duminică, octombrie 24, 2021
Abonament 2021 ClubAntreprenor.ro

Piața muncii temporare a crescut cu 19% în prima jumătate a anului

Must Read

Flanco dă startul campaniei de Black Friday

Flanco organizează între 22 octombrie și 30 noiembrie a unsprezecea ediție a campaniei Black Friday Retailerul a pregătit...

Green Deal, oportunitate pentru dinamizarea transportului pe Marea Neagra și Fluviul Dunărea

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR), în parteneriat cu Reprezentanța Comisiei Europene în România, a organizat, joi,...

ANCOM: Peste 8 milioane de numere de telefon și-au schimbat operatorul, dar nu și utilizatorul

În cei 13 ani de când a fost lansat serviciul de portabilitate, care oferă utilizatorilor libertatea de a-și alege...

Piața muncii temporare a înregistrat conform datelor transmise de Furnizorii de Servicii de Resurse Umane, membri AFSRU, o creștere de peste 19% în prima jumătate a anului.

Cele mai multe angajări pe proiecte de muncă temporară au fost realizate pe profiluri entry level. 37% din numărul total de angajări pe proiecte temporare din această prima jumătate de an au vizat candidații aflați la început de drum în carieră, 33%, specialiști și personal calificat, urmate de 19% personal necalificat și 11% management.

”Un număr mare de oportunități a fost deschis anul acesta pentru tinerii absolvenți. S-au recrutat vorbitori de limbi străine, absolvenți de studii economice, tineri deschiși să învețe, motivați șă muncească și să se dezvolte”, a declarat Bogdan Gabor, Președintele AFSRU.

Ce sectoare economice apelează la soluțiiile de muncă temporară

În topul industriilor care au apelat cel mai des la soluțiile de muncă temporară se află transportul și logistica, producția, industria IT&C, agricultura, industria automotive, mass market retail-ul, pharma, dar și SSC-urile și BPO-urile.

Conform datelor furnizate de membrii AFSRU, anul acesta au fost preponderent înregistrate solicitări pentru joburi în call centers, posturi de muncitori calificați și necalificați, operatori producție, șoferi, analiști servicii clienți, precum și specialiști suport IT.

Pe lista de competențe recrutate se numără competențele tehnice și digitale, cunoștințele de limbi străine, abilitățile de utilizare a computerului, capacitatea de analiză a informațiilor, dar și abilități precum atenția la detalii, abilitatea de a rămâne concentrat pe sarcini repetitive sau dexteritatea. Apreciate sunt, totodată, creativitatea, capacitatea de inovare și abilitățile de comunicare.

Deși munca temporară este o soluție folosită în mai toate regiunile țării, cele mai multe proiecte se concentrează, conform datelor furnizate de membrii AFSRU, în zona de sud, București și Ilfov, precum și în centrul și vestul țării.

Furnizorii de Servicii de Resurse Umane anticipează o creștere a cererii din partea companiilor traditional “consumatoare” de servicii muncă temporară, însă se așteaptă ca deficitul de forță de muncă să impacteze în sens negativ numărul de temporari. În continuare producția, industria automotive și zona de logistică vor fi consumatoare de servicii de muncă temporară în mare parte datorită dificultăților întâmpinate în atragerea candidaților, precum și pentru flexibilitatea pe care munca temporară o asigură.

Fluctuație, mobilitate și dinamism

Fluctuație, mobilitate și dinamism – acestea sunt cuvintele cheie care caracterizează piața muncii temporare în România, în prezent. ”După o perioadă în care majoritatea companiilor și-a pus planurile în așteptare, anul acesta multe dintre ele și-au reluat proiectele, fapt care a condus la deblocarea angajărilor. Având în vedere flexibilitatea pe care munca temporară o asigură, aceasta a fost o soluție pentru această perioadă de incertitudine. În actualul context, ne așteptăm ca cererea de servicii de muncă temporară să își mențină creșterea, iar companiile să ia în considerare această formă de angajare tot mai des.” a punctat Bogdan Gabor, președintele AFSRU.

Fondată de cei mai mari jucători de pe piața serviciilor de resurse umane din România, AFSRU își propune flexibilizarea condițiilor de acces pe piața muncii și crearea de noi locuri de muncă, in contextul în care România are în acest moment cea mai mica rată a contractelor de muncă temporară din Europa (doar 0,9% față de media UE de 10,7%) și se confruntă cu provocari diverse în zona serviciilor de resurse umane, mai ales în contextul special generat de pandemia COVID-19.

Cele 16 companii care fac parte in acest moment din AFSRU, respectiv principalele agenții de muncă temporară și de servicii de resurse umane din România sunt, în ordine alfabetica: Adecco Romania, APT Prohuman, Best Personal Services, Gi Group, Health Media International, HRP Leasing, Human Resources Specialists, Human Solutions, Humangest, Lugera, ManpowerGroup Romania, Professional, Smartree Romania, Takt Manpower, Work Support Agency si 3 minutes job.

Membrii AFSRU derulează circa 70% din activitățile de muncă temporară din România. Cifra de afaceri a furnizorilor de servicii de HR la finalul anului 2020 este aproximată la 3,7 miliarde de lei, în scădere cu aproximativ 7% față de anul precedent.

- Advertisement -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest News

Flanco dă startul campaniei de Black Friday

Flanco organizează între 22 octombrie și 30 noiembrie a unsprezecea ediție a campaniei Black Friday Retailerul a pregătit...

Green Deal, oportunitate pentru dinamizarea transportului pe Marea Neagra și Fluviul Dunărea

Camera de Comerț și Industrie a României (CCIR), în parteneriat cu Reprezentanța Comisiei Europene în România, a organizat, joi, 21 octombrie, evenimentul „Valorificarea transportului...

ANCOM: Peste 8 milioane de numere de telefon și-au schimbat operatorul, dar nu și utilizatorul

În cei 13 ani de când a fost lansat serviciul de portabilitate, care oferă utilizatorilor libertatea de a-și alege cea mai potrivită ofertă pentru...

Allview va lansa campania Black Days,o nouă interpretare a ediției de Black Friday 2021

Campania se va derula în perioada 22 octombrie – 15 noiembrie 2021, iar ofertele vor fi incluse treptat, în mai multe episoade. Produsele...

Platforma de marketing automatizat Retargeting Biz revoluționează sectorul de e-mail marketing aducând magazinelor online newslettere personalizate, cu creșterea vânzărilor cu peste 12% încă din...

Odată cu lansarea noii platforme în luna Septembrie, compania autohtonă Retargeting Biz, ce operează pe 4 piețe europene (România, Ungaria, Grecia și Bulgaria) a...
- Advertisement -

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -