joi, mai 6, 2021
Abonament 2021 ClubAntreprenor.ro

Interviu cu Robert Manea, COO, Aleco Air: Am lansat peste 20 de produse noi care generează cerere

Must Read

Managementul deșeurilor după Pactul Ecologic European (11 mai 2021)

Prezentare În temeiul Directivei-cadru privind deșeurile (2000/60/CE), statele membre au obligația de a recupera și a elimina deșeurile într-un mod care să...

Selgros sărbătorește 20 de ani în România și lansează o tombolă aniversară cu premii în valoare de 2,2 milioane de lei

Selgros Cash & Carry sărbătorește, în luna mai, 20 de ani de prezență pe piața din România și marchează...

Shell a devenit operațional în România

Echipa Shell operează de astăzi în formulă completă pe piața din România. Ultimii doi specialiști au completat dispozitivul Shell...

Interviu cu Robert Manea, COO (director de operaţiuni), Aleco Air

Am lansat peste 20 de produse noi

care generează cerere

 

Compania românească AlecoAir este producător şi distribuitor de bunuri pentru tratarea calităţii aerului. În interviul de mai jos am stat de vorbă cu Robert Manea, COO (director de operaţiuni), care ne-a arătat provocările din acest segment de piață și ne-a vorbit despre planurile de viitor.

Cum a început Aleco Air acest an? Care sunt principalele tendințe în piață, în cel de-al doilea an al pandemiei?

Am început anul 2021 cu același optimism cu care am încheiat 2020 – că lucrurile vor reveni curând în matca lor normală în ceea ce privește interacțiunile sociale. Din punct de vedere al activității companiei, sperăm ca 2021 să mențină crescut nivelul de interes al românilor pentru soluțiile care asigură un aer cât mai curat acasă și la locul de muncă, chiar și pe fondul reducerii sau dispariției amenințării pandemiei.

În fond, calitatea aerului înseamnă mult mai mult decât amenințarea unor viruși. Principalul pericol vine în continuare din gradul de poluare, iar riscurile evaluate în cele mai recente studii indică un impact negativ semnificativ asupra sănătății, de la probleme pulmonare și capacitatea de dezvoltare corectă a creierului în rândul copiilor și până la probleme de fertilitate și degradări la nivel emoțional. Cred că acest context de alertă permanentă a sensibilizat și mai mult populația în direcția prevenției și am observat o creștere clară a preocupării legate de aerul respirat în spații închise, mai ales că am fost nevoiți să petrecem cât mai mult timp în case. În acest sens, am primit multe solicitări de curățare și purificare a aerului din partea grădinițelor, școlilor și chiar și restaurantelor, ale căror manageri voiau să îndeplinească toate cerințele de siguranță a desfășurării activității.

Tendințele pieței, per ansamblu, sunt evidente – de a oferi consumatorului aparate de tratare a aerului cât mai competente în a măsura diverși parametri, de a filtra cât mai repede și mai eficient poluanții din aer, și mai nou, de a elimina virusurile și bacteriile. Pandemia a accentuat această tendință, care începea oricum să se contureze deja. În ce privește trendurile obiceiurilor de consum, am observat că, pe măsură ce se extinde piața gadgeturilor și a electrocasnicelor, românii se îndreaptă spre “decluttering”, caută să aibă cât mai puține aparate în casă, care să aibă cât mai multe funcții și care să fie, eventual, operabile de la distanță. Unele dintre cele mai căutate modele sunt dezumidificatoarele smart, cu extra funcție de purificare, de exemplu, deci e clară orientarea consumatorului în acest sens.

Vom asista, cu siguranță, la un interes crescut și pentru zona SOHO – small office, home office, dar și la o reevaluare radicală a capacităților de filtrare a sistemelor HVAC din clădirile de birouri care se pare că nu sunt proiectate pentru a face față unor provocări precum cele aduse de pandemie. Vorbim, de exemplu, despre sterilizarea aerului circulat în interiorul clădirilor de birouri sau a instituțiilor publice, unde o simplă ventilare a aerului nu mai este suficientă. Aerul trebuie împrospătat, dar și filtrat și tratat corespunzător pentru a oferi un grad de siguranță cât mai mare.

În plus, se mută accentul de pe tratare – rezolvarea imediată a problemei iminente, pe prevenție, în condițiile în care producătorii, dar și beneficiarii, deopotrivă, își pun întrebarea “după SAR-COV-2 ce alte amenințări de acest gen ne mai așteaptă?”.

Care au fost cele mai importante provocări ale pandemiei? Cu ce rezultate a încheiat Aleco Air anul 2020?

Siguranța și sănătatea angajaților și a clienților, fără îndoială. Dat fiind că lucrăm cu aparate care filtrează aerul, există riscuri noi pe care trebuie să le reevaluăm continuu, să îmbunătățim anumite procese interne, în special în ce privește serviciile after-sales.

De exemplu, anumite operațiuni de igienizare a aparatelor nu pot fi făcute de client, prin urmare, acesta se adresează unității noastre de service. Asta înseamnă un produs plin de impurități ce trebuie desfăcut, uneori piesă cu piesă, curățat și pregătit apoi pentru returnare. Procedurile de siguranță, în acest caz, trebuie multiplicate, cu perioade de carantină, operațiuni de sterilizare cu lămpi UV sau aparate de ozonificare, protecție sporită privind contactul fizic și sterilizare finală înainte de expedierea către client.

Provocări au venit și la nivelul Supply Chain. Vorbim despre costuri de transport care au crescut exponențial, întârzieri ale furnizorilor privind producția unor repere și necesitatea de a crește investițiile pentru a putea reduce cât mai mult rupturile de stoc, mai ales privind produse de care clientul are atât de mare nevoie în această perioadă.

Practic, criza sanitară a generat reconfigurarea acestor departamente de business, sporind atenția către nevoile clientului – de siguranță în relația cu compania, de reducere a interacțiunii fizice și de adaptare a comunicării online. Intensificarea cererii online și creșterea segmentului e-commerce per ansamblu generează alte provocări specifice pentru reselleri, care ar trebui să determine o reglementare mai complexă a relației cu clientul.

Una peste alta, am făcut față în mod onorabil provocărilor anului 2020, reușind să încheiem cu o creștere față de 2019, atât din punct de vedere al cifrei de afaceri, cât și din punct de vedere al portofoliului AlecoAir, mai ales. Am lansat peste 20 de produse noi care generează cerere și am reușit să păstrăm toți angajații în starea de urgență, dar și showroom-ul deschis într-un mall din București.

Cum a reacționat mediul de business local la pandemie? Au fost de ajutor antreprenorilor măsurile de sprijin luate de guvern?

Măsurile „anunțate” au fost bine primite. Din păcate, măsurile luate nu s-au ridicat la nivelul celor anunțate. Mediul de business a trebuit, ca întotdeauna, să găsească soluții, să improvizeze, să se adapteze. Vorbim aici în special despre măsurile economice care au vizat sectoarele în care activăm noi.

Un exemplu ar fi situația vehiculelor electrice – o altă linie de business AlecoAir – în cazul cărora s-au ratat mai multe oportunități de reglementare care să încurajeze acest mod de transport cu beneficii imediate, dar și pe termen lung, mai ales, prin scăderea gardului de poluare la nivelul orașelor aglomerate. Au apărut în schimb măsuri controversate, care au pus frână interesului public față de astfel de produse.

În ceea ce privește compensațiile sau sursele de finanțare, acestea au fost implementate cu greutate sau cu specificul labirint de condiționări și reglementări greu de descifrat chiar și de experții în domeniu. Multe măsuri anunțate s-au soldat cu amânări la implementare și, implicit, expunerea antreprenorului la riscurile unui mediu extrem de fragil de business.

Ce obiective aveți pentru acest an?   

Păstrarea tempo-ului impus în 2020, respectiv continuarea dezvoltării gamei noastre de produse și soluții adresate consumatorului final, dar și zonei B2B.

În cei 15 ani de experiență am reușit – și noi considerăm că am avut un rol definitoriu pe această piață – să ajutăm consumatorii să conștientizeze riscurile la care se expun în urma poluării, dar și că au la îndemână soluții pentru a respira aer curat măcar acasă sau la birou. În consecință, au aflat despre produsele de tratare a aerului destinate segmentului SOHO, pe care am reușit să le aducem din zona de nișă într-o zonă premergătoare mainstream-ului. Am rămas fideli misiunii noastre de a vedea un dezumidificator, un umidificator sau un purificator de aer – ori, de ce nu, pe toate trei – în fiecare gospodărie din Romania și, de ce nu, din Sud-Estul Europei; pentru a ajunge aici însă, trebuie să oferim deopotrivă consumatorului român o gama largă din care poate să aleagă produsul potrivit nevoilor sale, precum și informațiile necesare pentru a alege în cunoștință de cauză.

Eforturile noastre vor fi canalizate și în 2021 spre aceste două direcții, de educare a pieței și de asigurare a unui portofoliu complex care să înglobeze o ofertă largă și tehnologii de ultimă oră în domeniu, care să ne ajute să trăim mai sănătos, să respirăm aer mai curat.

În ce privește următorii pași, dacă anul pandemiei a fost, pentru noi, anul dezvoltării, anul acesta va fi anul consolidării. Urmează să inaugurăm al doilea magazin fizic în cel mai circulat mall din capitală, unde vom expune și noua gamă Traditio – o serie de aparate cu design specific românesc. Păstrăm accentul pe versatilitate, iar în acest sens am lansat recent și un aparat 2 în 1, dezumidificator și purificator, cu senzor de particule PM 2,5 și multiple straturi de filtrare, adică cu eficiență sporită în reținerea particulelor nocive din aer.

- Advertisement -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest News

Managementul deșeurilor după Pactul Ecologic European (11 mai 2021)

Prezentare În temeiul Directivei-cadru privind deșeurile (2000/60/CE), statele membre au obligația de a recupera și a elimina deșeurile într-un mod care să...

Selgros sărbătorește 20 de ani în România și lansează o tombolă aniversară cu premii în valoare de 2,2 milioane de lei

Selgros Cash & Carry sărbătorește, în luna mai, 20 de ani de prezență pe piața din România și marchează momentul printr-o tombolă cu peste...

Shell a devenit operațional în România

Echipa Shell operează de astăzi în formulă completă pe piața din România. Ultimii doi specialiști au completat dispozitivul Shell din România, o echipă tânără...

EximBank finanțează cu 18 milioane de lei compania românească de agribusiness Interagroaliment

EximBank a structurat un pachet financiar care asigură necesarul de capital de lucru pentru compania băcăuană Interagroaliment, parte a Grup Șerban Holding, cel mai...

Grupul Trans-Oil lansează cu succes o nouă emisiune de eurobonduri în valoare de 400 milioane de dolari

La data de 14 aprilie 2021, Grupul Trans-Oil („Grupul”) a revenit cu succes pe piețele titlurilor de capital de împrumut internaționale, cu o nouă...
- Advertisement -

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -