joi, 26 iunie, 2025

Domeniile Davidescu: Vinurile albe cresc, cele roșii scad ușor, rosé-ul își menține ritmul vânzării

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Fica
Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro

Vara 2025 reconfirmă schimbările din preferințele de consum ale românilor în materie de vinuri, cu o reconfigurare clară a gusturilor: vinurile albe câștigă teren, cele roșii sunt în ușoară scădere, iar rosé-ul se menține la ritmul de vânzare din anii precedenți. Tendințele sunt confirmate de datele cramei Domeniile Davidescu, care activează atât în retail, cât și în HoReCa, și are o prezență puternică în România și pe piețe internaționale.

În 2024, vinurile albe au crescut cu aproximativ 6% față de 2023, în special datorită succesului cupajelor care îmbină soiuri locale și internaționale. Un exemplu din portofoliul Domeniile Davidescu este Viorica & Pinot Grigio, un vin care a înregistrat o creștere de 10% față de anul anterior, fiind apreciat pentru prospețime, echilibru și versatilitate.

Vinurile roșii au scăzut cu aproximativ 5%, pe fondul unor schimbări în stilul de viață și consum, în special în marile orașe. Consumatorii urbani se orientează mai des spre vinuri albe sau rosé, mai ușoare, mai puțin alcoolizate și mai potrivite pentru clima caldă. Rosé-ul, care a avut una dintre cele mai mari creșteri între 2019-2022, se menține la un nivel stabil, dar fără o dinamică ascendentă în ultimii doi ani.

„Ne bucură faptul că publicul român devine tot mai curios, mai deschis la a explora vinuri moderne, echilibrate, care spun o poveste autentică. Am investit în soiuri precum Viorica, Rara Neagră și Chardonnay, pentru că le considerăm esențiale pentru viitorul vinului premium în regiune”, afirmă Andrian Davidescu, CEO Domeniile Davidescu.

În ceea ce privește consumul prin diferite canale de distribuție, în HoReCa domină vinurile roșii și albe, selectate frecvent alături de preparate elaborate. În schimb, pentru acasă, preferințele se diversifică, cu o ușoară înclinare spre vinuri albe și rosé, vara, și roșii în sezonul rece. Se observă și o diferență de comportament în ceea ce privește ocaziile de consum: vinurile Domeniile Davidescu sunt consumate atât la mese în familie sau între prieteni, cât și în momente mai intime – în cuplu, într-o seară romantică.

Există și o reconfigurare a soiurilor preferate: Chardonnay a devenit unul dintre cele mai populare soiuri din portofoliu, atât în retail, cât și în HoReCa; anul trecut, Viorica a înregistrat o dublare a vânzărilor față de 2022, în special în cupaje cu soiuri internaționale; iar Rară Neagră rămâne un punct forte, cu cerere solidă ca vin roșu, rosé și spumant.

Astfel, crama Domeniile Davidescu a investit în extinderea plantațiilor de Rară Neagră și Viorica, soiuri pentru cererea este tot mai mare. Compania colaborează cu un oenolog cu experiență internațională din Noua Zeelandă, care inovează constant și aduce vinuri proaspete, moderne.

În schimb, cererea pentru Merlot și Cabernet Sauvignon a scăzut treptat, în special în rândul publicului urban care caută vinuri cu un profil aromatic diferit sau mai puțin clasic. La aceasta se adaugă și dificultățile din producție: randamentele mai mici la hectar, costurile ridicate și impactul schimbărilor climatice reduc viabilitatea acestor soiuri în unele zone.

Un alt factor care influențează vânzările de vin este sezonalitatea: iarna, consumul de vin roșu este de aproape trei ori mai mare decât vara, în timp ce în sezonul cald, cererea pentru vinuri albe aproape se dublează, iar rosé-ul atinge vârful de vizibilitate, în timp ce spumantele au vârful de creștere (vara și în preajma Sărbătorilor).

„Chiar și într-un context economic incert, când consumatorii aleg să cumpere vin mai rar, o fac mai conștient. Nu se întorc la produsele de masă, ci preferă să cumpere vinuri premium pentru momente speciale – produse în care au încredere, cu o poveste autentică și o calitate constantă. În pofida scăderii producției și a cererii globale de vin, crama Domeniile Davidescu a înregistrat o creștere constantă a vânzărilor, consolidându-și prezența în România și în piețele externe. Această evoluție este susținută și de numeroasele distincții internaționale obținute, care adaugă prestigiu și încredere în brand, chiar dacă nu sunt singurul criteriu de alegere pentru consumator”, explică Andrian Davidescu.

Despre Domeniile Davidescu

Domeniile Davidescu este o afacere de familie, dedicată producerii de vinuri premium, cu o tradiție de patru generații în domeniul viticol. Crama este situată în cea mai sudică zonă a Republicii Moldova, în apropiere de lacul Beleu, și beneficiază de tehnologii inovative și o linie de îmbuteliere italiană Bertolaso. Marca Domeniile Davidescu este vândută atât în România cât și pe piețele internaționale de pe trei continente.

Domeniile Davidescu a obținut distincții internaționale remarcabile, inclusiv Grand Gold și Best of Show la Mundus Vini în Germania, două medalii de aur la Challenge International du Vin în Franța pentru Generații Saperavi și Rară Neagră & Saperavi, aur la Concours Mondial de Bruxelles pentru Fetească Neagră & Malbec, precum și medalii de aur și bronz în competiții internaționale de top din Canada, Hong Kong, Polonia și România.

Compania vinde în peste 3000 de magazine, atât în cele specializate, cât și în principalele rețele internaționale de magazine, offline (Auchan, Carrefour, Lidl, Mega Image, Metro, Profi, Selgros și Remarkt) și online (eMag, Freshful, Beicevrei, King).

Domeniile Davidescu este Furnizor al Casei Regale a României din noiembrie 2024.

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

SIMAVI, companie românească de top în soluții IT și transformare digitală, susține conferința „Pilonii de dezvoltare ai județului Alba” ca partener dedicat inovării în...

Software Imagination & Vision (SIMAVI), companie românească de tehnologie cu expertiză în soluții digitale pentru administrație, educație și mediul...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor