joi, 11 septembrie, 2025

Allianz-Țiriac: Deși foarte obișnuiți cu achizițiile online, 3 din 5 tineri nu au cumpărat până acum o asigurare 100% digitală

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.

Generația Z vrea procese digitale rapide și produse simple, la costuri mici, pentru a cumpăra online

Tehnologia și tendințele de digitalizare în segmentul serviciilor financiare din ultimii ani aduc asigurările tot mai aproape de consumatori acolo unde își petrec cel mai mult timpul, online. Chiar dacă sunt foarte obișnuiți să cumpere aproape orice online odată cu dezvoltarea comerțului electronic, 3 din 5 tineri din Generația Z nu au achiziționat însă niciodată o asigurare 100% digitală, arată un sondaj online inițiat de Allianz-Țiriac la nivel național, peste media la nivelul tuturor generațiilor. Aproximativ 20% spun însă că iau în calcul o astfel de achiziție în perioada următoare și majoritatea se așteaptă la procese digitale rapide și intuitive, transparență și produse simple, personalizate și la costuri accesibile pentru a cumpăra online.

Deși conștientizează importanța protecției din asigurări și aproape 85% spun că dețin cel puțin o poliță de asigurare, pentru 1 din 3 respondenți, principalele îngrijorări care i-au determinat să amâne achiziția unei asigurări online sunt că ar putea să nu înțeleagă toate detaliile produsului sau că nu sunt convinși că informațiile online despre asigurare le-ar fi suficiente încât să nu mai fie nevoie să discute cu un consultant financiar, mai arată sondajul Allianz-Țiriac.

„Digitalizarea simplifică accesul la asigurări, inclusiv pentru produse cum sunt cele de viață sau sănătate care au fost în mod tradițional mai puțin standardizate și adaptate distribuției online. Astfel putem oferi produse mai simple și procese de vânzare intuitive și rapide online, completând ecosistemul de distribuție multicanal existent. Spre exemplu, asigurarea My Protect, prima poliță de viață 100% online și cu preț fix din piață, poate fi cumpărată în doar câteva minute, cu șase click-uri, la un cost anual echivalent cu numai 7 lei pe lună, pentru acoperire de peste 450 de ori mai mare decât investiția”, spune Codruța Furtună, Director de Vânzări și Distribuție la Allianz-Țiriac Asigurări.

Asigurările auto, urmate de cele de călătorie și de locuință, sunt soluțiile de protecție cel mai frecvent achiziționate online. Numai în 2024, Allianz-Țiriac a înregistrat o creștere de 19% a vânzărilor de asigurări online față de anul anterior, majoritatea polițelor vândute fiind cele auto – peste 70%. În cazul asigurării de viață My Protect, disponibilă online, avansul vânzărilor a fost semnificativ mai mare.

Pentru a cumpăra asigurări online, clienții vor un proces digital simplu și rapid, fără birocrație, (42,8%), posibilitatea să parcurgă și să înțeleagă ușor toate informațiile în procesul de cumpărare (27,5%), produse cât mai simple și la costuri mici (26,7%) și posibilitatea să personalizeze online asigurările de interes în funcție de situația și anumite criterii personale (16,6%), arată datele sondajului Allianz-Țiriac.

Aproape 62% dintre tinerii din Generația Z, peste media de 54,8% la nivelul tuturor generațiilor, consideră că digitalizarea proceselor de asigurare este foarte importantă și trebuie să accelereze mai departe în toate punctele de interacțiune a clienților cu asigurările, de la achiziție, la modificarea poliței, vizualizarea documentelor și solicitarea beneficiilor, prin integrarea de diferite tehnologii, instrumente și platforme digitale. 2 din 5 respondenți la sondajul Allianz-Țiriac sunt deschiși, spre exemplu, la utilizarea tehnologiei AI în procesele de asigurări câtă vreme au în continuare acces la intervenție umană atunci când este necesar.

Sondajul Allianz-Țiriac a fost desfășurat în aprilie 2025, la nivel național, pe un eșantion total de 1.011 utilizatori de internet din România. Aproximativ 52% dintre respondenți sunt bărbați, preponderent cu vârsta între 18 și 44 de ani, iar aproape 59% au venituri lunare de peste 4.000 de lei.

Despre Allianz-Țiriac Asigurări

Allianz-Țiriac este parte a grupului german Allianz, unul dintre cei mai mari furnizori de servicii financiare și asigurări și cel mai valoros brand de asigurări din lume, potrivit celei mai recente evaluări Interbrand. În cei 30 de ani de activitate, Allianz-Țiriac a contribuit cu 20 miliarde de euro la economia României. Aportul total în economie al Allianz-Țiriac echivalează cu 0,6% din PIB-ul României în perioada analizată și s-ar putea concretiza în până la 80 de spitale moderne, 2.000 de școli noi, 2.000 de kilometri de autostradă sau 130.000 de locuințe sociale.

Urmărește-ne:
- 23 septembrie 2025: Gala Club Antreprenor (Gala aniversară, 5 ani de la apariția revistei) -Inscrie-te ACUM - Gala Club Antreprenor 23, Ediție Aniversară, 5 ani Revista CA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Gala Club Antreprenor – ediția a XXIII-a - Înscrie-te acum! - Bilete online -Gala Club Antreprenor Ediție Aniversară 5 ani de la lansarea revistei Club Antreprenor
- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Anda Bucșan, Cargus: Experiența clienților dictează viitorul curieratului și al e-commerce-ului

Pe măsură ce e-commerce-ul românesc s-a extins cu viteza unui click, clienții au trecut de la entuziasmul descoperirii la...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Înscrie-te ACUM - Gala Club Antreprenor 23, Ediție Aniversară, 5 ani Revista CA -Gala Club Antreprenor 23, Ediție Aniversară, 5 ani Revista CA