vineri, septembrie 30, 2022

Studiul „ANTREPRENOR și MAMĂ” sondează percepția antreprenoarelor din România referitor la menținerea echilibrului între profesie și familie

Must Read

În 4 din 5 cazuri, cea mai mare provocare în a găsi echilibru între statutul de mamă, femeie și un bun profesionist (antreprenor, intraprenor sau freelancer) este legată de timpul limitat și nevoia de a planifica și organiza riguros această resursă. Provocarea e cu atât mai mare dacă ne raportăm la familiile monoparentale, în care antreprenoarele sunt mame singure. Acestea sunt datele care reies din cel mai recent studiu efectuat de echipa VBS Business Solutions în perioada iunie – august a.c.

Într-un clasament al provocărilor, pe locul al doilea a reieșit nevoia de a ne detașa emoțional de provocările din mediul profesional atunci când suntem în familie, de a trăi în prezent (mindfulness) și a ne implica total în activitatea pe care o facem în acel moment.

„Noi, antreprenoarele, avem două familii – în ambele creăm ceva frumos. Sunt antreprenoare de aproape 15 ani și destul de curând și mamă. Când vine pe lume acea minune, focusul nostru se îndreaptă spre copil, ca părinte, iar pentru o perioadă ne pierdem total pe noi. Însă pentru noi antreprenorii, viața profesională nu e doar un job, e cealaltă creație în care am investit pasiune, timp și energie. Treptat, învățăm să jonglăm cu ambele responsabilități, iar după un timp ne dăm seama că e nevoie să găsim acea armonie în sufletul nostru, că e absolut vital să ne simțim din nou femei, să ne regăsim pe noi – în complexitatea ființei noastre.  Armonia nu va mai fi niciodată perfectă, însă ne vom simți împlinite atunci când ne acceptăm așa cum suntem, când renunțăm la perfecționism, când realizăm că nu trebuie să facem singure totul, când oferim mai multă libertate copiilor, când învățăm să cerem ajutor familiei și celor apropiați sau când împuternicim tot mai mult echipa.”, declară Cosmina Voichița Meseșan, antreprenoare și mamă, fondatoarea VBS Business Solutions, coordonatoarea acestui studiu.

În această lume V.U.C.A. (volatilă, incertă, complexă și ambiguă), în acest vârtej de sarcini profesionale și emoții, e bine ca fiecare dintre noi să găsim acele activități care ne încarcă, ne oferă calm, inspirație și energie. Conectarea cu natura sau cu divinitatea, în toate formele sale, oferă de cele mai multe ori întoarcerea spre pace, calm și echilibru. Inspirația vine adesea din propriile realizări, citind sau interacționând cu oameni valoroși, găsind mentori pe care îi apreciem și ne pot ghida în viață sau business. Conform studiului, pentru a ne încărca cu energie, mamele antreprenoare fac sport, călătoresc, socializează cu oameni de calitate, se joacă mult cu cei mici și nu uită să își ia momente de respiro, să se odihnească, să mediteze. Studiul evidențiază și realitatea conform căreia există numeroase femei care nu reușesc să facă nimic pentru ele în mod frecvent.

Conform studiului, cele mai importante calități pe care antreprenoarele mame trebuie să le aibă sau să și le dezvolte pentru a crea un echilibru între planurile vieții lor sunt legate în primul rând de planificare și prioritizare. O importanță deosebită o au și încrederea, răbdarea, curajul, dar și empatia sau iubirea, atât față ceilalți, dar mai ales față de propria persoană.

Ce îmi doresc eu – ca antreprenoare și mamă? Să mă bucur zilnic de zâmbetul copilului, să-l văd cum crește și să fiu cu el să-i citesc povești când adoarme. Să fiu lângă sufletul meu atunci când are nevoie de sprijin, în același timp să fiu plină de energie la birou, atentă, să rezolv situații și sa iau decizii, să urmăresc activități și să planific pentru a atinge obiectivele propuse.”, descrie una dintre respondentele studiului.

„Ca antreprenoare, să poți păstra echilibrul între viața profesională și cea personală e cea mai complexă provocare. Rolul de mamă e, de departe, sarcina care te solicită cel mai mult, dar și cea care te organizează cel mai eficient. Faptul că există comunități care susțin și încurajează femeile să poată jongla cu toate planurile vieții lor e un semn de empatie și de solidaritate feminină de care avem mare nevoie. E unul dintre pilonii de conștientizare și educație pe care construim comunitatea Feminism For Real”, declară Mihaela Tudor, fondatoarea platformei media internaționale Feminism For Real, partener la acest studiu.

Recomandări extrase din studiul bazat pe experiențe reale:

* “Pentru antreprenoare: Renunță la perfecționism, treci la acțiune, nu aștepta momentul sau produsul perfect. Acțiunea îți dă claritate. Pentru mame: Tu ești cea mai bună mamă pentru copilul tău, ai răbdare și încredere că totul se așază așa cum este cel mai bine.”;
* „Nu mai pune atâta presiune pe tine, pentru că din presiunea asta nu ai cum să crești! Lasă-te susținută, ai încredere că viața te va duce acolo unde îți dorești.”;
* „Trăiește o viață inspirată, muncește pentru visul / businessul tău, dar rezervă suficient timp și energie pentru familie, pentru joacă, râsete, îmbrățișări și orice alte activități care contribuie la o relație fericită și plină de iubire cu cei dragi, cu tine și mai ales cu copiii tăi!” sunt doar trei din zecile de sfaturi inspirate primite în cadrul studiului, alături de o listă de cărți de business, de parenting sau legate de echilibru nostru ca femeie.

Dacă și tu ești în același timp mamă și intraprenoare, antreprenoare sau freelancer și vrei să găsești surse de inspirație sau să devii tu un reper pentru alte femei, te invităm într-o comunitate de discuții pe Facebook, precum și la primul eveniment dedicat lansării studiului „Antreprenor și mamă“, care va avea loc miercuri, 21 septembrie ora 18 , Calea Victoriei 214, București. *
https://survey.alchemer.com/s3/7007028/Eveniment-AntreprenorMama

Acesta este al XIX-lea studiu efectuat de Asociația din grijă pentru Client și experții în marketing și studierea pieței de la VBS Business Solutions. Asociația a mai efectuat alte 18 studii privind percepția Clienților și Mystery Shopping, pe care le veți putea găsi integral și în noul e-Book scris de Cosmina Voichița Meseșan, ce va fi lansat la finele acestui an, împreună cu alte informații utile legate de Managementul relației cu clienții, comunicare și empatie.

- Advertisement -spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Latest News

Reciclarea ambalajelor: răspunderea extinsă a producătorilor, atribuțiile autorităților și rolul consumatorilor

Articol realizat de Asociația Română pentru Ambalaje și Mediu (ARAM) Sistemul de răspundere extinsă a producătorului, care funcționează în România...
- Advertisement -spot_img

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -spot_img