Interviu cu Ciprian Drăgan
Fondator, TSM SYNERGY SOLUTIONS
Piața din România este într-o continuă efervescență în ultimii ani
TSM SYNERGY SOLUTIONS este un grup tehnic lider în managementul proiectelor, consultanță tehnică, servicii de resurse umane și salarizare, consultanță financiar-contabilă și juridică. TSM vine de la Time Saves Money. Care sunt valorile și principiile pe care s-a clădit compania?
Conform descrierii din preambulul întrebării dumneavoastră, compania TSM Synergy Solutions a apărut ca o alternativă și considerăm noi o necesitate pe piața de profil de activități în domeniul offshore și a aplicațiilor industriale. Piața din România este într-o continuă efervescență în ultimii ani, fiind prezentate și inițiate o multitudine de proiecte legate de domeniul offshore oil & gas sau energie regenerabilă. Din păcate, cea mai mare parte dintre acestea sunt tot în stadiu de proiecte sau studii de fezabilitate și în momentul de față. Multitudinea de schimbări legislative și predictibilitatea fiscală foarte scăzuta sunt printre principalele cauze a amânărilor repetate în startul proiectelor.
Fondatorii companiei au o bogată experiență în domeniul oil & gas, în special offshore, aceștia făcând parte din echipa de management a Rig Service (contractorul de Servicii de Operare și Mentenanță pentru OMV Petrom – Petromar Constanța), acumulând astfel un puternic know-how în gestionarea proiectelor cu grad de risc ridicat.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
De asemenea, în cei aproximativ 18 ani de activitate am reușit să finalizăm cu succes toate proiectele în care am fost angrenați în domeniul offshore sau onshore, oil & gas sau șantiere navale, industria aluminiului, energie etc.
Odată cu această latură de project management am identificat ca necesară crearea unei divizii de vânzări, în care ne dorim să aducem soluții inovative, necesare pentru industria din România, pentru îmbunătățirea proceselor de producție, a calității siguranței și sănătății salariaților și/sau protejarea mediului înconjurător. Astfel, în portofoliul nostru de soluții tehnice se regăsesc: roboți industriali de sablare (ideali pentru șantierele de reparații navale, parcuri de rezervoare atât mediu normal cât și antiexploziv), soluții de stocare energie din surse regenerabile (rezidențiale, industriale sau soluții plug & play containerizate de 1 MWh), precum și soluții complexe de generare energie (diesel generatoare de puteri mari, soluții de sincronizare și protecții la foc sau Tempest pentru aplicații militare).
Expertiza fondatorilor a fost dobândită în domeniile de petrol și gaze, tratarea apei, sectorul naval, industria aluminiului, precum și al operațiunilor portuare, logistică și multe alte domenii diferite ale industriei. Ce potențial de creștere are județul Constanța, ținând cont de revigorarea Portului Constanța dar și de efervescența mediului de afaceri?
Într-adevăr, Portul Constanța cunoaște o dezvoltare fără precedent în ultimii 35 de ani, din păcate pe fondul confruntărilor din Ucraina, dar întotdeauna perioadele de crize politice, economice, financiare au născut oportunități pentru o parte a mediului de afaceri, nu avem cum să negăm acest fapt. Odată cu creșterea tranzitului de mărfuri au apărut noi lucrări de investiții demarate de autoritățile portuare sau de societățile comerciale care își desfășoară activitatea în Portul Constanța. Sunt convins că următorii 2-4 ani vor fi revigoratori pentru zona metropolitană Constanța, care a avut mult de suferit la nivel de dezvoltare și atragere de noi investiții, creând un mediu de afaceri dificil, în total contrast cu zonele Cluj, Timiș sau București.
În ultima perioadă v-ați focusat pe activități de consultanță pentru afaceri și management în următoarele domenii: sisteme de stocare energie; roboți industriali de sablare; project management în zona de oil & gas. Ce tehnologii și aplicații folosiți în prezent?
Avem câteva proiecte de referință pentru domeniul offshore oil & gas în care suntem implicați în acest moment alături de Rig Service, cum ar fi: “Offshore services for Asset Petromar – OMVP”, “Offshore works Package of SPLASH ZONE CORROSION PROTECTION 1- OMVP”, precum și în onshore împreună cu TSI International și TACROM – Externalizare Servicii sonde producție: “Servicii de intervenții și reparații la sonde – OMVP”.
Soluțiile de stocare energie ORIENT POWER pe care le promovăm pe piața europeană sunt printre cele mai competitive în termeni de raport preț/calitate, iar din punct de vedere al inovației, avem șansa de a lucra cu un Partener reactiv – ORIENT POWER, care în urma târgului internațional de Energie Regenerabilă de la Frankfurt din decembrie 2022, pe baza solicitărilor/discuțiilor din cadrul târgului am identificat împreună necesitatea unei soluții complete 2 în 1, invertor + acumulator în aceeași carcasă, un produs inovativ care va fi disponibil pe piața din Europa începând cu luna mai 2023. De asemenea și în cazul roboților industriali produși de ROBOT ++ avem un nou produs disponibil Robot de șlefuire/polizare și inspecție ghidat laser.
Nu în ultimul rând în acest moment suntem în analiză și discuții avansate pentru aducerea unei tehnologii inovative în domeniul prelucrărilor prin așchiere și anume lichid de răcire pe bază de apă – cu beneficii incomparabile față de cele pe bază de ulei, în impactul asupra mediului și a operatorului. Săptămâna viitoare urmează să vizităm fabrica din Graz, Austria și să avem discuția finală referitoare la set-up-ul colaborării din România.
Pandemia a stimulat digitalizarea companiilor și a instituțiilor. Cum putem grăbi acest proces și educația digitală a antreprenorilor?
Într-adevăr perioada pandemiei ne-a arătat că putem să ne transformăm și să ne adaptăm aproape instantaneu noilor condiții. Pe lângă dezavantajele care le-a generat această perioadă industriei în general, a venit și cu o serie de avantaje pentru cei care au fost reactivi și deschiși schimbărilor, introducând în procesele repetitive o serie de soluții digitale care existau, dar noi le ocoleam – posibil din rezistența la schimbare pe care o manifestă în general angajații și pentru care companiile depun eforturi uriașe de a o combate și implementa anumite măsuri.
Noi am avut norocul de a porni acum un an în noua călătorie și astfel am putut implementa de la început soluții eficiente, care fac procesele noastre sau ale beneficiarilor cât mai simple. De asemenea avem alături de noi parteneri foarte puternici și bine ancorați în domeniile suport IT, marketing digital, accounting, legal care ne-au transferat în business-ul nostru parte a know-how – ului lor. Bineînțeles că moto-ul nostru TimeSaveMoney vrea să transpună orientarea noastră către eficiență și inovație.
În ceea ce privește schimbarea de mentalitate a antreprenorilor ca în orice domeniu/ activitate există mulți care refuză schimbarea, transformarea implicit digitalizarea. Totuși, consider că oricât de mică a fost transformarea în perioada pandemiei ea a existat la nivelul fiecărui antreprenor. Nu cred că există o limită sau o țintă la care să tindem toți antreprenorii, totuși aceasta trebuie să fie setată individual și pe tip de activități.
Interviu apărut în revista print Club Antreprenor, ediția martie 2023