Prezentare generală a confidențialității
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browserul dvs. deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyse the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customised advertisements based on the pages you visited previously and to analyse the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

sâmbătă, 21 iunie, 2025

Studiu Raiffeisen Bank: 8 din 10 români și-au făcut deja planurile de vacanță

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Fica
Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro
  • Bugetul mediu pentru două persoane este 7.200 de lei

La începutul verii, cei mai mulți români și-au făcut deja planurile de vacanță. Potrivit celui mai recent studiu realizat de Raiffeisen Bank, în parteneriat cu compania globală de cercetare de piață Appinio, 83% dintre români au deja un plan pentru vacanța din acest sezon. Același studiu arată că doar 6% nu vor pleca în concediu, în timp ce 12% nu și-au finalizat încă planurile de vacanță.

Litoralul, destinația preferată pentru români 

Aproximativ jumătate dintre cei care au deja planuri stabilite pentru vacanță preferă un sejur de 5-10 zile la mare. Pe locul următor ca popularitate se află escapadele de weekend, cu o înclinație mai mare spre destinațiile montane (32%) decât cele de litoral (25%). Un sfert dintre participanți optează pentru city break-uri, iar 21% aleg destinații îndepărtate, care presupun vacanțe mai lungi, de până la trei săptămâni. 

Turismul local rămâne principala alegere pentru 70% dintre respondenți, urmat de sejururile în Grecia (24%), Bulgaria (18%) și Turcia (15%).

Bugetul, în prim-plan

Creșterea costurilor determinată de inflație și de contextul economic actual influențează semnificativ deciziile de vacanță. Bugetul mediu de vacanță pentru 2 persoane ajunge la 7.200 de lei, potrivit studiului Raiffeisen Bank. 1 din 5 români estimează că va cheltui mai puțin de 3.000 de lei, 35% vor avea un buget între 3.500 și 6.000 de lei iar 5% afirmă că vor cheltui peste 15.000 de lei în următorul concediu.

40% dintre cei care nu merg în vacanță sau nu au încă un plan menționează lipsa banilor sau nu au luat încă o hotărâre în ceea ce privește vacanța.

Alte constrângeri sunt lipsa de timp, nevoia de a fi prezenți la serviciu sau alte planuri care presupun cheltuieli mai mari, de exemplu renovarea locuinței.

63% dintre respondenții studiului Raiffeisen Bank estimează creșteri ale cheltuielilor cu vacanța  între 10% și 50% față de anul trecut. Inflația și contextul local (politic, economic) sunt cauzele principale pentru creșterea cheltuielilor planificate pentru ieșirile și vacanțele din 2025 comparativ cu anul 2024.

Economiile, principala sursă de finanțare a concediului

Românii care și-au planificat vacanța de vară folosesc, în medie, două modalități prin care să achite cheltuielile. 58% dintre respondenți economisesc pentru vacanțe, 43% plătesc din venitul lunar disponibil, în timp ce 2 din 10 folosesc un card de credit sau tichete de vacanță.

”Faptul că mulți români economisesc pentru vacanțe arată o maturizare în modul în care ne raportăm la planificarea financiară. Este încurajator să vedem cum economisirea începe să devină un reflex, chiar și pentru obiective de relaxare și reconectare. La Raiffeisen Bank, susținem acest comportament și îl considerăm o parte esențială dintr-un stil de viață echilibrat,” a declarat Mihail Ion, Vicepreședintele Diviziei Piețe de Capital, Servicii Bancare de Investiții și Planificare Financiară Personală din Raiffeisen Bank România.

Potrivit studiului realizat de Raiffeisen Bank, 1 din 2 români cumpără câte o asigurare de călătorie pentru fiecare ieșire din țară, 11% au o astfel de asigurare atașată unui card bancar, iar 5% aleg o asigurare de călătorie de tip abonament.

Pentru turiștii care aleg destinații externe și caută un produs flexibil, simplu și ușor de achiziționat, Raiffeisen Bank România oferă asigurarea anuală de călătorie Around the World care acoperă călătorii nelimitate în toată lumea, cu un preț accesibil, ce poate fi activată 100% digital din aplicația Smart Mobile. 

Studiul face parte din seria DESPRE BANI 1:1, pe care Raiffeisen Bank o realizează lunar pe subiecte care țin de comportamentul financiar al românilor și impactul banilor asupra deciziilor de zi cu zi.

Studiul este reprezentativ la nivel național, de tip CAWI, și este realizat de Raiffeisen Bank în colaborare cu Appinio, pe un eșantion de 1.000 de persoane, în perioada mai – iunie 2025.

Despre Raiffeisen Bank România 

Raiffeisen Bank, bancă universală de top, cu capitalizare și lichiditate solide activează pe piața bancară din România deservind peste 2,3 milioane de clienți, persoane fizice și juridice. 

De mai bine de 25 de ani, Raiffeisen Bank susține mediul economic din România, oferind produse și servicii financiare dezvoltate pentru a acoperi nevoile clienților. Având ca principiu fundamental responsabilitatea, contribuim la dezvoltarea societății prin finanțarea economiei reale și sustenabile. Totodată, suntem implicați în comunitate, prin susținerea a 5 piloni de dezvoltare: educație, ecologie urbană, sport ca stil de viață sănătos, inovație și nu în ultimul rând, artă și cultură.  www.raiffeisen.ro 

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Talentul, spiritul de echipă și creșterea sustenabilă – valorile celebrate la Sărbătoarea Verii AHK România

Cel mai îndrăgit eveniment al comunității AHK România, care marchează și debutul sezonului estival, Sărbătoarea Verii, s-a desfășurat anul...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor