joi, mai 6, 2021
Abonament 2021 ClubAntreprenor.ro

Numărul de utilizatori Clubhouse s-a triplat

Must Read

Managementul deșeurilor după Pactul Ecologic European (11 mai 2021)

Prezentare În temeiul Directivei-cadru privind deșeurile (2000/60/CE), statele membre au obligația de a recupera și a elimina deșeurile într-un mod care să...

Selgros sărbătorește 20 de ani în România și lansează o tombolă aniversară cu premii în valoare de 2,2 milioane de lei

Selgros Cash & Carry sărbătorește, în luna mai, 20 de ani de prezență pe piața din România și marchează...

Shell a devenit operațional în România

Echipa Shell operează de astăzi în formulă completă pe piața din România. Ultimii doi specialiști au completat dispozitivul Shell...

În urma noului research realizat de Digitas și Data Intelligence Team, numărul de utilizatori Clubhouse s-a triplat: 44% dintre utilizatorii români de iPhone intervievați (vs. 12,9% în luna februarie) și-au instalat Clubhouse. Acest lucru se traduce într-un număr estimat de 255.498 de români care deja au intrat în Clubhouse până la jumătatea lunii aprilie. Și acestea sunt doar câteva dintre noutățile cu care Digitas și Data Intelligence Team revin în noul studiu asupra fenomenului Clubhouse, realizat pentru luna aprilie.

Românii preferă “room-urile” locale

“Un alt fapt care ne-a surprins a fost să aflăm că românii preferă “room-urile” locale versus cele internaționale, iar aceasta, pentru că au parte de un conținut calitativ. Motivul principal pentru care aceștia participă în rooms se datorează dezvoltării personale, mai prezente la categoriile de educație și venituri superioare și cu vârstele la extreme: foarte tineri sau în segmentul cel mai matur. Mai mult, oamenii au descoperit mulți influenceri noi, relevanți pentru comunitățile lor, care ating subiecte actuale.”, a subliniat Mădălina Tătaru, Data & Analysis Manager – Digitas România.

Clubhouse se află într-o continuă creștere atât la nivel global, cât și local. Aplicația – fenomen acoperă nevoia de conectare interumană și dorința din ce în ce mai mare de conversații nefiltrate. Mai există, însă, loc pentru conținut. Unul relevant și actual. La nivel global, Clubhouse este cea mai importantă aplicație pe bază de invitație, cu peste 10 milioane de utilizatori. Aplicația este estimată la 4 miliarde de dolari.

Dar ce s-a întâmplat în România în decursul acestei luni (aprilie 2021)?

Date noi

44% dintre utilizatorii de iPhone din România intervievați au deja aplicația /vs/ 12,9%  în luna februarie. Acest lucru se traduce într-un număr estimat de 255.498 de români care deja au intrat în Clubhouse până la jumătatea lunii aprilie. Comparativ cu două luni în urmă, numărul lor este de aproximativ trei ori mai mare.

Spațiu de creștere

Restul de 56% dintre utilizatorii români de iPhone intervievați intenționează să-și instaleze aplicația în viitorul apropiat. Prin urmare, se pare că raza de acțiune a aplicației ajunge la o maturitate, însă în ceea ce privește implicarea, încă mai este loc de creștere.

51% dintre utilizatorii intervievați au declarat că au mai puțin de 50 de followers
57% au declarat că fac parte din 1-3 cluburi
50% revin săptămânal și 30%, zilnic

Subiectele căutate pe Clubhouse România

53% dintre utilizatorii intervievați caută camere unde principalul subiect de discuție este turismul
46% caută camere despre sport
44% folosesc Clubhouse pentru socializare
40% caută camere despre wellness

Motive să fii pe Clubhouse

Generația “fără oprire”

Majoritatea românilor s-a alăturat Clubhouse pentru dezvoltare personală. Cu cât sunt mai educați și au venituri mai mari, cu atât sunt mai dornici să se dezvolte personal. O generație “fără oprire” datorită faptului că doresc să se îmbunătățească în continuu și se implică în mod egal într-o diversitate de subiecte. De asemenea, ei cred că, în România, camerele oferă un conținut de calitate mai mare decât cele internaționale.

Pe cine urmăresc românii?

53% dintre utilizatorii intervievați îl urmăresc pe George Buhnici

29% o urmăresc pe Anca Duma

23% îl urmăresc pe Dragos Stanca

21% îl urmăresc pe Alin Pandaru

Un nou tip de influenceri în creștere pe Clubhouse

Utilizatorii au descoperit și un nou tip de influenceri, oameni nou-apăruți pe Clubhouse, care nu au fost celebri pe alte platforme. În plus, ei au descoperit cântăreți și vloggeri pe care nu-i cunoșteau înainte.

*sursă: Publicis Groupe Research, 301 interviuri CAWI, utilizatori de Internet iPhone 18+ din mediul urban, în perioada 5-12 aprilie 2021. Marja de eroare este +/-5%.

O aplicație de social networking bazată pe audio-chat

Clubhouse este o aplicație de social networking bazată pe audio-chat, lansată înca din 2020 de către dezvoltatorii de software Alpha Exploration Co. În decembrie 2020, aplicatia a fost evaluată la aproape 100 milioane de dolari ca, mai apoi, pe 21 ianuarie 2021, să ajun la un miliard de dolari americani.

Fondată în martie 2020, aplicația a “explodat” abia în februarie 2021, momentul în care Elon Musk a găzduit pe Clubhouse audio-chat-ul cu Vlad Tenev, CEO Robinhood. Evenimentul a maximizat limitele spațiului de conversație al aplicației și a fost transmis în direct pe YouTube. Evenimentul a propulsat Clubhouse în chart-urile de startup și a declanșat o adevărată luptă pentru invitații. După fondurile atrase de la lansarea sa, Clubhouse este considerat un Unicorn startup, precum Airbnb, Uber și SpaceX.

- Advertisement -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest News

Managementul deșeurilor după Pactul Ecologic European (11 mai 2021)

Prezentare În temeiul Directivei-cadru privind deșeurile (2000/60/CE), statele membre au obligația de a recupera și a elimina deșeurile într-un mod care să...

Selgros sărbătorește 20 de ani în România și lansează o tombolă aniversară cu premii în valoare de 2,2 milioane de lei

Selgros Cash & Carry sărbătorește, în luna mai, 20 de ani de prezență pe piața din România și marchează momentul printr-o tombolă cu peste...

Shell a devenit operațional în România

Echipa Shell operează de astăzi în formulă completă pe piața din România. Ultimii doi specialiști au completat dispozitivul Shell din România, o echipă tânără...

EximBank finanțează cu 18 milioane de lei compania românească de agribusiness Interagroaliment

EximBank a structurat un pachet financiar care asigură necesarul de capital de lucru pentru compania băcăuană Interagroaliment, parte a Grup Șerban Holding, cel mai...

Grupul Trans-Oil lansează cu succes o nouă emisiune de eurobonduri în valoare de 400 milioane de dolari

La data de 14 aprilie 2021, Grupul Trans-Oil („Grupul”) a revenit cu succes pe piețele titlurilor de capital de împrumut internaționale, cu o nouă...
- Advertisement -

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -