luni, februarie 6, 2023

Antreprenoriatul și modelul de conformare Decalex au fost deschizătoare de drumuri în peste 1.000 de companii din România

Must Read

În slujba antreprenorilor” sunt cuvintele care ar descrie perfect poziționarea

Decalex, companie fondată în urmă cu 11 ani de, Cristiana Deca, Cristian Deca și Ciprian Harabagiu, trei antreprenori români cu expertiză pe domeniile lor de pregătire și competențe multidisciplinare din IT, tehnic, juridic și de business. Vorbim despre o experiență practică însumată de peste 72 de ani, o bază suficient de solidă pentru a susține înțelegerea antreprenorială despre care vorbește brandul.

Echipa Decalex acoperă prin serviciile (segmentele de business) sale toată cazuistica legislației europene în materie de protecția datelor cu caracter personal, acestora fiindu-le adăugate constant noi module de consultanță dedicate mediului de business. Compania vine cu o abordare foarte diferită față de mulți dintre competitorii teoretici (nu întotdeauna și practici), propunându-și ca principală misiune identificarea punctelor de blocaj din fluxurile interne ale companiilor pentru care lucrează.

Totul începe printr-o auditare inițială extinsă, care permite experților Decalex accesul la întregul business pentru care oferă servicii, GDPR fiind doar unul din elementele acoperite în mixul de consultanță. Cu o strategie de business aparent bazată pe principiul upsell-ului, Decalex are competența și expertiza pentru a arăta celor care îi aleg că adoptarea mecanică într-o companie a legislației europene cu privire la protecția datelor cu caracter personal nu are nicio valoare și este adesea insuficientă dacă nu este privită și analizată în context extins de business. Este exact rolul Decalex, să analizeze fluxurile companiilor-clienți într-un context integrat, pentru a oferi cea mai bună soluție de conformare din punct de vedere GDPR și al regulilor de cybersecurity.

Investitori strategici în domenii care contează

În urmă cu aproximativ un an, inspirați de tendințele și schimbările apărute în piață după anii de pandemie, Decalex anunța investiții strategice în startup-uri din trei domenii de interes: telemedicina, cybersecurity, e-learning. Fondatorii Decalex au venit în contact cu o serie de startup-uri din poziția de mentori în acceleratorul Commons Accel, dar și de membri ai comunității de investitori TechAngels, iar decizia de investiție a cântărit mereu o serie de factori esențiali precum coeziunea echipei de fondatori, planul de creștere și cifrele, conformitatea cu reglementările și gradul de monetizare.

În sectorul telemedicinei, unul cu potențial uriaș de creștere, au fost notabile tranziția către îngrijirea centrată pe pacient și digitalizarea produselor și serviciilor care au permis dezvoltarea accelerată a serviciilor medicale de la distanță. În zona de e-learning axa de intervenție a însemnat investiția într-o companie de software care dezvoltă o platformă ce liberalizează piața de cursuri online, rezultatul fiind acoperirea unui spectru larg de know-how online: analiză, strategie, plan de adopție și implementare.

Cât privește securitatea cibernetică, aceasta este o verticală obligatorie în dezvoltarea Decalex, având în vedere expertiza pe securitate a datelor și privacy.

Noutate și inovație în serviciile de conformare din România. Aplicația MyDPO.

Pandemia a venit cu beneficii, întrucâtva așteptate și logice, respectiv cu o serie de noi clienți, din segmentul celor aflați în fața nevoii de expansiune prin digitalizare masivă a serviciilor, ceea ce a marcat un segment important de creștere de business. Pe de altă parte, a oferit prilejul revitalizării unei idei anterioare: lansarea unei aplicații de GDPR dedicată non-specialiștilor din zona IMM cu nevoi de integrare a serviciilor de conformitate în afacerile de zi cu zi, care nu dispun de resurse financiare semnificative de alocat pe proiecte de consultanță standard. Este o aplicație care funcționează pe bază de abonament anual și oferă acces la toate axele de conformitate necesare prin legislație și de asemenea, integrează la zi modificările legislative mereu efervescente în acest sector de activitate.

MyDPO este un instrument cuplat la business-as-usual pentru orice companie care își dorește internalizarea rapidă și fără defazări în fluxurile de activitate curentă a tuturor cerințelor de bază în prelucrarea de date personale. Aplicația are adresabilitate pe toate departamentele standard ale unei organizații, de la Resurse Umane la Marketing sau Achiziții și oferă numitorul comun de know-how la purtător pentru implementare rapidă de conformitate standard. Platforma oferă o serie de servicii, de la posibilitatea de a arhiva documente până la training-uri tematice certificate și planurile pentru faza I sunt ca din primăvara lui 2023 să integreze un modul de inteligență artificială care să mapeze nevoile pe bazele de expertiză existente prin căutare de cuvinte cheie. De exemplu, un director de Marketing poate interoga sistemul prin cuvintele cheie Marketing sau campanie online și va primi informațiile care vor asigura o execuție conformă și corectă. În faza a II-a se vor adăuga funcționalități-satelit de adresare a domeniilor mai complexe, de exemplu a inteligenței artificiale, a standardelor ISO 27701 sau a altora.

Aplicația reprezintă un rezultat firesc în evoluția Decalex, care reușește să transpună prin automatizare, un istoric bogat de peste 11 ani de activitate si knowh-how cumulat.

Aplicația permite acces diferențiat, în funcție de competențe și responsabilitate în business. De exemplu, directorul de Resurse Umane va avea acces doar la modulul de Resurse Umane, dacă se dorește. Scopul acestui acces partajat are în vedere o segmentare, o clarificare și o adresare punctuală a platformei de către toți cei care o folosesc exact pe domeniile lor de interes. Există și module comune, cum sunt cele de training-uri, la care trebuie să aibă acces toată lumea. Limitele de acces se decid întotdeauna împreună cu clienții, în funcție de strategia lor de business.

Un domeniu care a adoptat deja această aplicație este telemedicina, sectorul medical având o reprezentare de circa 20% din cifra de afaceri. Fiind un domeniu complex, care comportă multe specificități, clienții Decalex au primit în prima fază o consultanță completă adaptată domeniului, iar din a doua fază aplicația a putut să preia monitorizarea continuă pentru menținerea conformității. Domeniul telemedicinei este unul de pionierat, dorința principală fiind aceea de educare a operatorilor de date personale care lucrează cu baze de date ale pacienților, cu privire la etica și corectitudinea folosirii acestora.

Ne interesează în mod particular în lucrul cu acest tip de clienți ca soluțiile pe care le oferă să fie sigure și corecte pentru pacienți, iar din acest motiv avem grijă să le expunem toate scenariile și implicațiile pe care orice partajare de date o poate avea asupra pacienților. Ultimativ, jucăm nu doar rolul de consultant sau trainer, ci mai ales de susținător al cauzei pacienților, “forțându-ne” clienții să se așeze în locul celor pe care îi deservesc”, menționează Cristiana Deca, Managing Partner Decalex.

Echipa de suport a aplicației este constant în alertă la modificările legislative care apar și are grijă să actualizeze în timp real aplicația și documentația specifică, clienții fiind la rândul lor informați de aceste modificări. Un alt atu al aplicației este că arhivează istoricul modificărilor direct în platformă, astfel că sunt în permanență disponibile atât trasabilitatea, cât și fazele anterioare de conformitate.

În prezent aplicația primește treptat și prudent module noi, fiind deja adoptată de peste 40 de companii din portofoliul Decalex, numărul lor urmând să se dubleze în primul trimestru al anului 2023. Planul este ca lansarea oficială a aplicației să aibă loc în luna mai 2023. Pe termen mai lung, dorința este de a ieși în afara României.

GDPR la superlativ. Metoda Decalex.

Fondatorii companiei sunt antreprenori și întreaga echipă este orientată către business, astfel că modul de a privi GDPR vine cu transformarea auditării și implementării lui pentru îmbunătățirea business-ului, cu o fricțiune minimă la nivel de activitate curentă și cu potențial de valoare adăugată asupra afacerii. Niciodată nu vor aborda un client spunându-i că are probleme, ci mai degrabă oferind-i după primele întâlniri mai multe tipuri de soluții din care o pot armoniza împreună pe cea mai bună pentru client. Este un element diferențiator care le aduce o retenție de peste 90% de la clienți de audit la clienți pentru colaborare permanentă. Un feedback pe care îl aud des de la colaboratorii lor este „am câștigat de trei ori mai mult decât am plătit pe auditul acesta”.

Principiile după care se ghidează compania sunt: profesionalism la cel mai înalt nivel, valoare adăugată prin fiecare colaborare și finalizare corectă de procese cu accent pe capitalizarea punctelor forte ale clientului, diminuarea costurilor și retenția de know-how de business.

Înainte de pandemie, business-ul Decalex era mai degrabă unul clasic de consultanță, însă după pandemie importanța înțelegerii aprofundate de business pe care o au cei trei fondatori a capitalizat cel mai bine, spinoff-ul strategic fiind în zona de educație cu privire la ajutorul pe care GDPR îl poate avea în business și nicidecum nevoia de a-l face din obligație. Este o schimbare semnificativă de perspectivă pe care cei trei au reușit să o valorizeze punând la baza piramidei de consultanță capacitatea lor de a sprijini tactic prin propria lor experiență de business și prin viziunea antreprenorială îndreptată spre succes și optimizări.

Decalex a repoziționat astfel percepția “furnizorului de servicii la care mergi din obligație” în „partenerul de business la care te duci pentru ca vrei”.

Modul de lucru presupune un proces sănătos de consultanță care asigură continuitate în execuție prin prezența expertului în toate procesele și etapele proiectului. Soluțiile oferite prin consultanță directă sunt adaptate fiecărei companii. Așa cum ei înșiși declară, “în funcție de obiective, discutăm și analizăm procesele interne din toate departamentele, pentru a înțelege activitatea și pentru a putea creiona un plan de acțiune potrivit.” Implementarea GDPR a fost deja realizată cu succes în peste 1.000 companii și rezultatele au adus pentru toți clienții Decalex optimizare de business și diminuare de costuri.

Deși percepția curentă este că standardele GDPR se realizează de experți juridici, în cazul în care acestea vin pe un fundament de experiență antreprenorială, de business și de management de departamente și procese, cu siguranță rezultatul arată diferit.

Specializarea Decalex în serviciile de conformare GDPR este în domeniile IT, medical, producție, retail, HR și recrutare. Pentru a adresa exhaustiv activitatea GDPR, experții Decalex oferă consultanță, audit, training, evaluare, (mai multe) planuri de acțiune posibile, DPIA și implementare, DPO și suport DPO.

Un audit GDPR conține o serie de elemente și metode de lucru, printre care: chestionare, interviuri, suport în maparea proceselor din companie și inventarierea datelor personale, analiza documentelor, evaluarea motivației, a riscurilor și a impactului deciziilor în business. Odată ce se identifică datele personale în conformitate cu GDPR, GAP-urile (document ce atestă neconformitățile identificate) legale, de conformitate și tehnice, se face o analiză a conformității în mediul online, se analizează implicațiile intra-grup din punctul de vedere al GDPR, se emit recomandări pentru respectarea standardelor, se proiectează un plan de acțiune pentru conformare și se planifică încorporarea de noi cerințe.

În privința activității de consultanță, ea acoperă de la revizuirea de contracte cu terții, actualizarea documentației din perspectiva prelucrării datelor personale, asistență și reprezentare în fața Autorității de Supraveghere până la elaborarea sau actualizarea politicilor, procedurilor și normelor interne conform regulamentelor sau crearea, revizuirea și administrarea registrului de evidență pentru împuterniciți.

Planuri de viitor și relația cu ROHEALTH.

Peste un milion de euro cifră de afaceri în 2023 este dezideratul fondatorilor, cifră care ar marca o dublare a actualei cifre de afaceri. Există deja precedentul creșterii de la an la an cu 100%, ceea ce le oferă mult avânt.

Relația cu ROHEALTH este una de colaborare și ancorare în realitatea inovației medicale din România.

Sunt foarte încântată de oamenii pe care i-am cunoscut prin ROHEALTH, iar rețeaua este una extraordinară și reprezintă un garant în ambele sensuri – și pentru noi, și pentru clienți – pentru orice oportunitate de business s-ar ivi de aici”, ne spune Cristiana Deca.

Planurile comune de viitor sunt multiple, unul din ele fiind acela de a construi un ghid de etică și conformitate pentru aplicațiile din domeniul medical, dar extins și în alte zone cum ar fi sectorul de cercetare medicală, unde există un hiatus de know-how și conformare care se cere acoperit pentru beneficiul reunit al clienților și pacienților lor. Acest ghid va avea în vedere atât prevenția derapajelor legislative, cât și corectarea lor acolo unde este cazul și are ambiția de a deveni un reper la nivel național în materie de conformitate.

Fondatorii Decalex au toată încrederea că aducerea la aceeași masă a jucătorilor și decidenților din domeniul medical poate crea acel cadru de colaborare, acea reunire de competențe și resursa de inovație de care are nevoie România.

ROHEALTH – Clusterul pentru Sănătate și Bioeconomie urmărește să dezvolte activități legate de domeniul sănătății și bioeconomiei, pentru a promova și încuraja cooperarea între companii, organizaţii, universități și entități publice. Organizația are 82 de membri, din care 45% sunt IMM-uri, start-up-uri și spin-off-uri, 45% sunt spitale, institute de cercetare-dezvoltare, universități și autorități publice și restul ONG-uri și persoane fizice. Cu activitatea organizată în 9 grupuri tematice, ROHEALTH face parte din consorțiul strategic Nobocap și din MEDRO (Rețeaua Română de Clustere în Domeniul Medical) și este unicul cluster certificat ECEI GOLD Label în Sănătate din România, alături de alte 7 din Danemarca, Germania, Spania și Norvegia. Valoarea totală a proiectelor generate până în prezent prin ROHEALTH este de peste 200 de milioane de EURO.

 

 

- Advertisement -spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Latest News

ING Bank România devine unul dintre partenerii principali ai festivalului Summer Well

ING Bank România devine unul dintre partenerii principali ai festivalului de muzică alternativă Summer Well, care va avea loc...
- Advertisement -spot_img

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -spot_img