vineri, 24 octombrie, 2025

EVO Horeca – lider național în industria de amenajări HoReCa

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Fica
Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro

Alin Trușcă, Fondatorul EVO Horeca a început cariera în antreprenoriat în 2002, la vârsta de 20 ani. El a înființat MagazinMobila.ro, primul magazin online de mobilă din România, în 2004, împreună cu un asociat.

“În 2006 am deschis o fabrică de mobilă și am creat o companie de distribuție către magazine de mobilă, iar în paralel am deschis și un magazin propriu. În 2009 am intrat în faliment cu toate afacerile, reușind să revenim financiar și să redeschidem în 2011, când m-am nișat pe soluții de amenajări în industria HoReCa (Hoteluri, Restaurante și Cafenele)”, ne-a precizat Alin Trușcă.

Peste 6.000 de spații amenajate

Brandul www.EVOhoreca.ro a ajuns printre liderii naționali în industria de amenajări HoReCa, având la active, până la ora actuală, peste 6.000 de spații amenajate de hoteluri, restaurante, cafenele, terase, cofetării, benzinării, clinici medicale, s.a.m.d.

Istoric

„Deoarece business-ul nostru a trecut și prin criza din 2008, am avut ocazia încă de atunci să tragem mai multe concluzii și să începem să evităm anumite acțiuni care în situații de acest gen pun presiune pe afacere, dar și pe antreprenor. De exemplu, criza din 2008 ne-a surprins cu costuri fixe foarte mari, însă și cu credite de investiții și credite de capital de lucru, credit furnizor și credit client. În momentul unei contracții a proiectelor și deci a încasărilor, aceste costuri și credite devin greu sau imposibil de plătit, astfel că intrarea în insolvență devine iminentă”, a amintit Alin Trușcă.

Lecțiile învățate din criza financiară din 2008

„După episodul din 2008 ne-am protejat mult mai bine, astfel că nu am mai luat credite bancare, nici credit furnizor, însă nici nu am mai oferit credit clienților. Desigur, acest lucru înseamnă dezvoltare lentă, dar sănătoasă. De altfel, nici nu există acea presiune psihologică de a avea datorii. Concomitent am reinvestit constant profiturile companiei noastre în dezvoltarea de magazine online (deținem un număr destul de mare de magazine nișate), în marketing online și offline, în dotări și showroom-uri”, a evidențiat fondatorul EVO Horeca.

Servicii și branduri diversificate

Un alt aspect pe care îl consider super important este diversificarea. În prima decadă a afacerii ne-am axat activitatea în jurul unui singur domeniu (producție, distribuție și retail de mobilier rezidențial), însă ulterior am căutat să avem o varietate mai mare de nișe de business. În momentul de față creștem mai multe verticale în domenii mai variate. Pe lângă producția și distribuția de mobilier suntem în domeniul prestărilor de servicii cu proiectare și design, transport sau construcții. Fiecare din aceste verticale are diverse mărimi ca pondere în totalul cifrei de afaceri consolidate”, a explicat Alin Trușcă.

„De asemenea, deși nava amiral a afacerii noastre este brandul EVO Horeca, am considerat că este mai sigur, și de ce nu și mai palpitant, să creăm mai multe mărci. În 2013 am lansat www.Studio32.ro, un nou brand propriu nișat pe segmentul de mobilier rezidențial premium. În 2015 am lansat www.truEvents.ro, un brand nișat și specializat pe amenajarea saloanelor de evenimente, fiind lideri naționali, cu peste 300 de saloane de nunți amenajate. În 2017 am lansat www.JUKO.ro, un brand nișat pe amenajarea spațiilor de joacă de exterior, extins către lucrări publice de amenajări de parcuri cu echipamente de locuri de joacă sau amenajări urbane cu bănci, coșuri de gunoi, stații de autobuz și iluminat public. În 2020 am relansat www.MobilaMania.ro, un brand nișat pe segmentul de mobilier și accesorii entry-medium level, acest brand fiind inițial lansat în 2010, dar fără a avea vreun succes răsunător și abandonat inițial”, a specificat fondatorul EVO Horeca.

Montaj la nivel european

“Deținem două showroom-uri, în București și în Brașov și un spațiu de depozitare propriu în Ilfov. Livrăm și oferim servicii de montaj la nivel european. Avem clienți în România, Moldova, Grecia, Austria, Germania, Italia, Franța, Anglia, Spania, Belgia, Olanda, Ucraina și SUA. Importăm produse în mod special din Italia, Germania, Turcia și Belgia, dar avem furnizori și în Polonia, Slovacia, Spania. Lucrăm cu cei mai importanți producători români de mobilier, însă avem colaborări și cu mici ateliere care nu dispun neapărat de tehnologie de producție, însă sunt flexibili în execuția produselor atipice (unicat)”, a menționat Alin Trușcă.

Echipa

 “În companie sunt angajați permanent 12 persoane, numărul fiind mic pentru că avem majoritatea serviciilor externalizate (începând cu firma de contabilitate, biroul de avocatură, două companii de marketing și zeci de companii de transport). Echipa este una sudată, deși tânără, media de vârstă a angajaților fiind de 28 ani. Îi sprijinim permanent să învețe și să se dezvolte. Compania este împărțită în departamente: Vânzări, Relații Clienți, Achiziții, Logistică, Contabilitate, Marketing”, a arătat fondatorul EVO Horeca.

“Având o experiență foarte vastă, nu considerăm niciun tip de proiect imposibil, fiind recunoscuți pe piață că acceptăm orice fel de provocări. Astfel, împreună cu arhitecți și designeri colaboratori am participat la amenajarea multor tipologii de spații, atât de la zero cât și doar părți mici. Am avut proiecte cu Coca-Cola, Ursus, Rompetrol și mulți, mulți alții. Nu excludem niciun tip de proiect, toți clienții fiind la fel de importanți, indiferent de mărime”, a asigurat Alin Trușcă.

“Din 2013 avem implementat ISO9001 pentru Managementul Calității de către SRAC și IQNET, motiv pentru care s-au creat proceduri similar corporațiilor, pentru orice tip de situație. Ne lăudăm cu un număr foarte mic de reclamații, survenite în general de la situații legate de transport (întârzieri sau stricăciuni) pe care le rezolvăm cu foarte mare promptitudine. Există proceduri de validare a furnizorilor prin acordarea unui scoring pentru viteza de procesare a comenzilor, termenele de livrare, modalități de ambalare, reacția de intervenție la problemele de garanție s.a.m.d. În general, furnizorii ne găsesc pe noi, deși nu inițiem relații cu toți cei care ne propun colaborări”, a spus fondatorul EVO Horeca.

Produsele pentru exterior au predominat în perioada pandemiei

 “Având în vederere restricțiile impuse de criza medicală, spațiile interioare au avut de suferit cel mai mult. Însă proprietarii care aveau și terase pe lângă spațiul interior s-au putut bucura totuși de unele excepții în perioada stărilor de urgență și alertă. Astfel, în această perioadă cele mai solicitate tipologii de produse au fost cele pentru exterior: seturile de terasă – scaune, fotolii, canapele și mese rezistente la exterior, peste 50% din volumul total al vânzărilor EVO Horeca în perioada 2020-2021. Cu toate acestea, am fost contactați și de antreprenori care au continuat investițiile la spațiile interioare, având proiecte bugetate anterior debutului pandemiei și care nu au renunțat la ele, în ciuda incertitudinii provocate de răspândirea Covid-19. Produsele clasice utilizate pentru amenajarea interioarelor includ scaune, fotolii, canapele, mese și baruri de interior la comandă, a amintit Alin Trușcă.

„După terminarea stării de urgență, hotelurile au putut începe să funcționeze cu condiția respectării unor măsuri foarte stricte de protecție a oaspeților, astfel că multe hoteluri și pensiuni au decis să renoveze. Am avut chiar și proiecte noi de la zero începute în plină pandemie. Am pivotat compania către acest sector, venind în întâmpinarea nevoilor prin proiectarea de numeroase modele de mobilier de camere de hotel și propuneri de amenajare competitive împreună cu companiile partenere care subcontractează lucrări de la noi. În general hotelurile bugetează și iau în calcul amortizarea investiției în mai mult de 5-7 ani, astfel că pentru noi ca și furnizor aceste proiecte sunt în general mai mari și mai profitabile și au compensat din plin scăderea sectorului de amenajări de restaurante și cafenele”, a remarcat fondatorul EVO Horeca.

„Competiția din industria de producție și vânzare a mobilei este foarte sănătoasă, pentru că te ajută, ca să zic plastic, să rămai treaz și atent. Industria mobilei în general în România este foarte dezvoltată, existând pe lângă marii retaileri, numeroase firme mici care au sortimente destul de ofertante pentru consumatori. Important este cum se poziționează fiecare în această nișă, deoarece în industria HoReCa contează foarte mult și serviile adiacente oferite pe lângă produsele propriu-zise”,  a apreciat Alin Trușcă.

Proiecte la cheie

„Consider că la EVO Horeca suntem foarte pregătiți și ne-am specializat în implementarea de proiecte la cheie, având în vedere că oferim servicii de la design, proiectarea spațiului, livrare și asamblare/montaj cu personal calificat. Afacerea pe care o conduc sărbătorește anul viitor 20 ani de la înființare și din punctul meu de vedere nivelul ei se află exact unde ar trebui să fie la acest moment. Atât eu, cât și partenera mea de viață și de business Raluca Trușcă, avem maturitatea și experiența necesară să continuăm să ne consolidăm poziționarea în piață. Afacerea este validată de peste 6.000 de proiecte finalizate până acum (2021), iar clienților – cărora le mulțumim pentru încrederea acordată – le promitem că vom continua să le oferim produsele și serviciile de care au nevoie cu maximă seriozitate. Ne propunem în fiecare an o creștere realizabilă, însă din păcate, pentru 2021 ne dorim cel puțin break-even, pentru că momentan incertitudinea planează încă, iar efectele crizei se vor resimți după ce se va face bilanțul pierderilor cauzate în mai toate domeniile din economie. Peste 5 ani estimăm că vom atinge o cifră de afaceri anuală între 4-6 milioane de euro, consolidată din toate ariile de activitate. Clienții noștri sunt foarte variați, de la super-corporații internaționale la micile afaceri locale și cred că vom fi la fel în ceea ce îi privește și peste 5 ani, pentru că ne mândrim cu faptul că suntem stabili și de încredere”, a mărturisit fondatorul EVO Horeca.

Ce ar trebui să facă Executivul pentru a sprijini eficient companiile românești?

„Trebuie să recunosc că mediul politic de la noi din țară este uneori destul de instabil, fapt care conduce la impredictibilitate. Această imposibilitate de a prevedea clar ceea ce urmează să se întâmple este foarte dăunător mediului de afaceri, pentru că orice firmă ar trebui să funcționeze pe baza unui plan pe minim 3 ani. Sugestia mea este în primul rând să se actualizeze legislația, care în unele domenii este foarte învechită (de exemplu Codul Muncii și codul COR) în conformitate cu dinamica și schimbările aduse de modernizarea și tehnologizarea tehnicilor de prestare a muncii. Pe de altă parte invit Executivul să lucreze cu atenție la elaborarea și adoptarea legilor care impactează masiv pe termen scurt mediul de afaceri, deoarece companiile mici nu au capacitatea de adaptare atât de rapidă, majoritatea IMM-urilor fiind formate din 1-2 angajați care își împart toate atribuțiile în cadrul activității operaționale și nu reușesc să fie în permanență la curent cu schimbările rapide și dese. Aici mă refer desigur mai ales la Codul Fiscal”, a concluzionat Alin Trușcă.

Portofoliul de clienți al EVO Horeca

Ambasade:

Ambasada Statelor Unite ale Americii; Ambasada Franței; Ambasada Canadei; Ambasada Japoniei; Ambasada Emiratelor Arabe Unite; Ambasada Vietnamului; Ambasada Indoneziei.

Bănci:

Banca Transilvania; Banca Națională a României; Unicredit Bank.

Benzinării:

Rompetrol; Socar; ART; eCombustibil; Carbogaz; TSV; Cg Oil; PCS;  Octano.

Companii:

Coca-Cola HBC Romania; Orange; Țiriac Auto; KFC Romania; Porsche Leasing; Stalinskaya; Aperol; Ursus Breweries SA; Pilsner Urquell; Rosemary Water; Continental Automotive Systems; Continental Automotive Products; Renault Bucharest Connected; TMD Friction Romania; World Class Romania; Pescariu Sports & Spa; Fratelli; Rompetrol; Ikea; Bosch Romania; Auchan Oradea; G4S Romania; Decathlon; Bitdefender; București Mall Vitan; Clubul Diplomatic; Kimball Electronics; Joyson Romania; Lisa Draxlmaier Autopart Romania; Zoppas Industries Romania; Petrom City (OMV Petrom).

Cultură:

Casa de Cultură a Muncipiului Timișoara, jud. Timiș; Muzeul Național Bucovina Suceava, jud. Suceava; Muzeul Național de Istorie a României, București; Teatrul Național “Radu Stanca” Sibiu, jud. Sibiu; Teatrul Național “Marin Sorescu” Craiova, jud. Dolj; Filarmonica Moldova Iași, jud. Iași; Opera Națională Română Iași, jud. Iași; Muzeul Județean de Istorie Brașov,  jud. Brasov.

Clinici medicale:

Med Life SA; Dento Lovely Smile; Implantdent Center; Sonrisa Dental; Andreea Dental Studio; Davidam Dent; Crystell Dental Clinic; SOS Med Group.

 Hoteluri:

Best Western Hotel București; Ramada Iași; Ramada Craiova; Ana Hotels București; Novotel București; Hampton by Hilton Iași; Double Tree by Hilton București; Lux Garden Plaza Azuga; Krownwell Hotel, Brașov; Boca Junior Hotel, Timișoara; Hotel Craiovița, Craiova; Hotel Iaki, Mamaia; Hotel Băneasa Parc; Hotel Parc, Amara; Hotel Ialomița, Amara; Hotel Ciucaș, Băile Tusnad; Hotel Afrodita Resorts & Spa, Băile Herculane; Cristal Hotel, Brașov; City Hotel, Slatina; Hotel Portobella, Mamaia; Hotel Călimănești Căciulata; Castel Royal Hotel, Moșnița Nouă; Boutique Hotel, București; Hotel SS Residence Unirii; Hotel Roco Izvin; Complex Turistic Stejarii, Dâmbu Morii; RMT Hotel Athos, Mediaș; Hotel Galaxy, Timișoara; Hotel Check Inn, Timișoara; Hotel Transilvania, Alba Iulia; Pullman Hotel, București; Pensiunea Taverna Olteanului, Rânca; Pensiunea Niky, Giroc; Complex Turistic Hadar Chalet, Gura Siriului; Hotel Bielmann, Brașov; Hotel Boavista, Timișoara; Hotel New Montana, Sinaia; Hotel Lafayatte, București; HB Hotels, Brașov; Pensiunea Hilltop, Predeal; Ana Hotels Sport, Poiana Brașov; Hotel Alcor, Mamaia.

Instituții de stat:

SIE – Serviciul de Informații Externe; Direcția Națională a Penitenciarelor – Penitenciarul Iași; Direcția Națională a Penitenciarelor – Penitenciarul Jilava; Societatea Națională Nuclearelectrica SA; Institutul Național de Cercetare și Dezvoltare pentru Fizică și Inginerie Nucleară “HORIA HULUBEI”; Unitatea Militară 02605, București; Unitatea Militară 01924 București; Unitatea Militară 02574, București; Radio România; Inspectoratul Școlar al Municipiului București; Aeroportul Internațional Baia Mare SA; Inspectoratul General pentru Imigrări; RAAPPS – Regia Autonomă Administrația Patrimoniului Protocolului de Stat; Compania Națională Aeroporturi București SA; Camera de Comerț și Industrie a Municipiului București; Complexul Sportiv Național Bâscov; Salina Turda SA; Compania Municipală Străzi, Poduri și Pasaje București SA; Compania Națională “Administrația Porturilor Maritime” SA Constanța; Sindicatul Învățământ Preuniversitar al județului Hunedoara; Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare în Silvicultura “Marin Dracea”; Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Iași.

Lăcașuri de cult:

Mânăstirea Cămirzani, jud. Suceava; Biserica Creștină după Evanghelie “Betel” Sibiu; Mitropolia Moldovei și Bucovinei; Biserica Penticostală Betania Constanța; Fundația “Biserica Militară Pogorârea Duhului Sfânt” Buzău; Parohia “Zlătari”, București; Organizația Religioasă “Martorii lui Iehova”; Biserica Adventistă de Ziua a Șaptea – Conferința Banat, Arad.

Primării de comune și orase:

Comuna Halchiu, jud. Brașov; Comuna Mogoșoaia, jud. Ilfov; Comuna Bruiu, jud. Sibiu; Comuna Fundata, jud. Brasov; Comuna Sântimbru, jud. Alba; Comuna Viziru, jud. Brăila; Comuna Grajduri, jud. Iasi; Comuna Livezeni, jud. Mureș; Comuna Brebu, jud. Prahova; Comuna Cornu, jud. Prahova; Comuna Dolhasca, jud. Suceava; Comuna Sănduleni, jud. Bacău; Comuna Baba Ana, jud. Prahova; Comuna Diosig, jud. Bihor; Comuna Pălatca, jud. Cluj; Comuna Urechești, jud. Bacău; Comuna Lăzarea, jud. Harghita; Comuna Aghireșu, jud. Cluj; Oraș Dăbuleni, jud. Dolj; Oraș Fieni, jud. Dâmbovița; Oraș Băile Olănești, jud. Vâlcea; Oraș Năsăud, jud. Bistrița-Năsaud; Municipiul Gherla, jud. Cluj; Municipiul Alexandria, jud. Teleorman; Municipiul Buzău, jud. Buzău; Municipiul Sibiu, jud. Sibiu.

Școli, Licee, Universități:

Universitatea de Medicină și Farmacie “IULIU HAȚIEGANU” Cluj Napoca, jud. Cluj; Colegiul Economic “VIRGIL MADGEARU”, București; Universitatea Babeș-Bolyai, Cluj Napoca, jud. Cluj; Universitatea București; Grădinița cu program prelungit “DUMBRAVA MINUNATĂ”, Alba Iulia, jud. Alba; Palatul Copiilor Iași, jud. Iași; The American International School of Bucharest LLC – Filiala din România; Școala Gimnazială Specială Nr.1, Călărași, jud. Călărași; Universitatea “VASILE ALECSANDRI” Bacău, jud. Bacău.

EVO LOGISTICS SRL

Showroom: Șoseaua Chitilei, Nr. 177A, Sector 1, București

Telefoane:

Telekom: (+4)-021-667.03.96

Vodafone: (+4)-0728.99.33.88 ; (+4)-0721.491.894

Orange: (+4)-0752.323.902

E-mail: info@evohoreca.ro

Web: 

EvoHoreca.ro | Studio32.ro | truEvents.ro | JUKO.ro |

Magazindemobila.ro | Magazincanapele.ro

Social Media Facebook.com/EvoHoreca | Twitter.com/EvoHoreca | Instagram.com/evohoreca

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT revista CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Conferința Cities of Tomorrow, organizată de AHK România: Cum pot deveni mai reziliente în fața schimbărilor climatice și geopolitice

Pentru a oferi o calitate superioară a vieții locuitorilor, orașele trebuie să se adapteze constant la provocările climatice, economice...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni