luni, 27 octombrie, 2025

Studiu EY: Creșterea cererii de energie din partea companiilor creează noi provocări, dar și o mare oportunitate pentru furnizori

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Fica
Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro
  • Peste 70% dintre companii intenționează să pună un accent mai mare pe electrificare, emisii și costurile cu energia în următorii trei ani
  • 66% sunt preocupate de accesul la surse sigure de energie necesară pentru a se dezvolta
  • 64% dintre companii au declarat că majorarea și instabilitatea costurilor cu energia au un impact asupra rentabilității și competitivității lor

Creșterea accentuată a cererii de energie din partea companiilor transformă piața energetică globală, determinând furnizorii de energie să-și regândească modul în care sprijină dezvoltarea și oferă valoare. Potrivit unui nou studiu realizat de EY, două treimi dintre companii sunt preocupate de accesul la surse sigure de energie necesară pentru dezvoltare, iar 64% afirmă că majorările și instabilitatea costurilor cu energia le afectează deja rentabilitatea și competitivitatea. În contextul în care energia este percepută în prezent ca un factor esențial pentru creștere și nu doar ca un cost operațional, această volatilitate creează un grad semnificativ de incertitudine pentru companiile din toate sectoarele.

Aceste sunt principalele concluzii reieșite din programul de cercetare EY Navigating the Energy Transition, care, în acest an, a sondat peste 2.400 de decidenți din cadrul unor companii marii și medii de pe opt piețe din întreaga lume. Studiul evidențiază nevoia urgentă ca furnizorii să reinventeze modul în care prestează serviciile de furnizare a energiei către consumatorii persoane juridice, în condițiile în care se preconizează că cererea de electricitate se va dubla până în 2050 și că trei sferturi din această creștere vor fi reprezentate de companii.

Mihai Drăghici, Partener, Consultanță, EY România:Pe fondul creșterii cererii de energie și al volatilității prețurilor, companiile din România resimt tot mai acut nevoia unor soluții energetice fiabile, sustenabile și adaptate specificului local. Cu peste 70% dintre afaceri orientându-se spre electrificare și reducerea emisiilor, este esențial ca furnizorii de energie să devină parteneri activi în strategia de dezvoltare a clienților lor. Energia nu mai este doar un cost operațional – devine un diferențiator strategic pentru competitivitate și creștere sustenabilă”.

Companiile doresc și dezvoltare, și durabilitate, nu una sau cealaltă

Cercetarea a relevat că mai bine de 70% dintre companii intenționează să își intensifice eforturile în direcția electrificării, reducerii emisiilor și gestionării costurilor energetice în următorii trei ani. Cu toate acestea, tehnologiile învechite, operațiunile compartimentate și competențele limitate legate de acest sector au creat nemulțumiri în rândul multor companii în legătură cu furnizorii lor, determinându-le să ia în considerare alte opțiuni.

Și presiunea de a asigura acces la surse de energie durabilă este în creștere. 70% dintre companii intenționează să investească în producția proprie de energie și în sisteme de stocare prin acumulatori, urmărind un mai mare grad de autonomie și control. În același timp, sustenabilitatea rămâne o prioritate, însă nu în detrimentul dezvoltării. Poziția companiilor este fermă: se așteaptă la soluții personalizate care să susțină ambele obiective, iar dacă furnizorul de energie nu poate asigura acest lucru, vor găsi unul care poate sau vor acționa pe cont propriu.

Strategia energetică a devenit acum o strategie de afaceri

Potrivit studiului EY, 71% dintre companii și-au definit strategii energetice, iar majoritatea caută în mod activ să își consolideze capacitățile energetice prin dezvoltare internă, achiziții sau parteneriate. Cu toate acestea, 42% dintre respondenți au declarat că doresc ca furnizorii de energie să acționeze ca promotori în domeniul energiei, nu doar ca simpli furnizori. Doar o treime dintre companii sunt, în prezent, deschise la posibilitatea ca furnizorii să își asume roluri mai avansate, precum cel de coordonator de platforme sau de furnizor de soluții, ceea ce evidențiază un decalaj semnificativ între percepție și poziționare.

În contextul în care cererea crește și așteptările se schimbă, mesajul din partea companiilor este clar: furnizorii trebuie să acționeze rapid pentru a transforma modul în care prestează serviciile de furnizare a energiei. Aceasta presupune asigurarea unor soluții mai inteligente, personalizate și a unor instrumente digitale, inclusiv inteligență artificială, pe care 71% dintre companii doresc să o integreze în interacțiunile lor în domeniul energiei.

Despre EY România

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 392.995 de angajați în peste 700 de birouri în 150 de țări și venituri de aproximativ 51,2 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2024. Rețeaua lor este cea mai integrată la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia îi ajută să le ofere clienților servicii prin care să beneficieze de oportunitățile din întreaga lume.

Prezentă în România încă din anul 1992, EY furnizează, prin intermediul celor peste 1.000 de angajați din România și Republica Moldova, servicii integrate de audit, asistență fiscală, juridică, strategie și tranzacții, consultanță către companii multinaționale și locale.

Avem birouri în București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Chișinău. EY România s-a afiliat în 2014 singurei competiții de nivel mondial dedicată antreprenorialului, EY Entrepreneur Of The Year. Câștigătorul ediției locale reprezintă România în finala mondială ce are loc în fiecare an, în luna iunie, la Monte Carlo. În finala mondială se acordă titlul World Entrepreneur Of The Year. Pentru mai multe informații, vizitați: www.ey.com

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT revista CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Conferința Cities of Tomorrow, organizată de AHK România: Cum pot deveni mai reziliente în fața schimbărilor climatice și geopolitice

Pentru a oferi o calitate superioară a vieții locuitorilor, orașele trebuie să se adapteze constant la provocările climatice, economice...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni