Napolact marchează un nou record de prezență în gospodăriile din România, atingând un nivel istoric de 45%, conform datelor aferente primului trimestru din 2025. Cu alte cuvinte, aproape 1 din 2 gospodării românești aleg Napolact, confirmând încrederea consumatorilor în calitatea și autenticitatea brandului.
În termeni de cotă de piață valorică, Napolact înregistrează o creștere de +0,3 puncte procentuale față de aceeași perioadă a anului trecut (cumulat: lapte, băuturi acidofile și telemea), consolidându-și poziția de brand cu cea mai mare cotă de piață în valoare pe segmentul lactatelor din România, ajungând la o cotă de piață de 12,4% .
Comparativ cu perioada similară a anului trecut, Napolact raportează o creștere generală în volum de +9,3%, un semnal clar că produsele brandului câștigă tot mai mult teren în preferințele consumatorilor români.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Motorul creșterii: categoriile de băuturi acidofile
Cea mai spectaculoasă evoluție vine din partea categoriilor de chefir și sana, unde Napolact este lider detașat: Napolact Chefir Cremos este cel mai bine vândut chefir din România. Băuturile lactate acidofile Napolact au atins o cotă de piață de 17,7%, contribuind decisiv la avansul general al brandului. În volum, vânzările din această categorie au crescut cu un impresionant +36% în 2025 YTD.
„Rezultatele din acest trimestru validează strategia noastră de consolidare pe termen lung: investiția în produse gustoase, curate și relevante pentru consumatorul român. Creșterea cotei de piață și extinderea prezenței în gospodăriile din România arată că modelul nostru de business, construit pe parteneriate locale solide și inovație ancorată în rețete simple și naturale, generează performanță sustenabilă în piața lactatelor”, declară Gabriela Nicuț-Runcan, Marketing Manager FrieslandCampina România.
Sustenabilitate și încredere – o direcție confirmată de consumatori
Potrivit unui studiu realizat de Ipsos în rândul populației generale din România (iulie 2024), Napolact este perceput ca un brand de top și în ceea ce privește sustenabilitatea. Principalele atribute de sustenabilitate asociate mărcii de către consumatori sunt: „produse locale”, „ambalaje reciclabile” și „lanț de aprovizionare sustenabil”.
O contribuție importantă la practicile sustenabile Napolact o are și gama BIO, care își menține poziția printre preferințele românilor, fiind prezentă în peste 800.000 de gospodării, având astfel o cotă de segment de 63,9% în primul trimestru. Vedeta gamei Bio este în prezent Chefirul de 330g cu 3,3% grăsime, care are o evoluție în volum de +10 puncte procentuale.
Cea mai recentă recunoaștere vine cu ocazia campaniei „Micul dejun e Dragoste”, care a fost premiată cu Argint la Effie Awards 2025, o reconfirmare a legăturii emoționale autentice pe care Napolact o construiește cu publicul său.
„Suntem onorați că viziunea noastră — de a construi un brand autentic, cu practici sustenabile, care încurajează familiile din România să adopte obiceiuri mai bune zi de zi, punând mâncare simplă și curată la masa de mic dejun – este confirmată atât de consumatori, cât și de industrie. Studiul Ipsos arată că românii apreciază angajamentul Napolact față de mediu și comunitățile locale. Iar recunoașterea prin premiul EFFIE pentru „Micul dejun e Dragoste” demonstrează că emoția și relevanța culturală pot fi transformate într-un mesaj cu impact real”, spune Eliza Calciu-Șerban, Marketing Director FrieslandCampina România.