Banca pune la dispozitia clientilor cu credite multiple canale pentru solicitarile de suspendare a ratelor, conform OUG37/2020 * Marim continuu capacitatea call-center-ului, dar timpii de asteptare raman mari, pentru ca numarul de apeluri este in crestere * Clientii au la dispozitie multiple canale pentru informatii, dar si pentru transmiterea de solicitari;
In perioada 16 martie – 3 aprilie, de la decretarea starii de urgenta pana la intrarea in vigoare a OUG 37/2020, Raiffeisen Bank a solutionat cererile a peste 25.000 de clienti persoane fizice cu credite, care au solicitat amanarea platii ratelor, in contextul impactului pandemiei de COVID19.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
3 octombrie 2024: Viitorul afacerilor de familie în România, Ediția a III-a
15 octombrie 2024: Soluții pentru finanțarea companiilor, Ediția a III-a
19 octombrie 2024: Concurs de șah
24 octombrie 2024: Forumul de management și reciclare a deșeurilor, Ediția a IV-a
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
“Peste 18.000 dintre aceste cereri au venit de la clientii care aveau in contract optiunea de amanare a ratelor, precum si posibilitatea sa o exprime prin intermediul call-center-ului, fara nici o alta formalitate, dat fiind ca acesta este un canal securizat si cu inregistrare a optiunii clientului. Pentru alti circa 7.000 de clienti am gasit solutii potrivite cu situatia concreta pe care ne-au relatat-o. Era normal in contextul in care oamenii sunt ingrijorati ca le scad veniturile sau ca isi pierd locul de munca sa vina catre noi din primul moment cand a fost decretata starea de urgenta, sa vada ce posibilitati sunt daca au nevoie de o amanare a ratelor. Ce facem noi este, pe de o parte sa gasim solutii rapide, inclusiv operationale, care nu sunt deloc simple in pandemie, pe de alta parte sa intelegem bine si situatia concreta a clientului; amanarea ratelor este o solutie temporara, insa trebuie inteles si faptul ca, de pilda, OUG 37/2020 ofera posibilitatea de suspendare a ratelor pana la 9 luni, dar asta nu inseamna ca e necesara o amanare atat de extinsa, si nici ca e potrivita pentru orice situatie”, a explicat Catalin Munteanu, director executiv Aria persoane fizice.
Recomandarea bancii pentru clientii sai este sa-si analizeze nevoile in mod rational, sa nu ia decizii financiare pripite si sa nu se supuna la socuri, nici acum si nici in viitorul apropiat. 9 luni in plus la un credit poate fi o perioada destul de mare.
In acelasi timp, este bine sa fie utilizate toate canalele puse la dispozitie de banca pentru orice informatii legate de servicii si produse, pentru a micsora timpii de asteptare in call-center.