Autor: Florentina Șușnea, Managing Partner și Fondator, PKF Finconta
După un an 2022 dificil și plin de provocări ne întrebăm: cum va fi în 2023? Dacă ne uităm la tendințe, viitorul este dinamic, marcat de schimbări frecvente și rapide.
Companiile trebuie să privească dincolo de rezultatele pe termen scurt. Ele trebuie să fie capabile nu numai să reziste amenințărilor sau schimbărilor imprevizibile, ci și să iasă mai puternice din aceste perioade dificile, pline de incertitudine. Pe scurt, trebuie să fie agile și reziliente.
”După trei ani grei, PKF Finconta se menține în topul firmelor de servicii profesionale din România. Nu ne-a fost ușor și am reușit această performanță alături de echipa frumoasă pe care o avem și de clienții noștri. Misiunea noastră profesională a rămas aceeași – să aducem claritate problemelor de afaceri prin soluții simple, eficiente și care înlătură parte din obstacolele în calea dezvoltării pe termen lung a afacerilor clienților noștri. Avem experți cu experiență, focus pe calitate, profesionalism și competență. Dar cel mai important aspect pe care vreau să îl subliniez este pasiunea cu care facem această profesie. Acest aspect este unul pe care fiecare client îl observă imediat și care constituie secretul succesului nostru.”
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP

1. Provocarea performanței
Să fii performant în contextul actual este aparent o imposibilitate. Cu toate acestea, am depășit cu bine perioada pandemiei și impactul turbulențelor geopolitice, datorită experienței noastre acumulate de-a lungul celor 28 de ani de existență.
Atât pe plan național cât și internațional, ca parte din grupul PKF Internațional, dispunem de un portofoliu de servicii integrate de fiscalitate și audit. Prin adoptarea tehnicilor internaționale avansate de audit și folosind cele mai noi tehnologii, le oferim clienților un serviciu eficient din punct de vedere cost versus beneficiu.
Pe de altă parte, împreună cu profesioniștii noștri am reușit să digitalizăm în mod relevant portofoliul de servicii, de la cele de salarizare și administrare personal, la cele de contabilitate și analiză financiară corporativă. Totodată, actualul context a condus la dezvoltarea serviciilor de insolvență.
Expertiza noastră trans-sectorială și serviciile noastre integrate ne-au poziționat favorabil la intersecția cererii mari din partea clienților industriilor în expansiune: construcții, imobiliare, energie, petrol și gaze și distribuția de medicamente, cu oferta fragmentată din piață.
Am reușit să ne creștem cifra de afaceri datorită investițiilor pe care le-am făcut în optimizarea sistemelor de lucru.
2. Valoarea calității
La PKF Finconta, îmbunătățirea calității serviciilor pe care le oferim este în ADN-ul companiei. Este procesul fundamental care ne-a garantat succesul. Am monitorizat constant riscurile operaționale și le-am gestionat prin noi metodologii de lucru, noi sisteme informatice și pregătirea profesională continuă a angajaților. Am devenit mai eficienți operațional și ne-am crescut viteza de atingere a obiectivelor de business tocmai pentru că am îmbunătățit calitatea serviciilor.
În contextul alert de evoluție tehnologică, provocările clienților noștri din prezent nu mai seamănă cu cele de acum doi ani și se tot modifică. Nu mai putem oferi aceleași soluții pentru rezolvarea unor probleme noi. De aceea este important să fim relevanți pentru clienții noștri.
Pentru noi este o practică continuă să ascultăm vocea clienților noștri, să stăm aproape de ei și să le dăm consultanță personalizată nevoilor lor, pentru că numai așa orice modificări ale abordărilor noastre vor putea fi înțelese și apreciate.
Un exemplu important este sustenabilitatea. Multe companii au făcut pași importanți în acest sens, ghidate de propriile valori. În viitorul foarte apropiat acest lucru va fi la fel de important ca si întocmirea unui bilanț, deoarece consumatorii și autoritățile de reglementare vor insista asupra acestui lucru.
3. Proiectarea viitorului
Să te gândești la viitor înseamnă responsabilitate. Un lider responsabil dezvoltă prezentul companiei aliniat cu proiecția pentru viitor. Claritatea de a vedea în fiecare dintre colegii noștri nu doar expertul de azi, ci liderul de mâine ne determina să fim foarte atenți la dezvoltarea oamenilor noștri.
Îi implicăm pe fiecare în cât mai multe proiecte din diferite industrii ca să stimulăm gândirea agilă, îi confruntăm cu provocări pe care sunt chemați să le depășească. ca să formăm oameni capabili să dezvolte soluții, le transferăm responsabilități de conducere ca să conducă proiecte, să coordoneze echipe și să creeze viitorul.
Anul acesta, Ionuț Șerban a devenit Partener și lider al departamentului de Audit. Experiența lui profesională cuprinde realizarea de misiuni de audit a situațiilor financiare statutare și consolidate, misiuni de proceduri agreate pentru companii de stat și private, precum și identificarea riscurilor cheie pentru atingerea obiectivelor de afaceri ale companiilor auditate.
”Orientarea spre client este cea care m-a ghidat mereu în activitatea mea profesională. Cunosc bine așteptările clienților de la auditori și știu că există un potențial de dezvoltare semnificativ cu privire la toate serviciile pe care le oferim. Clienții ne spun că găsesc beneficii notabile în colaborarea cu PKF Finconta, o companie cu un mix excelent de competente pentru a-i ajuta să-și atingă obiectivele de business.”

La PKF Finconta, viitorul este legat de dezvoltarea oamenilor: de la competențele profesionale, la cele interpersonale, de wellbeing și de conducere. Cu o echipă puternică, de specialiști pasionați și dedicați aducem claritate problemelor de afaceri prin soluții simple, eficiente și care înlătură parte din obstacolele ce stau în calea creșterii pe termen lung a afacerilor clienților noștri.
4. Construirea brandului
PKF Finconta este un brand care, în cei 28 de ani de existență a comunicat competență, claritate, calitate, integritate și pasiune. Adică valorile care ne reprezintă și pe care le împărtășim în întreaga echipă.
În industria serviciilor profesionale reputația este foarte importantă, iar noi avem clienți în portofoliul nostru cu o vechime de peste 15 ani, ceea ce spune multe despre încredere și credibilitate. Am construit încredere în brandul PKF Finconta prin satisfacerea cererii clienților, prin loialitate, credibilitate și excelență profesională.
Notorietatea vine din încrederea pe care ne-o acordă clienții, iar sondajul de notorietate pe care îl facem pentru a vedea cu claritate unde suntem în această privință arată că 81% dintre clienții noștri au o părere ”extrem de favorabilă” și ”foarte favorabilă” despre PKF Finconta.
Toate cele trei elemente menționate: încrederea, credibilitatea și notorietatea, ne obligă să evoluăm, să avem grijă de clienții pe care ii avem în portofoliu și să spunem NU oricărui compromis.
În același timp PKF Finconta se remarcă ca brand prin exemplul de integrare a diverselor generații de angajați, pentru că rigoarea în formare a generației X se împletește cu competențele digitale ale generațiilor Y și Z, iar toate trei se armonizează într-un brand de angajator unic.
Într-o afacere care are la bază o profesie liberală, echipa este totul, este ”cel mai important ACTIV”. De aceea oamenii din echipă trebuie să fie bine pregătiți profesional și cu un nivel de educație adecvat. Avem implementate mijloace de stimulare materială pentru acei colegi care obțin autorizări și calificări profesionale superioare ca expert contabil, consultant fiscal, auditor etc.
5. Consolidarea guvernanței
În vremuri caracterizate de volatilitate și incertitudine, guvernanța corporativă își arată încă o dată valoarea. La PKF Finconta avem abordări clare în acest sens și am constituit recent Consiliul Consultativ de Conducere, alcătuit din cei trei Parteneri ai firmei și un membru independent cu experiență.
Scopul Consiliului Consultativ de Conducere este acela de a asigura o mai bună strategie de dezvoltare a companiei. Prin implicarea unui membru independent, Simona Fătu, care are o viziune diferită, beneficiem de o importantă valoare adăugată, pentru o mai bună organizare și dezvoltare pe termen mediu și lung a companiei. Acest Consiliu Consultativ de Conducere are un secretar de sedință, avocat Monica Ionescu, și se întrunește o dată pe lună.
Dintre elementele avute în vedere la constituirea acestui Consiliu, precum și în activitatea acestuia, merită cunoscute următoarele:
a. Focus pe perspectivele strategice
Este nevoie de un management strategic foarte performant și eficient, pentru a planifica și naviga un mediu de afaceri în continuă schimbare. Acest lucru arată cât de important este ca în Consiliu să existe membri cu viziuni și aptitudini complementare, diferite și cu o experiență profesională adecvată. Structura acestuia, așadar, trebuie să demonstreze echilibru, cunoștințe, experiență, perspectivă. Prin componență, dimensiune și angajament, Consiliul de Conducere Consultativă își poate îndeplini în mod adecvat responsabilitățile și îndatoririle, adică să ofere îndrumări strategice in dezvoltarea grupului PKF Finconta.
b. Recunoașterea și gestionarea riscurilor
Consiliul Consultativ de Conducere are responsabilitatea de a revizui adecvarea și eficacitatea strategiilor de management al riscului și de a revizui și aproba cadrul de management al riscului. Este supervizată elaborarea politicilor de management al riscului și se evaluează modul în care riscul este gestionat în companie.
În activitatea sa, Consiliul asigură discutarea echilibrată și la timp a tuturor chestiunilor importante referitoare la o mai buna dezvoltare a companiilor din grup. De asemenea se angajează să încurajeze o eficiență sporită a activității Consiliului și a managementului prin evaluări și revizuiri periodice ale performanței. Consiliul se asigură, de asemenea, că managerii au cunoștințele și informațiile de care au nevoie pentru a-și îndeplini responsabilitățile în mod eficient, și vine cu propuneri strategice privind pregătirea acestora.
”La PKF Finconta știm foarte bine că fragmentarea este inamicul eficienței. Și nicăieri acest lucru nu este mai adevărat decât atunci când vine vorba de date. În acești ani ne-am asigurat că avem sistemele și tehnologiile necesare care conectează toate sursele de date, de la sistemele vechi până la cele mai recente, astfel încât să se elimine golurile dintre sisteme. Digitalizarea ne oferă vizibilitate asupra eficienței proceselor, astfel încât să se poată îmbunătăți continuu modul în care lucrează compania. Vom continua să menținem echilibrul între tehnologia de ultimă oră, o echipă pasionată și armonioasă și un portofoliu de clienți echilibrat.”

Despre PKF Finconta
De peste 28 de ani, PKF Finconta este una dintre principalele 10 firme de servicii profesionale din România. Ca membri ai PKF International Ltd. suntem parte dintr-o rețea internațională de firme independente din punct de vedere legal, care oferă consultanță și audit oriunde în lume.Grupul PKF Finconta este format din patru societăți cu capital românesc: PKF Finconta, PKF Finconta Consultanță, PKF Finconta HR și Finconta Consulting SPRL, membre ale organismelor profesionale naționale CECCAR, CAFR, CCFR și UNPIR. Prin intermediul acestora oferim servicii de audit financiar, analiză financiară corporativă, consultanță fiscală, întocmirea dosarului prețurilor de transfer, servicii de contabilitate, salarizare, resurse umane, insolvență, auditarea fondurilor nerambursabile și due diligence de achiziții.