – produse de sănătate vândute în magazinele online?

Concurența naște performanță și deschide oportunități. Este un factor determinant care duce la nevoia presantă de a-te instrui continuu, de a te adapta la cerințele pieței și de a deveni inovator, atâta timp cât este o concurență loială, corectă. Așa că nu ne deranjează, ne obligă să fim mai buni!

Cât despre produsele de sănătate comercializate pe piața online, atâta timp cât ele corespund criteriilor de comercializare în mediul online, sub forma juridică corectă, nu poate aduce decât beneficii.

Prețul mai bun, economisirea timpului și varietatea în alegere, sunt criterii care fac diferența atunci când vorbim de cumpărături.

Ce viitor credeți că au afacerile de familie în România?

Privind din perspectiva dezvoltării economice și a evoluției mediului online, considerăm și vedem digitalizarea ca liant de viitor pentru afacerile de familie din România. Pentru noi, online-ul a reprezentat o nouă oportunitate de a face afaceri, utilizând internetul și social-media.

Afacerile de familie au o șansă largă de dezvoltare în România, întrucât piața și contextul economico-social le permite lucrul acesta. Chiar dacă pe parcurs apare posibilitatea existenței unor fluctuații de creștere sau scădere, afacerile de familie nu trebuie să renunțe din a se dezvolta și a ocupa un loc pe piața. Pot urma în acest sens, exemplul nostru. Începutul este întotdeauna mai greu, dar merită dacă viitorul arată promițător!

 

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Lingua Transcript încurajează învățarea… prin călătorit!

Vara este, prin excelență, sezonul mobilității, al întâlnirilor interculturale și al reconectării. La Lingua Transcript, credem că acest context...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor