vineri, octombrie 22, 2021
Abonament 2021 ClubAntreprenor.ro

Interviu cu Simon Maurer, fondator, Maurer Imobiliare: Avem nevoie de curaj ca să gândim, să vorbim, să creăm, să visăm

Must Read

Flanco dă startul campaniei de Black Friday

Flanco organizează între 22 octombrie și 30 noiembrie a unsprezecea ediție a campaniei Black Friday Retailerul a pregătit...

Green Deal, oportunitate pentru dinamizarea transportului pe Marea Neagra și Fluviul Dunărea

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR), în parteneriat cu Reprezentanța Comisiei Europene în România, a organizat, joi,...

ANCOM: Peste 8 milioane de numere de telefon și-au schimbat operatorul, dar nu și utilizatorul

În cei 13 ani de când a fost lansat serviciul de portabilitate, care oferă utilizatorilor libertatea de a-și alege...

Interviu cu Simon Maurer,

Fondator, Maurer Imobiliare

Avem nevoie de curaj ca să gândim, să vorbim, să creăm, să visăm

15 ani de piață imobiliară în România, 9000 de locuințe vândute, sute de angajați dedicați. Cum ați descrie dumneavoastră Maurer Imobiliare în cifre relevante?

Povestea brandului Maurer Imobiliare începe în 2006, odată cu achiziționarea terenului pe care urma să se construiască primul proiect imobiliar a acestui dezvoltator. Din 2006 și până în prezent brandul Maurer Imobiliare a cunoscut o dezvoltare continuă și direct proporțională cu numărul famiilor care, prin intermediul nostru, și-au văzut împlinit visul de a avea propria lor locuință.

Cifrele care stau în spatele acestui brand și care reflectă rezultatele muncii unei echipe complete de oameni determinați, motivați și profesioniști se traduc în: mai mult de 100 de blocuri construite, peste 9.000 de apartamente vândute în cadrul celor 8 proiecte imobiliare ce se derulează în prezent în 6 orașe din țară, Brașov, Constanța și Sibiu, Targu Mures, Cluj Napoca și Sighișoara.

Rezultate sunt vizibile și sunt, într-adevăr, bucurătoare însă cea care nu se vede, și este colosală, este munca din spatele construirii acestui brand și a susținerii lui pe poziții de top. Ne-am dorit de la început să scriem istorie iar pentru asta ne analizăm cu grijă pașii pe care îi facem pentru ca afacerea noastră să devină un brand valoros.

Maurer Panoramic, Cluj-Napoca

Cum construiți încredere în jurul dumneavoastră, domnule Simon Maurer?

Compania Maurer Imobiliare se bucură în continuare de cel mai bun raiting bancar A+, fapt ce oferă încredere sporită partenerilor noștri de afaceri.

Valorile confortabile ale profitabilității operaționale și ale celei nete, precum și valorile ridicate ale indicatorilor de bilanț denotă faptul că situația financiară a companiei este una stabilă. Această stabilitate a firmei oferă certitudinea și siguranța unei relații pe termen lung, ce pot fi stabilite cu încredere atât de către parteneri de afaceri cât și de către clienții companiei.

Însă, mai mult decât acești indicatori, ne-am câștigat încrederea în rândul clienților noștri pe baza promisiunilor încheiate la început de drum și respectate de către noi.

Care credeți că sunt trăsăturile dumneavoastră de personalitate care v-au făcut să aveți succes în peste 15 ani de activitate în piața imobiliară din România?

Am siguranța că toate persoanele din jurul meu, de la familie, prieteni, angajați până la parteneri de business pot caracteriza omul Simon Maurer prin prisma a trei caracteristici determinante în conturarea caracterului meu: curaj, modestie și credință. Aceste trăsături sunt transpuse, de altfel, în toate proiectele aflate sub semnătura mea.

Viața ne oferă urcușuri și coborâșuri, momente ușoare dar și momente care par greu de depășit, situații în care ne simțim confortabil dar și multe altele în care ne simțim depășiți și parcă nu reușim să întrezărim lumina de la capătul tunelului. Eu sunt de părere că ceea ce ne face să depășim momentele de cumpănă este cantitatea de curaj pe care o avem. Mie nu mi-a lipsit niciodată curajul și mă ambiționez să insuflu și oamenilor din jurul meu să aibă curaj. Avem nevoie de curaj ca să gândim, să vorbim, să creăm, să visăm. Avem nevoie de curaj ca să ieșim din aria de confort și să ne autodepășim continuu. Doar așa vom reuși să realizăm lucruri care ne vor face să privim, cu mândrie și satisfacție, în urmă.

Eu, Simon Maurer, nu m-am fălit niciodată cu meritele și realizările mele. O idee poate fi a unei persoane, însă pentru ca ea să fie pusă în practică și să capete contur este nevoie de o echipă. Este foarte important să fii modest și să privești de la egal la egal oamenii cu care ai contact. De la muncitorul de pe șantier sau femeia de serviciu până la oameni de afaceri din aceeași breaslă, de la furnizorii de materiale de construcții până la consultanții în vânzări din companie, de la persoanele din mass-media până la clientul final, toți îmi sunt egali și niciodată nu m-am plasat într-o poziție superioară față de oamenii din jurul meu.

Am convingerea, însă, că toți pașii pe care i-am făcut în viața mea, atât pe plan personal cât și profesional, mi-au fost ghidați de către o forță puternică și adresez de câte ori am ocazia mulțumiri divinității că a avut grijă ca pașii mei să fie cât mai drepți și m-au condus, astfel, unde mă aflu acum. Sunt sigur că fără credință și fără să fiu onest și corect în orice etapă din evoluția mea, nu aș fi reușit nimic.

Ce v-a determinat să deveniți dezvoltator imobiliar? Povestiți-ne despre debutul activității ca antreprenor și ce v-a determinat să mergeți pe acest drum.

Acum mai bine de 14 ani, când eram acoperit de datorii, urmare a unei investiții nu foarte inspirată, nu m-am gândit că voi deveni ceea ce sunt în prezent. Aceste datorii atârnau greoi pe conștiința mea și mă făceau să cred că voi fi nevoit să mă întorc în Germania. Gândul că aș putea pleca din nou din țara în care abia mă întorsesem mă apăsa puternic iar asta a reprezentat pentru mine impulsul de a merge mai departe.

Am simțit că voi da lovitura în ”țara tuturor posibilităților” – România și am pornit, cu încredere și ambiție, pe un drum care promitea multe încă de la început.

De ce ați ales tocmai domeniul imobiliarelor? Cum este România pentru un dezvoltator?

Pasiunea pentru domeniul imobiliar a venit de la vârsta adolescenței, odată cu prima casă construită, propria noastră casă din Germania. M-a cuprins acest domeniu și mă vedeam cum devin pe zi ce trece tot mai interesat de construcții și de modul în care se construiește în Germania. Am început să mă documentez tot mai mult și parcurgeam cu plăcere acest drum de inițiere în domeniul construcțiilor.

Am simțit că pot oferi și oamenilor din țara mea posibilitatea să se bucure de toate avantajele pe care le oferă o casă nouă și mi-am dorit să aduc în România toate valorile pe care am avut ocazia să le descopăr într-o țară occidentală.

Maurer Residence, Sighișoara

A fost greu să intrați pe piață? Ați întâmpinat piedici? Ce v-a motivat să continuați? Cât de dificil este acest tip de afacere și care sunt încercările prin care trece un dezvoltator imobiliar?

Nu, nu a fost greu să intru pe piața imobiliară din Brașov. Acum mai bine de 14 ani pe piață locală de acest profil nu vorbeam de concurență, nu eram în competiție cu alți dezvoltatori. Exista doar cerere și eram pregătit să o satisfac la un nivel cât mai ridicat.

Am cumpărat astfel, în Brașov, în plin boom imobiliar, un teren viran și mă pregăteam să încep construcția unui cartier rezidențial.

Din cauza crizei financiare, care m-a afectat și pe mine, erau șanse mari ca visul meu să fie distrus. Acela a fost, însă, un alt moment important în care nu pot decât să fiu recunoscător divinității că mi-a făcut lumină în gânduri și m-a ajutat să transform acel moment critic într-un punct 0 de pornire pentru mine și business-ul meu. Problemele economice le-am folosit în avantajul meu și m-am lansat pe piața imobiliară cu un produs ancorat perfect în realitatea financiară din momentul respectiv și ajustat nevoilor românilor de atunci.

Am vândut când nu se vindea, am construit când nu se construia, am riscat tot ce aveam și am câștigat.

Ați avut un motiv special pentru care aţi ales Brașovul pentru intrarea pe piața românească? Față de ce era pe piața brașoveană, ce ați adus nou în acest domeniu?

Mi-a plăcut dintotdeauna acest oraș de la poalele munților, atât din punct de vedere geografic cât și al culturii și al oamenilor care locuiesc aici. De asemenea, m-am orientat către acest oraș cunoscând faptul că este un oraș în plină dezvoltare, în care mai multe ramuri ale industriei noastre sunt înfloritoare. Acest lucru s-a tradus, bineînțeles, și într-un grad ridicat al cererii pentru apartamente rezidențiale.

Am știut să ajustez perfect oferta noastră pe nevoile clienților și posibilitățile lor financiare. Decizia de a construi apartamente noi reducând dimensiunile lor pentru a mă alinia modului de compartimentare a apartamentelor adoptat în Germania m-au ajutat să pot vinde astfel la jumătate din prețul lor, foarte apropiate sau chiar egale cu prețurile de producție în acel moment. Ce este interesant e că pe lângă faptul că aveam cerere pentru ele chiar mai mare decât era oferta, reușeam să am și profit. În prima lună am atins numărul de 80 de apartamente vândute. Cele 80 s-au dublat, s-au triplat, s-au transformat în 800 iar azi numărăm, cu mândrie, peste 9.000 de apartamente vândute.

Ce vă diferențiază de competitori? Este vorba despre o anumită filosofie de business sau de o strategie axată pe locație sau un tip anume de clienți?

Într-adevăr, în prezent sunt foarte mulți dezvoltatori imobiliari de seamă în Brașov și competiția este, așadar, una acerbă. Noi ne concentrăm însă să asigurăm clienților, dincolo de simple locuințe, apartenența la comunitățile pe care le formăm în cartierele noastre și să ne punem, astfel, amprenta asupra vieții lor. Ne orientăm toată atenția spre oameni și dorim să creăm din proiectele noastre imobiliare adevărate ”orașe în interiorul orașelor”, cu toate condițiile unui habitat occidental. Legătura dintre noi și clienții noștri nu vrem și nu se încheie în momentul în care clientul a recepționat apartamentul achiziționat. Continuăm să ne implicăm activ în viețile lor și să construim astfel, împreună, cele mai frumoase amintiri, cele mai plăcute experiențe alături de familiile și prietenii lor. Cred că ceea ce ne diferențiază de alți competitori de pe piața de profil din România este tocmai faptul că privim achiziționarea unei locuințe, nu doar prin prisma satisfacerii unei nevoi fiziologice, aflate la baza piramidei ci reușim să țintim mai sus și către satisfacerea altor nevoi pe care omul le resimte de-a lungul vieții: nevoia de securitate, de apartenență la grupuri sociale (familie, prieteni).

Maurer Residence, Târgu Mureș

Ce s-a schimbat în imobiliare în ultimii 15 ani? Care este abordarea actuală față de momentul intrării dumneavoastră în domeniu în România?

Piața imobiliară înflorește cu fiecare an ce trece și devine un mecanism tot mai complex. Pentru noi reprezintă o provocare să găsim echilibrul perfect între diversele fluctuații ale cererii, între complexitatea concurenților noștri direcți și ne determină să ne ajustăm în permanență oferta asfel încât să fim cât mai competitivi. Am trecut prin diverse stadii care ne-au determinat să creștem continuu și să ne îmbunătățim permanent valorile.

Am trecut de la clientul care investea într-un apartament foarte ușor iar cerințele lui erau la limita nevoilor lui zilnice și normale la clientul care analizează profund, cântărește toate avantajele și dezavantajele unei investiții iar cerințele lui depășesc nevoile lui reale.
La nivel concurențial, am pornit de la o piață în care, pot spune, dețineam monopolul și am ajuns într-o perioadă în care căutăm permanent să avem suficiente avantaje competitive pentru a ne clasa mereu cu un pas în fața lor.

Ce proiecte imobiliare pregătiți pentru anii următori și care sunt principalele regiuni de interes pentru Maurer Imobiliare? Ați construit până acum în Brașov, Sibiu, Constanța, Cluj, Sighișoara, Târgu Mureș. Capitala reprezintă o provocare pentru dumneavoastră?

La nivelul ofertei noastre, în prezent ne caracterizează niște cifre de care suntem foarte mândri și provocarea noastră este să continuăm creșterea lor. În spatele nostru stau peste 9.000 de apartamente vândute în 8 proiecte imobilare din 6 orașe ale țării.

Suntem prezenți, în momentul actual, în orașele Sibiu (Avantgarden3), Brașov (Avantgarden3, Maurer Residence, Maurer Villas), Constanța (Maurer Residence), Târgu Mureș (Maurer Residence), Cluj-Napoca (Maurer Panoramic) și Sighișoara (Maurer Residence) și ne dorim să așezăm pe harta extinderii noastre la nivel național și alte orașe mari ale țării, cum ar fi București, Iași sau Timișoara.

Maurer Residence, Constanța

Care sunt cele mai mari provocări acum în proiectele pe care le derulați?

În permanență urmăresc să mă autodepășesc. Caut să devin tot mai bun în ceea ce fac, să fiu în permanență ancorat în tot ceea ce este nou la nivel de construcții și să implementez cât mai mult ideile inovative care pot aduce un plus de valoare proiectelor imobilare pe care le derulez.

Care este cel mai important proiect dezvoltat de dumneavoastră până acum? Ce așteptări au cumpărătorii și care este feedback-ul de la clienți?

Avantgarden3 este proiectul etalon al companiei Maurer Imobiliare și reprezintă locul pe care peste 5.000 de familii îl numesc ACASĂ în acest moment.

Mai locuiți în primul bloc construit de dumneavoastră în Brașov ? Cum este să fiți vecin cu clienții dumneavoastră?

Da, locuiesc în unul dintre primele blocuri din cadrul proiectului mai sus menționat, Avantgarden3 Brașov. Este un privilegiu să fiu zilnic în mijlocul clienților care au devenit parte din familia noastră extinsă, familia Maurer Imobiliare.

Avantgarden 3, Brașov

Cum a schimbat pandemia piața imobiliară rezidențială la nivel mondial, în general, și în România în special? Ce modificări au apărut în comportamentul consumatorilor?

A fost previzibil faptul că după pandemie din ce în ce mai mulţi oameni se vor orienta să lucreze de acasă. De asemenea, după ce a trecut perioada de izolare, tot mai mulţi oameni au fost orientați să investească mai mult în casa în care locuiesc, în vederea reamenajării ei pentru sporirea gradului de confort și creșterea utilității încăperilor.

Multe dintre locuinţele proiectate înainte de pandemie vizau latura practică, cu bucătării deschise şi mici în condiţiile în care proprietarii mâncau în oraş sau la locul de muncă, suprafeţe nu prea mari, pentru un preţ mai mic de achiziţie şi de obicei cu balcoane sau terase mai mici, pentru a nu creşte prea mult costul. Toate aceste tendinţe au fost puternic influenţate de perioada de pandemie, când foarte mulţi corporatişti au lucrat de acasă. Dacă până în anul 2020 spațiul de locuit putea fi mic şi minimalist, după aproape două luni de stat la domiciliu, perspectiva s-a schimbat. Această perioadă a determinat mai mulţi oameni să opteze pentru amenajarea unui birou de acasă.

O mare parte din angajaţi pot lucra eficient de acasă. Dacă până în pandemie companiile închiriau birouri pentru 80% din personal – 20% fiind angajaţi în concedii, delegaţii sau care lucrau de acasă – acum este posibil să vedem închiriate spaţii mai mici, lăsând mai mulţi angajaţi să lucreze de acasă.

De asemenea, în perioada de izolare, majoritatea oamenilor s-au confruntat cu problema spațiului foarte limitat care să le permită desfășurarea în condiții normale a activităților cotidiene (spațiu limitat pentru joaca copiilor, pentru efectuarea unor exerciții fizice, pentru desfășurarea hobby-urilor).

Și nu în cele din urmă, perioada de pandemie vine și cu anumite dezechilibre financiare resimțite de către toți, într-o măsură mai mică sau mai mare. În acest context, orientarea spre achiziția unor apartamente mai mari, mai spațioase rămâne sub un semn al incertitudinii.

În acest context, identificarea unei soluții care să ofere oamenilor avantajul unui spațiu confortabil, multifuncțional dar toate acestea într-un buget economic, ușor de acoperit reprezintă o nevoie reală și necesară.

Cum v-ați adaptat produsul modificărilor survenite în cadrul comportamentului de consum al potențialilor voștri clienți după această perioadă de pandemie?

Nevoile oamenilor, în general, și modificările survenite în comportamentul oamenilor după această perioadă de pandemie, au fost sursele de inspirație pentru un concept revoluționar de maximizare a spațiului dintr-o locuință.

Prin integrarea conceptului inovator RoomInnovation într-o locuință se va asigura, fără îndoială, utilitatea și funcționalitatea tuturor încăperilor din apartament 24 de ore din 24, 7 zile din 7.

RoomInnovation Bed / patul mobil reușește să transforme o singură încăpere în două camere. Dormitorul matrimonial, o încăpere cu o utilitate resimțită, în general, doar pe timpul nopții, își va găsi funcționalitatea și pe timpul zilei, transformându-se în cameră de joacă, home-office, un living spațios sau orice altă încăpere de care o familie ar putea avea nevoie pe timpul zilei.

Cu o simplă apăsare a unui buton, patul se va ridica la nivelul plafonului și, astfel, se va obține mai mult spațiu pentru diversele activități din timpul zilei, în desfășurarea cărora , de cele mai multe ori, te loveai de lipsa spațiul necesar.

În linii mari, este vorba de schimbarea conceptului de locuire de la noapte la zi și adaptarea în mod flexibil la propriile nevoi ale oamenilor.

RoomInnovation Wall / peretele mobil dublează și deschide spațiul din interiorul unui apartament. Structura clasică a unui apartament, cu compartimentare standard și pereți despărțitori între fiecare încăpere vine cu marele dezavantaj că nu te vei putea bucura niciodată, concomitent, de tot spațiul din acel apartament. În astfel de locuințe se va simți mereu disconfortul dat de încăperile mici, închise și întunecate (de cei cca 8 mp dintr-o bucătărie, de cei cca. 10 – 14 mp dintr-un dormitor, de cei cca. 17 – 20 mp dintr-o cameră de zi etc). Conceptul inovator RoomInnovation Wall a fost gândit să elimine în totalitate acest dezavantaj. Faptul că oamenii vor putea locui, trăi și bucura de tot spațiul util dintr-un apartament, de toată suprafața și deschiderea lui vor avea efecte pozitive asupra celor care locuiesc într-un astfel de apartament, atât din punct de vedere fizic, cât și emoțional.

O familie care locuiește într-un apartament compartimentat clasic, cu încăperi delimitate de pereți ficși, va resimți mereu disconfortul acestei rigidități. Ruptura fizică între membrii familiei (copilul care își petrece timpul în camera lui, soția în bucătărie iar soțul în camera de zi) va duce, inevitabil, și la rupturi sociale și emoționale.

RoomInnovantion Wall oferă o soluție optimă care îți asigură păstrarea avantajelor unei structuri clasice de apartament (intimitatea fiecărei încăperi, închiderea bucătăriei în timpul gătitului) cu avantajele unei structuri de tip open space.

Acest concept inovator a fost deja integrat într-unul din proiectele voastre imobiliare. Despre care proiect este vorba și ce îl face să devină un proiect unic pe piața imobiliară și de real interes?

Toate proiectele aflate sub semnătura Maurer Imobiliare vor beneficia de acest UPGRADE însă Avantgarden3 (proiectul nostru etalon) este primul proiect care are integrat conceptul inovator RoomInnovation în cadrul apartamentelor din faza V a proiectului (demarată în luna august a anului trecut).

Așadar, odată cu faza V am lansat conceptul de ”Apartamente multifuncționale” – primele apartamente de acest tip în care conceptul inovator prin care un apartament își schimbă funcționalitatea și își dublează, practic, suprafața, este inclus în prețul apartamentului, negenerând, astfel, eforturi și costuri suplimentare din partea clienților noștri.

Apartamentele multifuncționale vin cu următoarele avantaje competitive de neegalat: confort fizic prin maximizarea spațiului din locuință datorită patului mobil, experiența de locuire într-un spațiu nelimitat datorită pereților mobili și zone de relaxare generoase datorită teraselor cu suprafața între 9 și 76 mp. De asemenea, pereții interiori dintr-un astfel de apartament multifuncțional au o înălțime de 2,60 m (mai mare decât înălțimea standard a apartamentelor), lucru care contribuie la creșterea calității vieții și a sănătății clienților prin sporirea volumului de oxigen din apartament.

Avantgarden 3, Sibiu

Din punct de vedere financiar, aceste apartamente sunt accesibile la preț?

Da, acesta este un alt avantaj al apartamentelor care includ acest concept inovator – accesibilitatea în ceea ce privește prețul de achiziție. Prețul apartamentelor multifuncționale este perfect aliniat la prețul pieței pentru apartamente cu aceeași suprafață însă efectele pozitive produse de existența acestui concept sunt cele care fac diferența și adaugă plus valoare apartamentelor multifuncționale.

De exemplu, o structură de apartament de tip studio sau garsonieră, accesibile ca preț datorită suprafețelor mai mici, pot deveni cu ușurință apartamente extrem de funcționale, generoase ca suprafață și adaptabile cerințelor întregii familii atunci când beneficiază de produsele Innovation Wall și Innovation Bed din cadrul conceptului inovator RoomInnovation.

Ce așteptări aveți cu privire la acest concept nou și inovator integrat îm cadrul de apartamentelor?

Îmi doresc ca acest concept să ajungă în casele a câtor mai mulți oameni, nu doar în România ci peste tot în lume, pentru că, per ansamblu, este un concept care sporește calitatea vieții oamenilor.

Aportul nostru social, prin conceperea acestui produs extrem de util în casele oamenilor, este unul semnificativ. Nu vorbim despre un produs de nișă sau de niște pretenții nejustificate ale oamenilor. Este vorba de satisfacerea unei nevoi reale care ne impactează. Nevoia de a avea mai mult spațiu pentru a ne desfășura activitatea de zi cu zi, pentru a ne putea bucura de oamenii dragi nouă, pentru a ne simți confortabil acasă la noi… în linii mari, pentru a putea trăi o viață sănătoasă.

Mai multe detalii despre proiectele
Maurer imobiliare puteți obține
accesând www.maurerimobiliare.ro
sau la numărul 0733343334

- Advertisement -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest News

Flanco dă startul campaniei de Black Friday

Flanco organizează între 22 octombrie și 30 noiembrie a unsprezecea ediție a campaniei Black Friday Retailerul a pregătit...

Green Deal, oportunitate pentru dinamizarea transportului pe Marea Neagra și Fluviul Dunărea

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR), în parteneriat cu Reprezentanța Comisiei Europene în România, a organizat, joi, 21 octombrie, evenimentul „Valorificarea transportului...

ANCOM: Peste 8 milioane de numere de telefon și-au schimbat operatorul, dar nu și utilizatorul

În cei 13 ani de când a fost lansat serviciul de portabilitate, care oferă utilizatorilor libertatea de a-și alege cea mai potrivită ofertă pentru...

Allview va lansa campania Black Days,o nouă interpretare a ediției de Black Friday 2021

Campania se va derula în perioada 22 octombrie – 15 noiembrie 2021, iar ofertele vor fi incluse treptat, în mai multe episoade. Produsele...

Platforma de marketing automatizat Retargeting Biz revoluționează sectorul de e-mail marketing aducând magazinelor online newslettere personalizate, cu creșterea vânzărilor cu peste 12% încă din...

Odată cu lansarea noii platforme în luna Septembrie, compania autohtonă Retargeting Biz, ce operează pe 4 piețe europene (România, Ungaria, Grecia și Bulgaria) a...
- Advertisement -

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -