miercuri, decembrie 2, 2020
Abonament 2021 ClubAntreprenor.ro

AHK Business Outlook: O revenire a conjuncturii abia în 2022

Must Read

Cobuz și Asociații – Noutăți legislative, noiembrie 2020

Noutăți  privind telemedicina OUG nr. 196/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii a fost...

COVID-19 a avut un impact puternic asupra femeilor din domeniul antreprenoriatului

Potrivit unui studiu, 87% din femeile antreprenor au declarat că au simțit efecte negative puternice în urma crizei COVID-19....

Concluziile dezbaterii „Cu cine reclădim și modernizăm România?”

Club Antreprenor și Piața Presei au organizat în data de 26 noiembrie 2020 evenimentul “Cu cine reclădim și modernizăm...

Pandemia cauzată de coronavirus pune în prezent o mare presiune asupra companiilor. Acest lucru reiese și din sondajul realizat de AHK România în luna octombrie 2020. Chestionarul are în vedere atât evaluarea situației conjuncturale și situația companiilor, dar oferă și o privire de ansamblu asupra principalilor factori de risc economic din perspectiva companiilor, în general, dar și raportată la actuala criză. „Situația generală a companiilor s-a înrăutățit, dar majoritatea companiilor germane din România văd totuși oportunitățile în criza actuală și acceptă provocările. Criza Corona are mai ales un rol de catalizator pentru schimbările structurale existente în toate sectoarele economice. Ritmul și presiunea pentru schimbare sunt în mod clar în creștere”, este de părere Sebastian Metz, Director general AHK România.

Situația actuală a companiilor germane din România este apreciată de majoritatea respondenților ca fiind „satisfăcătoare”. Din sondaj reiese că doar 35% din firmele germane apreciază situația propriei companii ca fiind bună, mult mai puține față de toamna anului trecut (2019: 60%). Peste 55% dintre respondenți o consideră satisfăcătoare, iar restul de 9,6% apreciază situația actuală în care se află compania ca fiind dificilă (2019: 8,3%).

În ce privește evoluția activității, companiile sunt mai puțin încrezătoare în această toamnă, ceea ce este de înțeles pe fondul nesiguranței provocate de pandemie. Doar un sfert (26%) dintre companiile chestionate sunt de părere că activitatea lor va evolua mai bine în următoarele 12 luni (2019: 35%), în timp ce 25% sunt de părere că evoluția activități lor în România va fi mai slabă (2019: 13,3%).

Referitor la situația conjuncturii în următoarele 12 luni, peste 40% dintre cei chestionați se așteaptă la o evoluție negativă (2019: 30,5%), aproape un sfert sunt optimiști și cred într-o revenire conjuncturală pe termen mediu. 31% nu se așteaptă la vreo schimbare (2019: 57,6%). La întrebarea, când estimează că își va reveni economia românească, peste 58% dintre respondenți se așteaptă la o revenire abia în 2022 sau chiar mai târziu. „Drumul spre redresarea economică rămâne stâncos și pavat cu multe incertitudini. Programele de sprijin guvernamental ar trebui să țină seama de acest aspect și, de exemplu, să extindă noul program de muncă flexibilă, Kurzarbeit”, spune Sebastian Metz.

Se menține numărul angajaților

Numărul angajaților se menține la același nivel, potrivit a 60,6% dintre respondenți. Semnificativ mai puține companii decât în anul precedent spun că vor să continue angajările (2020: 17%, 2019: 33%). În ceea ce privește intențiile de investiții în următoarele 12 luni, 40,4% dintre companii spun că acestea nu se vor schimba (toamna anului 2019: 40%), doar 11,7% văd cheltuieli de investiții mai mari (2019: 22%). Soldul (diferența dintre răspunsurile pozitive și cele negative) coboară de la 5 la minus 21 de puncte la un minim absolut.

În ceea ce privește factorii de risc economic din punctul de vedere al companiilor, anul acesta s-a schimbat ponderea. Principalul risc în prezent este cererea scăzută de produse și servicii, urmată de condițiile-cadru politico-economice. În anii precedenți, cei mai importanți factori de risc au fost lipsa forței de muncă și costurile cu forța de muncă.

Pe fondul pandemiei provocată de Coronavirus, restricțiile de călătorie și lipsa investițiilor influențează cel mai mult activitatea companiilor. Cele mai utilizate măsuri pe care le iau companiile pentru a face față situației actuale sunt digitalizarea, reducerea costurilor și amânarea sau anularea investițiilor. Pentru companiile germane din România, Germania și Uniunea Europeană sunt regiunile de interes pentru căutarea de furnizori, dar și pentru stabilirea unor noi amplasamente investiționale.

Din România au participat 94 de companii

AHK România a participat pentru a șasea oară consecutiv la sondajul “AHK World Business Outlook” coordonat de Uniunea Camerelor Comerț și Industrie din Germania (DIHK). Companii din întreaga lume au fost întrebate despre planurile de investiții și ocuparea forței de muncă și despre cei mai importanți factori de risc în afaceri din fiecare țară. În acest an, chestionarul a cuprins și întrebări cu privire la situația și dezvoltarea economică pe fondul pandemiei Corona. Din România au participat 94 de companii, mai mult de jumătate dintre acestea fiind active în industrie și construcții (52,7%), peste 30% în servicii, iar restul companiilor din domeniul comerțului. Sondajul s-a desfășurat în perioada 1-19 octombrie 2020.

20201118_Business_Outlook_2020_ro

- Advertisement -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -

Latest News

Cobuz și Asociații – Noutăți legislative, noiembrie 2020

Noutăți  privind telemedicina OUG nr. 196/2020 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii a fost...

COVID-19 a avut un impact puternic asupra femeilor din domeniul antreprenoriatului

Potrivit unui studiu, 87% din femeile antreprenor au declarat că au simțit efecte negative puternice în urma crizei COVID-19. Printre motivele unui astfel de...

Concluziile dezbaterii „Cu cine reclădim și modernizăm România?”

Club Antreprenor și Piața Presei au organizat în data de 26 noiembrie 2020 evenimentul “Cu cine reclădim și modernizăm România?” Conferința a fost împărțită în...

Confederația Patronatul Român a organizat conferința online “Dezvoltare și inovație în afaceri”

La sfârșitul săptămânii trecute s-a desfășurat Ediția a II-a a Conferinței online “Dezvoltare și inovație în afaceri”. Organizată de Confederația Patronatul Român și Bursa de...

Peste 89,6 mld. euro, cifra de afaceri cumulată a companiilor din Top București, în creștere cu 15,5% faţă de ediţia precedentă

Camera de Comerţ şi Industrie a Municipiului Bucureşti (CCIB) a organizat astăzi, online, ediţia a XXVII-a a TOPULUI FIRMELOR DIN BUCUREŞTI, eveniment de referinţă...
- Advertisement -

Mai multe articole ca acesta

- Advertisement -