joi, iulie 18, 2024

3 magazine românești au ajuns în Topul Experiențelor Digitale oferite consumatorilor, în Octombrie 2022, conform Consumer Trends.Live

Evenimente Club Antreprenor

Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.
  • 7 retaileri prezenți pe piața din România se remarcă prin experiențele digitale pe care le oferă
  • 3 mărci din Topul Experiențelor Digitale în Retailul din România sunt autohtone
  • 3 din 4 români au declarat că este probabil să revină într-un magazin datorită experiențelor digitale pe care acesta le oferă

Consumatorii români apreciază experiențele digitale la cumpărături și interacționează cu tehnologiile digitale atunci când le întâlnesc, conform datelor oferite de MKOR Consulting prin platforma de monitorizare lunară a comportamentelor de consum, Consumer Trends.Live.

Când vine vorba despre retailerii care oferă cele mai apreciate experiențe digitale, 3 din top 7 sunt branduri românești. Astfel, în topul celor mai remarcate mărci pentru experiențele digitale oferite consumatorilor se regăsesc Kaufland, Lidl, eMAG, Carrefour, Altex, Dedeman și Auchan.

“Azi, consumatorul obișnuit se așteaptă să întâlnească diverse tehnologii la cumpărături, iar retailerii care le oferă se diferențiază față de ceilalți. Drept dovadă, dintre cele peste 200 de branduri menționate de respondenți în mod deschis, doar 7 au ajuns în top, semnificativ superioare ca număr de mențiuni, față de celelalte.”, menționează Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR Consulting.

Aceste branduri sunt apreciate pentru că pun la dispoziție tehnologiile pe care consumatorii le folosesc cel mai des la cumpărături:

  • Tehnologii de tip self-service: plăți contactless, sisteme self-checkout, plăți cu telefonul mobil
  • Aplicații mobile
  • Aplicații pentru informare: aplicații pentru scanarea codului de bare, coduri QR
  • Ecrane și etichete digitale: aplicații și instrumente care permit căutarea produselor sau verificarea informațiilor
  • Tehnologii imersive: AR, VR, oglinzi digitale

Cea mai mare parte a românilor întâlnesc și interacționează în mod obișnuit cu diverse tehnologii digitale la cumpărături (84%, respectiv 86%), iar majoritatea dintre aceștia (76%) au declarat că este probabil să revină într-un magazin datorită experiențelor digitale pe care acesta le oferă.

În ceea ce privește dispozitivele preferate, peste jumătate dintre consumatori (6 din 10) folosesc telefonul mobil atunci când fac cumpărături în magazinele fizice, pentru a se informa și pentru a face plăți.

Profilul Consumatorului Digital din România

Consumatorul digital din România este mai degrabă bărbat, face parte din generația Millennials (38 ani) și are un venit individual mediu, de 3955 RON.

Acesta folosește cel mai des telefonul mobil la cumpărăturile din magazinele fizice și efectuează, în medie, 5,3 acțiuni diferite cu ajutorul acestuia. Comparativ, consumatorii mai în vârstă (42 ani) folosesc telefonul mobil la cumpărături pentru a face o singură acțiune.

Consumatorul digital preferă să interacționeze cu tehnologiile digitale mai des: utilizează 6 tehnologii digitale diferite din cele pe care le întâlnește, comparativ cu persoanele mai în vârstă (doar 1,2).

Întrebați despre ce își doresc de la Magazinul Viitorului, românii au spus că se așteaptă să le ofere o experiență completă, care îmbină facilitățile de bază, precum calitate, transparență și accesibilitate, cu tehnologiile digitale și experiențele futuriste, precum tehnologiile imersive AR, VR, 3D sau metaverse.

Observăm schimbări importante în comportamentul consumatorilor, catalizate de pandemia prin care tocmai am trecut. Aceștia au devenit mult mai familiarizați cu tehnologiile digitale, care facilitează cumpărăturile la distanță sau cu un nivel scăzut de interacțiune (low touch).”, arată Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR Consulting.

Studiul complet se regăsește la adresa: https://mkor.ro/blog/raportul-consumatorul-digital-romania-2022/

Metodologia studiului

Topul Experiențelor Digitale din România în 2022 a fost realizat pe baza datelor extrase din studiul Consumer Trends.Live, primul studiu de piață complet digital realizat de MKOR Consulting, care oferă acces la informații și tendințe în timp real privind consumatorii din România, la nivel de industrie.

  • Eșantion: N=6.043 respondenți, reprezentativ la nivel național după sex, vârstă și regiune. Nivel de încredere 95%, max. eroare +/-1,6%
  • Target: populație generală, 18-65 ani
  • Metodă de cercetare: sondaj (CAWI)
  • Instrument de cercetare: chestionar
  • Abordare: online, prin panelul propiu MKOR
  • Perioada: ianuarie – iunie 2022
  • Raportarea datelor: dashboard interactiv, online

Acces gratuit la întreg raportul:
https://mkor.ro/blog/raportul-consumatorul-digital-romania-2022/

Despre MKOR Consulting 

MKOR Consulting (https://mkor.ro/) este o agenție de cercetare de piață inovativă, care combină experiența practică în afaceri, know-how-ul la nivel MBA și expertiza de top pentru a oferi o înțelegere aprofundată a mediului de business. În activitatea sa, MKOR Consulting acoperă toate tipurile de cercetare și oferă o flexibilitate crescută clienților săi, cu scopul înțelegerii și livrării celor mai detaliate perspective asupra pieței.

MKOR Consulting dezvoltă o serie de proiecte de cercetare proprii, pe care vă invităm să le parcurgeți în mod gratuit pe site-ul agenției:
https://mkor.ro/studii-piata-proprii/

Urmărește-ne:

Ne puteți urmări și pe Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, YouTube și Google News!

- Abonează-te la revista de business ClubAntreprenor.ro și ZiarulPozitiv.ro -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 2024

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -RoHealth

Latest News

Carrefour România și Asociația InspirAction susțin educația din România

Programul „Gesturi mici pentru practici mari” susține educația durabilă, economia circulară și protecția mediului înconjurător. Peste 60.000 de...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business ClubAntreprenor.ro și ZiarulPozitiv.ro -ABONAMENT 2024 Club Antreprenor Ziarul Pozitiv