- Transformarea digitală accelerată, presiunea pe eficiență și schimbările din piața muncii determină o cerere tot mai mare pentru servicii de consultanță în management.
- Horváth aniversează 20 de ani de activitate în România prin evenimentul „Horváth Romania – 20 Years of Impact”, organizat pe 15 octombrie 2025.
- În două decenii de activitate, compania a livrat peste 600 de proiecte de consultanță, cu o valoare cumulată de peste 115 milioane de euro.
Piața de consultanță în management din România are potențialul de a crește cu aproximativ 7% anual în următorul deceniu, pe fondul accelerării transformării digitale, al presiunii de optimizare a costurilor și al nevoii tot mai mari de eficientizare operațională, potrivit estimărilor companiei globale de consultanță Horváth.
Compania marchează, în 2025, două decenii de activitate în România, prin evenimentul „Horváth Romania – 20 Years of Impact”, ce va avea loc pe 15 octombrie 2025. Evenimentul va reuni lideri de business, parteneri, actuali și foști angajați, pentru a celebra două decenii în care Horváth a adus constant valoare clienților din diverse industrii, promovând excelența prin transformare, performanță și inovație digitală. De-a lungul anilor, echipa Horváth din București a livrat peste 600 de proiecte de consultanță în România și în străinătate, cu o valoare ce depășește 115 milioane de euro.
Provocările tot mai complexe la adresa companiilor – legate de adaptarea modelelor de afaceri la schimbările pieței, optimizarea performanței, eficientizarea operațiunilor, integrarea tehnologiilor digitale, gestionarea restructurărilor și alinierea strategiilor la evoluția economiei și a cadrului de reglementare – sporesc interesul și nevoia pentru serviciile de consultanță în management.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
30 septembrie 2025: Next Generation Business Finanțări; Digitalizare; Fiscalitate.
3 octombrie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Cluj – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
16 octombrie 2024: Forumul de management și reciclare a deșeurilor – Ediția a V-a
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Premisele unei creșteri a cererii pentru serviciile de consultanță în management în următorii ani, constau în:
Accelerarea transformării digitale și adoptarea AI. Companiile din România, asemenea celor din Europa Centrală și de Est, își intensifică investițiile în digitalizare și în inteligență artificială. Potrivit studiilor Horváth, 59% dintre liderii de business la nivel global se așteaptă la rezultate concrete din investițiile în AI până în 2026, iar inteligența artificială este considerată un instrument strategic capabil să crească productivitatea cu 10-15%. Această tendință va amplifica cererea pentru servicii de consultanță dedicate definirii strategiilor digitale, integrării tehnologice și reproiectării proceselor de business.
Presiunea pe eficiență și competitivitate. Creșterea costurilor operaționale, volatilitatea economică și nevoia de protejare a marjelor de profit determină companiile să caute soluții de optimizare și eficientizare. La nivel global, 47% dintre organizații consideră eficiența operațională ca principalul motor de creștere în 2025, potrivit analizelor Horváth. În România, acest context va stimula cererea pentru servicii de consultanță care să sprijine excelența operațională și restructurările strategice.
Schimbările structurale din piața muncii și nevoia de agilitate organizațională.Conform studiului Horváth „CxO Priorities 2025”, majoritatea industriilor din Europa de Est anticipează o creștere a forței de muncă în următorii ani, însă deficitul de competențe digitale și ESG rămâne o provocare majoră. Aceste tendințe, împreună cu noile reglementări europene și expansiunea nearshoring-ului industrial, vor impulsiona cererea pentru servicii de consultanță în managementul schimbării, dezvoltarea de noi modele operaționale și crearea unor organizații agile și reziliente.
„Creșterea cererii pentru serviciile de consultanță reflectă nevoia companiilor de a naviga cu succes transformările economice și tehnologice. În România, companiile au nevoie de parteneri de încredere care să îi sprijine nu doar în procesul de digitalizare și adoptare a AI, ci și în optimizarea performanței, gestionarea schimbărilor organizaționale și adaptarea la noile reglementări europene. Horváth este ideal poziționată pentru a oferi expertiză și soluții inovatoare care să susțină performanța pe termen lung”, a declarat Maria Boldor, Partner și Managing Director, Horváth România.
Dinamica economiei globale, de la care România nu poate fi decuplată, va susține creșterea industriei de consultanță, oferind companiilor expertiza necesară pentru a se adapta noilor realități de business și pentru a integra rapid tehnologiile emergente. Pentru a răspunde acestor provocări, echipa Horváth de la București este organizată în șase centre de competență, acoperind următoarele arii de expertiză: (1) Strategie & Transformare; (2) Operațiuni; (3) Transformare digitală; (4) Managementul proceselor de business și Transformare de Business prin intermediul SAP S/4HANA; (5) Strategia CFO & Managementul performanței și Sectorul public; și (6) Energie & Sustenabilitate.
În prezent, echipa Horváth România are aproximativ 60 de angajați, dintre care 62% sunt femei, 53% sunt vorbitori de germană, iar peste 35 sunt consultanți de top, media de vârstă fiind de 32 de ani. Din totalul consultanților, 60% au experiență internațională, iar 20 de specialiști sunt dedicați ariilor de Controlling, Finanțe și HR, sprijinind proiecte ale întregului Grup Horváth. Echipei Horváth de la București i se adaugă se o rețea de experți, dintre care mulți la nivel executiv (C-level), care colaborează pe proiecte de consultanță, locale și internaționale.
Horváth România rămâne dedicată atragerii și formării celor mai buni profesioniști de pe piață, oferind un mediu de lucru dinamic, centrat pe dezvoltarea competențelor și valorificarea potențialului, atât pentru tinerii consultanți, cât și pentru experții cu experiență.
Despre Horváth
Horváth este una dintre cele mai importante companii internaționale, independente, de consultanță în management, prezentă pe piața din România, începând cu 2005. Compania a fost înființată în Stuttgart, în 1981, de Prof. Dr. Péter Horváth, unul dintre pionierii Controlling-ului în Germania și are peste 1.400 de angajați. Horváth are birouri în Germania (Berlin, Düsseldorf, Frankfurt, Hamburg, München și Stuttgart), Austria, România, Elveția, Ungaria, Italia, Danemarca, Statele Unite ale Americii, Arabia Saudită și Emiratele Arabe, dar consultanții companiei stau la dispoziția clienților la nivel global. Horváth este membră a Cordence Worldwide, cea mai importantă alianță activă la nivel mondial, formată din companii de consultanță în management de prestigiu, cu aproape 70 de birouri în 24 de țări, situate pe trei continente.