marți, decembrie 6, 2022

La Târgu Jiu s-a lansat proiectul ”Turismul – industria verde”. Manifest – Grijă pentru Turismul Românesc

Must Read

  • Evenimentul a avut loc la Masa Tăcerii din Parcul Central Târgu Jiu. Organizatori:
  • A.P.P.T. ”Gorjul”, Asociația ”Acasă la Brâncuși”, ANAT România, Gorj Turism
  • Turismul organizat presupune valorificarea ofertei turistice cu un înalt grad de predictibilitate, continuitate, sustenabilitate, eficiență și siguranță. În conceptul de ”Turism organizat”, agenția de turism a fost și va rămâne cel mai important canal de distribuție

Evenimentul ”TURISMUL – INDUSTRIA VERDE”, desfășurat recent la Târgu Jiu, la Masa Tăcerii, sub genericul ”Turismul istoric și cultural – Istoria este cea mai frumoasă poveste!”, care a reunit peste 200 de participanți, s-a bucurat de prezența mai multor personalități din domeniul culturii și al turismului. Acest eveniment, realizat pe baza unui parteneriat public – privat, urmărește relansarea și reinventarea turismului gorjean.

Manifestarea, moderată de Ovidiu Popescu, secretarul Asociației ”Acasă la Brâncuşi”, a fost organizată de Asociația Profesională Patronală de Turism (A.P.P.T.) ”Gorjul”, Asociația ”Acasă la Brâncuși”, ANAT – Asociația Națională a Agențiilor de Turism și Gorj Turism Călătorii.

”Pentru a susține sustenabilitatea și durabilitatea, creatorii de produse turistice trebuie să vândă, să valorifice produse prietenoase cu mediul, cu natura, să existe întotdeauna grijă pentru protejarea naturii, folosind produse care pot fi reciclabile. Să gândim încă de la achiziția lor reutilizarea acestora. Putem genera performanță economică având grijă de mediu, de natură. Județul Gorj este generos în ceea ce privește elemente de originalitate, unicitate, autenticitate. De noi depinde modul cum împachetăm acest „Frumos”, cum îl scoatem în lume și cum îl vindem”, a subliniat Ovidiu Popescu, secretarul Asociatiei ”Acasă la Brâncuşi”

”Județul Gorj, spre bucuria noastră, oferă publicului, iubitor de călătorii, turiștilor, multiple forme de turism. Avem personalități care au marcat istoria României. Amintim aici pe Tudor Vladimirescu, Magheru, Ecaterina Teodoroiu, oameni care au luptat în cele două războaie mondiale, precum și numeroase personalități culturale: Brâncuși sau Alexandru Ștefulescu. Turismul istoric, turismul cultural se adaugă celorlalte forme de turism care se practică în Gorjul istoric și pitoresc: Turism balnear (Săcelu), turism montan – Munții Gorjului, Transalpina, Drumul Regelui (Filă de istorie) -, turism speologic, turism de aventură, turism de drumeție, turism religios. Turismul istoric, cultural și religios este marcat vizibil în toate itinerariile turistice, în toate programele turistice care se realizează în Gorj. Aceste trei forme de turism sunt laitmotivul călătoriilor atât pentru turism organizat, cât și pentru turism individual. Formele de turism din ”Gorjul istoric și pitoresc” se completează reciproc. Spre exemplu, turiștii care aleg să treacă pe ”Drumul Regelui” , iubesc turismul montan și trăiesc crâmpeie din istoria locului”, a menționat Prof. dr. Nichifor Gheorghe – vicepreședintele Consiliului Județean Gorj, în cuvântul de bun venit celor prezenți.

Parteneriatele și marketingul turistic sunt extrem de importante

  • Gabriel Radu, directorul agenției de turism Discovery din Pitești, fost prim-vicepreședinte ANAT România.

Gabriel Radu a punctat ușurința actuală în a promova tot ce merită în turism. Datorită digitalizării – de care ne folosim în prezent, au fost înlăturate toate barierele în materie de promovare. Datorită tehnicii actuale, tot ce merită văzut poate ajunge la ochii viitorului turist, instantaneu.

Turismul valorifică frumosul, gestionând o lume a parteneriatelor și conexiunilor. Când toată lumea își face treaba, rezultă un produs turistic perfect, avem de-a face cu un turist mulțumit!

Pentru a obține rezultatul dorit în turism, fiecare parte din produs trebuie să trateze parteneriatul cu responsabilitate, dedicație, profesionalism și eficiență.

Pe de altă parte, Valeriu Claudiu Ștefan, directorul agenției de turism Velmar Dreams și președintele Consiliului Regional Sud-Est al ANAT, a punctat nevoia ca tânăra generație să cunoască obiectivele turistice din localitățile țării noastre, să abordeze cu responsabilitate potențialul turistic de care dispunem și ori de câte ori vor avea ocazia, să promoveze România noastră frumoasă. Când promovarea turistică este conformă cu serviciile oferite, atunci avem de-a face cu un marketing turistic încărcat de profesionalism.

”Natura este subiectul și obiectul muncii în turism. Ca să avem și obiect și subiect iar omul să se bucure de produsul muncii lui, trebuie să gândim și să implementăm un turism responsabil, verde.

Turismul are dintre toate verigile economiei mondiale cel mai mare trend de dezvoltare. Ca să trăim coeziunea și sustenabilitatea, pârghii promovate de Europa comună – Comisia Europeană, trebuie să gândim ca activitatea noastră economică să nu dăuneze mediului înconjurător. Protejând natura, protejăm viața noastră, protejăm planeta”, a declarat Raluca Lumezeanu de la colegiul ”Virgil Madgearu”.

Profesorul Mihaela Gomoi de la același colegiu a subliniat importanța turismului organizat, care înseamnă: analiză, prognoză, planificare, eficiență, calcule, decizie, predictibilitate, rezultat previzionat, protejarea resursei umane, bani la bugetul de stat, stabilitate economică, siguranță economică. Turismul organizat presupune ca hotelul, restaurantul, transportatorul să știe frecvența sosirilor și plecărilor, dar și exploatarea, utilizarea și folosirea în mod eficient a elementelor care fac parte din produsul turistic. Muzeele vor avea o ritmicitate a vizitatorilor, ansamblurile folclorice și artiștii de folclor vor avea un repertoriu pregătit și nu oferit la întâmplare turiștilor, dacă sunt anunțate din timp. Magazinele de suveniruri, de artizanat, de tot ce presupune un produs tradițional vor avea de lucru, ghizii anunțați din timp vor oferi turiștilor cele mai interesante și bine pregătite prezentări. Turismul organizat impulsionează comunitatea, generează conexiuni și interdependențe care se completează una pe alta dezvoltând zona respectivă. Turiștii vizitatori pot cumpăra, pe lângă produse tradiționale, produse specifice locului, realizate de economia locală: diferite sortimente de siropuri în zona montană, produse lactate, brânzeturi etc., produse piscicole, produse realizate în ateliere de sticlărie precum globulețe, sticle, pahare etc. Turismul organizat presupune valorificarea ofertei turistice cu un înalt grad de predictibilitate, continuitate, sustenabilitate, eficiență și siguranță. În conceptul de ”Turism organizat”, agenția de turism a fost și va rămâne cel mai important canal de distribuție. Agențiile de turism reprezintă o piață a ofertelor turistice. În agenție nu găsești doar tarife, tabele, statistici, ci experiențe deja trăite pe destinația respectivă. Găsești consultanță, consiliere, expertiză.

Profesorul Narcisa Călugăru a amintit de importanța turismului gastronomic, iar pregătirea hranei într-o notă de profesionalism, de acuratețe, de eleganță duce la desăvârșire, cu alte cuvinte meseria se transformă în artă. Așa au început Festivalurile Gastronomice, care atrag din ce în ce mai mulți turiști. Istoria, cultura, frumusețile naturii, obiceiurile și tradițiile, folclorul și gastronomia sunt elemente care se iau în calcul la creionarea unui produs turistic.

Profesorul Valeria Barboi de la Colegiul ”Virgil Madgearu” a subliniat importanța marketingului turistic, care determină identificarea oportunităților astfel încât o destinație turistică să devină o piață atractivă pentru turiști. Marketingul Turistic coordonează promovarea și generează întâlniri între cerere și ofertă. Marketingul turistic este o știință. Promovarea, identificarea nevoilor consumatorilor, identificarea clienților este la fel de importantă în economia afacerii la fel ca și construcția și lansarea afacerii. Marketingul turistic înțelept oferă flexibilitate, durabilitate, sustenabilitate. Costurile de marketing într-o afacere consolidată trebuie să fie elemente fixe, la fel ca și cheltuielile cu salariile, cu chiriile, cu utilitățile. Marketingul trebuie folosit pentru fiecare verigă care crează pachetul turistic (cazare, masă, transport, parc de agrement, muzeu, ansamblu folcloric, ambarcațiuni navale de agrement etc.). Fără marketing nu există performanța economică, deci promovarea trebuie tratată într-un mod dedicat și profesionist.

Produsul turistic muzeal în județul Gorj este unul diversificat

Muzeograful Valentin Pătrașcu a amintit că produsul turistic muzeal în județul Gorj este unul diversificat. În Târgu-Jiu sunt trei Muzee: Muzeul ”Constantin Brâncuși”, situat în Casa Gănescu, Muzeul de Artă, Muzeul de istorie ”Alexandru Ștefulescu” dar și o Casă memorială: Ecaterina Teodoroiu. De asemenea, în județ mai pot fi vizitate Casa memorial Tudor Vladimirescu, Casa Memorială Constantin Brâncuși, Casa Mariei Lătărețu, Casa Mariei Apostol și Muzeul Satului de la Curțișoara.

”Vă mulțumim că ne-ați onorat cu prezenta dumneavoastră și ați fost parteneri la evenimentul de azi, ”Turismul – Industria Verde”. Ce am dorit să spunem lumii cu evenimentul nostru? Am dorit să ne bucurăm împreună de un moment dedicat turismului, dedicat acestei Industrii Verzi care vinde frumosul, care oferă starea de bine! Am dorit să ne bucurăm împreună de un moment care ne amintește de cât de norocoși și de binecuvântați suntem noi, Gorjul, în special, și România, în general, cu un ținut, cu un tărâm de poveste. Avem o natură și un mediu înconjurător încărcate de unicitate. Trebuie să protejăm natura, acțiunile noastre să fie prietenoase cu mediul înconjurător. Datoria noastră este să îmbrăcăm în responsabilitate activitatea noastră, să putem lăsa generațiilor ce vin frumosul pe care noi l-am primit. Avem personalități istorice, culturale, modele care ne-au lăsat moștenire elemente durabile pentru un turism istoric și cultural.

Avem munți, ștranduri cu apă termală precum Săcelu, avem datini, obiceiuri, traditii, avem folclor și etnografie, avem fond imaterial, avem produs muzeal generos. Întâlnirea noastră a avut următorul scop: să conștientizeze și să responsabilizeze pe fiecare din cei care își desfășoară activitatea în turism că au obligația să protejeze natura, să protejeze, promoveze și să valorifice moștenirea istorică, culturală, religioasă, moștenirea antropică și zestrea fondului imaterial”, a subliniat Laura Dragu, membru al Consiliului Director al ANAT.

Fiecare loc de pe pământ are o poveste a lui, dar trebuie să tragi bine cu urechea ca s-o auzi şi trebuie un gram de iubire ca s-o înţelegi”. (Nicolae Iorga)

Laura Dragu a subliniat că durabilitatea implică poveștile, povestirile, legendele, datinile, obiceiurile, tradițiile, care sunt punte de legătură între trecut, prezent și viitor. ”Ele sunt elemente de atracție în decizia turiștilor de a alege o destinație. Să ne folosim de ele!

Le-am cules din localități ale județului Gorj, de la persoane fizice, de la primării și din media.

Le-am primit în dar și le oferim în dar turiștilor, agențiilor de turism, în mod special ghizilor, să le folosească vorbind grupurilor care aleg să călătorească în județul Gorj. Le-am cules, le-am adunat și așezat într-o carte intitulată ”Începutul Începuturilor”. În două săptămâni o vom posta pe site-ul A.P.P.T. ”Gorjul”. Noi am ”prins” aici doar câteva… Sunt ”de la lume adunate și înapoi la lume date”! Alegeți să călătoriți în România frumoasă, în ”Gorjul istoric și pitoresc”! Datoria noastră este să protejăm ce am moștenit de la înaintași, să valorizăm și să ducem Povestea mai departe!”

 

- Advertisement -spot_img

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Latest News

AmCham Moldova cere predictibilitate în contextul dublării ratei de creștere a accizelor la tutun. Pierderi de 1,3 milioane euro pentru fiecare procent în minus...

AmCham Moldova solicită autorităților predictibilitate fiscală în contextul inițiativei de dublare a ratei de creștere a accizelor pentru produsele...
- Advertisement -spot_img

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -spot_img