Interviu cu Adriana Manu,
Marketing & PR Manager, FAN Courier
FAN Courier are o echipă
de peste 7.500 angajați
și colaboratori la nivel național
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
16 octombrie 2024: Forumul de management și reciclare a deșeurilor – Ediția a V-a
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Industria de curierat a fost una dintre puținele avantajate de condițiile speciale impuse de izolare și de distanțarea socială. Cum a încheiat FAN Courier anul pandemic 2020?
Estimările realizate la finalul anului trecut arătau că vom încheia anul cu o cifră de afaceri de 205 milioane de euro – aproape de ”borna” de 1 miliard de lei, mai mare cu peste 22% față de anul anterior, ca efect al creșterii cererii de servicii de curierat, pe fondul crizei provocate de pandemie.
Creșterea înregistrată de noi este, conform estimărilor noastre, peste media industriei. Pentru piața în ansamblul ei, creșterea din 2020 va fi de aproximativ 20% peste nivelul din 2019, până la 750 de milioane de euro.
Ați făcut câteva sute de recrutări anul trecut, pe fondul creșterii cererii de servicii. Care este media de vârstă a curierilor FAN Courier?
Într-adevăr, în 2020, pe fondul creșterii continue a activității, ca efect al pandemiei, am avut posibilitatea să facem recrutări, să completăm poziții vacante de mai multă vreme dar și să creștem echipa. În prezent, FAN Courier are o echipă de peste 7.500 angajați și colaboratori la nivel național, dintre care peste 3.590 sunt în București. Media de vârstă a angajaților din companie este de 34,5 ani.
Există licee sau facultăți axate pe curierat? De unde vă recrutați angajații?
În România nu există unități de învățământ liceal sau unversitar dedicate industriei de curierat, astfel că recrutarile se bazează pe dorința aplicanților de a lucra în compania noastră și de a învăța meseria de curier.
Pentru multe poziții din companie, vorbim de calificare la locul de muncă dar și de programe de training pe care le organizăm an de an pentru echipele noastre. Pentru anumite poziții din companie, cum ar fi în departamentele de IT, angajăm absolvenți ai școlilor de profil sau profesioniști care vin din alte companii.
Cum colaborați cu furnizorii și clienții tradiționali, în această perioadă?
Relațiile de colaborare, atât cu furnizorii cât și cu clienții au rămas în parametri normali, noi, curierii, fiind la datorie în toată această perioadă. Am răspuns tututor cererilor, în perioada de lockdown, restricțiile de circulație instituite pentru vehicule ne-au ajutat să livrăm mai mult și mai repede la clienți, echipele noastre au respectat măsurile de siguranță sanitară și distanțare socială impuse. Mulți dintre clienți nu și-au schimbat comportamentul doar în ce privește achiziția de bunuri online ci și pe cel de livrare, alegând livrări contactless sau plata cu cardul.
Care a fost cel mai voluminos colet transportat de FAN Courier?
Cea mai grea expediție ”la propriu” anul trecut a fost o expediție cu echipament sportiv care a cântărit 1.850 de kilograme. A venit din Polonia și a fost livrat la un magazin din Alba Iulia.
Care sunt cele mai comune / des întâlnite colete livrate?
Deși toată lumea s-ar aștepta ca cele mai comune expediții să fie plicurile conținând diverse documente, nu sunt acestea. Cele mai comune expediții sunt coletele cu greutatea cuprinsă între 1 și 5 kilograme.
Care județe / regiuni din țară au un potential de creștere accentuat pentru FAN Courier, ținând cont de rezultatele avute în marile orașe și în județele cu o populație rurală mai ridicată?
Evoluția constantă a pieței de peste 10 ani arată că cererea de servicii de curierat își continuă trendul ascendent, altfel spus că nu a ajuns la maturitate. Creșterile sunt diferite de la o regiune la alta însă ce am observat în ultimii ani a fost că a crescut cererea de servicii de curierat în mediul extraurban, datorită e-commerce-ului.
Ce strategie de investiții aveți în următorii ani?
FAN Courier continuă investițiile anunțate deja pentru automatizarea proceselor și creșterea productivității. Pentru 2021, compania vizează continuarea proiectelor deja începute – construcția noului HUB de la Cluj Napoca, cu o capacitate de depozitare de 8.000 mp, extinderea HUB-ului de la Brașov cu încă 2.500 mp dar și startul unui nou centru logistic în Ștefănești, prin care compania va dezvolta servicii de fulfillment și logistică. De asemenea, va continua proiectul de dotare a filialelor mari cu sisteme automate de sortare. Investițiile bugetate pentru acest an se ridică la aproximativ 15 milioane de euro.
Ce credeți că ar trebui să facă actualul Executiv pentru a moderniza administrația, a reduce birocrația și a stimula mediul de afaceri?
Noul Executiv și-a asumat un program de guvernare care include propuneri/planuri de modernizare a administrației și reducere a birocrației, astfel că primul pas necesar este să pună în practică planul asumat și, de ce nu, să pună mai mult accent pe meritocrație, pe profesionalismul celor care lucrează în administrație la toate nivelurile și mai puțin pe apartenența politică. Pentru a stimula mediul de afaceri, este necesar ca schimbările legislative care vor veni să se facă în termene rezonabile, astfel încât piața să aibă timp să pregătească implementarea. Și, tot pentru a ajuta mediul de afaceri, un plan de investiții coerent în infrastructură ar fi binevenit.










