vineri, septembrie 30, 2022

Carrefour lansează cea de-a patra ediție a campaniei Plata cu PET

Must Read

  • Campania va ajunge în 20 de oraşe din țară;
  • Pentru fiecare PET colectat şi, de anul acesta, pentru fiecare doză de aluminiu sau sticlă, clienții Carrefour primesc un fruct sau o legumă de la producătorii locali;
  • Pentru fiecare rPET DORNA colectat, realizat din plastic 100% reciclat și 100% reciclabil, clienții se pot bucura de o cantitate dublă de fructe și legume;
  • 750.000 de PET-uri colectate și peste 120 de tone de fructe și legume românești date la schimb, în primele 3 ediții.

Carrefour România lansează cea de-a patra ediție a campaniei Plata cu PET, în 20 de hipermarketuri din țară, începând cu 22 septembrie 2022. Campania este derulată în parteneriat cu liderul pieței locale de băuturi, Coca-Cola HBC România și GreenPoint Management.

O noutate adusă anul acesta o reprezintă echipamentele inteligente de colectare separată a ambalajelor de băuturi (Reverse Vending Machines), tehnologie care oferă posibilitatea consumatorilor de a colecta separat atât PET-uri, cât și doze de aluminiu și ambalaje de sticlă.

La fel ca în edițiile anterioare, pentru fiecare PET colectat, clienții Carrefour primesc un fruct sau o legumă cultivate în România, iar de anul acesta, acelaşi mecanism este aplicat şi pentru doze de aluminiu și sticlă. Ȋn plus, pentru fiecare sticlă rPET DORNA, realizată din plastic 100% reciclat și 100% reciclabil, clienții se pot bucura de o cantitate dublă de fructe și legume. Astfel, PET-ul, doza de aluminiu și ambalajul de sticlă devin o monedă de schimb, iar clienții contribuie la reducerea amprentei asupra mediului, susțin producătorii locali și se pot bucura de produse românești, proaspete.

Campania se derulează începând cu data de 22 septembrie, în parteneriat cu Coca-Cola HBC România și GreenPoint Management, cu sprijinul Financiar Recycling, Professional Recycle, Green PC Ambalaje și Envipco România.

Plata cu PET a fost lansată în premieră, în anul 2019, de Carrefour România, ca parte din programul de economie circulară Punem Preț pe Plastic și a beneficiat de popularitate în rândul clienților: în primele trei ediții au fost colectate peste 750.000 de PET-uri și au fost date la schimb peste 120 de tone de fructe și legume românești, în 35 de hipermarketuri din țară.

Ca lider de piață, încercăm să colaborăm cu furnizorii, consumatorii și întreaga comunitate pentru a dezvolta practici care pot îmbunătăți calitatea vieții. Credem cu tărie că, prin educarea consumatorilor referitor la consumul responsabil de plastic și prin transformarea acestuia în monedă de schimb, vom ajuta clienții să adopte obiceiuri mai bune. Mai mult, anul acesta ne dorim să continuăm demersurile asupra economiei circulare, iar prin introducerea echipamentelor inteligente de colectare separată a ambalajelor de băuturi (Reverse Vending Machines), ne dorim să arătăm societății faptul că printr-un comportament responsabil, putem aveam parte de un mediu mai bun, mai curat,” a declarat Alina Gamauf, Membru în Comitetul Executiv Carrefour România.

Ne bucurăm să fim pentru al doilea an parteneri ai acestui program, care ne oferă oportunitatea de a împărtăși cu publicul larg misiunea și viziunea noastră despre sustenabilitate. Cu toții ne dorim „O lume fără deșeuri” și doar împreună putem să atingem acest țel. Plata cu PET sprijină consumatorii în adoptarea unui stil de viață responsabil, în care deșeurile de ambalaje sunt privite drept resurse care, prin reciclare, dau viață unor noi ambalaje, având o amprentă de carbon mult redusă. În acest sens, cel mai elocvent exemplu este apa noastră minerală Dorna, ambalată în rPET, PET care a fost deja reciclat. Mai mult, Plata cu PET obișnuiește consumatorii să colecteze separat deșeurile reciclabile acasă și să le returneze în hypermarketul favorit, fiind recompensați pentru acest comportament dezirabil.” a adăugat Alice Nichita, Corporate Affairs & Sustainability Director Coca-Cola HBC România.

Este al patrulea an în care GreenPoint Management devine partener în programul Plata cu PET. Cu fiecare an în care derulăm programul suntem mai aproape să schimbăm viziunea asupra gestionării deșeurilor, misiunea noastră fiind să creștem gradul de conștientizare a consumatorilor. Odată cu extinderea campaniei în sensul acceptării sticlei și a aluminiului, suntem siguri că va crește și gradul de responsabilitate a fiecărui consumator în parte, iar integrarea RVM-urilor este un salt înainte în acest demers.” a menționat Andrei Dinescu, Director General adjunct GreenPoint.

Noi, la Envipco, ne dorim să curățăm România, contribuind atât cu echipamente, cât și implicându-ne în educarea consumatorilor. Așa că, atunci când ni s-a oferit ocazia să ne alăturăm campaniei inițiate de Carrefour, un partener mai vechi al nostru, am făcut-o cu mare entuziasm. Sperăm ca tehnologia noastră să contribuie la creșterea numărului de ambalaje colectate pe durata campaniei.” spune Bogdan Purcherea, Managing Director Envipco România.

Inițiativa se derulează în paralel în câte două orașe, în 20 de hipermarketuri din țară (Constanța- București Orhideea, Galați – Ploiești, Bârlad – Târgoviște, Iași – Brașov, Buzău – Sfântu Gheorghe, Piatra Neamț – București Vulcan, Suceava – Râmnicu Vâlcea, Baia Mare – Drobeta Turnu Severin, Satu Mare – Timișoara, Oradea – Cluj) în perioada 22 septembrie – 27 noiembrie. Totodată, participanții din fiecare oraș se pot înscrie la marea tombolă cu premii prietenoase cu natura.

Despre Carrefour

Carrefour România oferă clienților săi un univers de posibilități de a face cumpărături în siguranță: direct în cele peste 370 de magazine din țară, unde, cu aplicația Carrefour și casele de marcat Self Service, sesiunea de shopping devine rapidă și ușoară sau prin serviciile de online shopping cu livrare acasă sau Click & Collect: www.carrefour.ro și platformele BRINGO și Glovo, disponibile gratuit în Google Play și App Store.

Carrefour susține comunitățile în care activează prin programe și inițiative naționale pe termen lung, cu impact pozitiv în societate: Cooperativa Agricolă Vărăști, prima de acest gen fondată de retailer în România, Deschidem Vinul Românesc și Creștem România BIO, în cadrul căreia a introdus în premieră în România eticheta „în conversie la bio”. Totodată, a lansat programul Act For Good, care transformă cumpărăturile într-o experiență personalizată cu impact social: la fiecare sesiune de shopping și nu numai, utilizatorii primesc puncte Act For Good, prin care pot face fapte bune, dar pot și beneficia de reduceri și oferte personalizate.

Carrefour România operează în România prin patru entități juridice: Carrefour S.A., Artima S.A., Columbus Operațional SRL și Supeco Investment SRL.

Despre Coca-Cola HBC România

Coca-Cola HBC este unul dintre cei mai mari îmbuteliatori ai companiei Coca-Cola. Împreună cu clienții noștri, deservim 715 milioane de oameni, acoperind o vastă arie geografică, în 29 de țări și 3 continente. Portofoliul nostru este unul dintre cele mai puternice, complexe și flexibile din industria băuturilor, oferindu-le consumatorilor branduri de prestigiu din categoriile băuturi carbogazoase, sucuri, apă, energizante, ceaiuri, cafea și băuturi alcoolice premium. Generăm valoare pentru toți partenerii noștri prin susținerea dezvoltării socio-economice a comunităților unde ne desfășurăm activitatea și credem că a avea un impact pozitiv asupra mediului este vital pentru dezvoltarea viitoare a afacerii.

Lider al industriei locale de băuturi, Coca-Cola HBC România este un contributor important la economia locală. Conform studiului „Impactul socio-economic al Sistemului Coca-Cola în România”, realizat pe baza datelor financiare din 2020, prezența acestui sistem pe piața locală generează o valoare adăugată de 434 milioane de euro, echivalentul a 0,20% din PIB-ul României.

În România, Coca-Cola HBC a fost desemnată cea mai sustenabilă companie pe plan local, pentru al șaselea an consecutiv (2016 – 2021), conform „Romania CSR Index / Romania CST Index”, studiu realizat de agenția de consultanță independentă The Azores.

Despre GreenPoint Management

GreenPoint Management este o companie care implementează răspunderea extinsă a producătorilor: preia obligațiile de mediu privind gestionarea ambalajelor introduse pe piața națională și atinge țintele de reciclare/valorificare pentru o cantitate anuală de peste 300.000 tone de ambalaje. Portofoliul companiei include firme de renume din toate domeniile de activitate.

Despre Green PC Ambalaje

Green PC Ambalaje este o companie specializată în servicii profesionale de management al deșeurilor pentru companiile care desfășoară activități comerciale și de producție în România. Compania gestionează anual 100.000 de tone de deșeuri de ambalaje, industriale sau periculoase de la cei peste 450 de clienți din toată țara. Rețeaua Green PC Ambalaje deține în acest moment 9 sucursale pentru colectarea, sortarea și valorificarea deșeurilor. Compania are 400 de angajați și o cifra de afaceri de 62,5 milioane de lei.

Despre Financiar Recycling

Prezentă pe piață din 2017, Financiar Recycling este una dintre organizațiile care implementează obligațiile privind răspunderea extinsă a producătorului în ceea ce privește ambalajele introduse pe piață. Încă de la lansare, serviciile de calitate și expertiza echipei au contribuit la gestionarea unui portofoliu vast de clienți, din toate industriile: de la FMCG, la domeniul farmaceutic și retail, care și-au pus încrederea în colaborarea cu noi pe diverse tipuri de ambalaje, primare, secundare și de transport. Un avantaj important este deținerea la nivel de grup a unor facilități de reciclare sticlă, ceea ce aduce beneficii evidente în procesul de management al ambalajelor şi deşeurilor de ambalaje.

Despre Professional Recycle SRL

Professional Recycle SRL a fost înfiinţată în anul 2010, și s-a impus rapid ca unul dintre cei mai importanți reciclatori de PET din România. Prin seriozitate și profesionalism, prin calitatea produselor și a serviciilor sale, a câștigat încrederea partenerilor externi și a creat relații solide de afaceri. Societatea deține linii tehnologice de reciclare a deșeului de ambalaj plastic tip PET, transformand acest tip de deșeu într-o materie primă de înaltă calitate utilizata de companii de renume mondial.

Despre Envipco România

Envipco România, parte a grupului internațional Envipco este singura companie din țară care produce local, în județul Alba, echipamente inteligente de colectare selectivă a ambalajelor de băuturi (reverse vending machines), asigurând mentenanță și service. Envipco susține economia României prin producerea și distribuirea echipamentelor către toată Europa, precum și prin alegerea de furnizori locali.

Envipco România face parte din grupul Envipco, producător global de Reverse Vending Machines (RVM) cu 40 de ani experiență în fabricarea și operarea soluțiilor de colectare și reciclare. Cu sediul central în Amersfoort, Olanda, grupul operează peste 8.000 de aparate în 10 țări.

 

- Advertisement -spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Latest News

Reciclarea ambalajelor: răspunderea extinsă a producătorilor, atribuțiile autorităților și rolul consumatorilor

Articol realizat de Asociația Română pentru Ambalaje și Mediu (ARAM) Sistemul de răspundere extinsă a producătorului, care funcționează în România...
- Advertisement -spot_img

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -spot_img