-
Înmatriculările de autoturisme noi sunt în scădere cu -23% față de august 2023;
-
Autoturismele “electrificate” au o scădere de -16%, realizând o cotă de piață de 28.5%, din care autoturismele pur electrice înregistrează o scădere de -69%, realizând o cota de piață de 5%;
-
Vehiculele comerciale ușoare plus minibus, sunt în scădere cu -20.7%, iar cele grele plus bus sunt în scădere cu -53.3%, față de luna similară a anului 2023;
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
23 septembrie 2025: Gala Club Antreprenor (Gala aniversară, 5 ani de la apariția revistei)
30 septembrie 2025: Next Generation Business Finanțări; Digitalizare; Fiscalitate.
3 octombrie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Cluj – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
16 octombrie 2024: Forumul de management și reciclare a deșeurilor – Ediția a V-a
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
La nivel general, după evoluţia importantă a lunilor anterioare, august 2024 vine cu o scădere de 24,5% a înmatriculărilor de autovehicule noi, în comparaţie cu aceeaşi lună din anul anterior, respectiv cu o diminuare de 27,2% faţă de luna iulie 2024.
În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV se află pe prima poziţie, cu 52,3% din total (în scădere cu 10%, de la un an la altul), urmat de Clasa C – cu o cotă de 28,7% (-24,2%) şi Clasa B – cotă de 11,6% (-36,3%).
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, motorizările pe benzină plus mild hybrid benzină au înregistrat o scădere de 21,9% şi au ajuns, astfel, la o pondere de 63,7%.
La autoturismele echipate cu motoare diesel, plus mild hybrid diesel, scăderea a fost de 44,9%, iar cota de piaţă de 7,8%.
Pe de altă parte, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă) deţin în a opta lună a anului în curs, o cotă de piaţă de 28,5%, care depăşeşte cu 20,7 puncte procentuale cota deţinută de motoarele diesel, în aceasta din urmă fiind incluse şi motorizările mild hybrid diesel.
În acest context, autoturismele full electrice deţin o cotă de 5% din piaţă, în luna august a anului 2024, faţă de august 2023, când reprezentau 12,5%, în timp ce autoturismele plug-in hybrid deţin o cotă de piaţă de 5,9%, în creştere de la 3,7%, în luna similară a anului trecut.
Potrivit sursei citate, primele trei cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Tesla Model 3 – cu 168 de unităţi şi o creştere de 33%, în august 2024 vs august 2023, Tesla Model Y (47 de unităţi, -87%) şi Hyundai Kona (32 de unităţi).
La categoria autoturismelor Plug-in, clasamentul este condus de Hyundai Tucson – cu 111 unităţi şi o creştere de 236%, urmată de Toyota RAV4 (46 unităţi, – 15%) şi Volkswagen Golf (29 de exemplare).
Totodată, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc în Top 3 al lunii august 2024 Toyota Corolla – cu 308 unităţi (+35,7% faţă de august 2023), apoi Honda CR-V (164 de unităţi) şi Toyota RAV4 (149 de unităţi, +14,6%).
Statistica oficială relevă faptul că vehiculele comerciale uşoare şi minibus înregistrează, în august 2024, o scădere de 20,7% faţă de luna august a anului precedent, din care autovehiculele comerciale uşoare fără minibus consemnează o diminuare de 18,5%. Pe întreaga perioadă a anului, comparat cu aceeaşi perioadă a anului trecut, înmatriculările de autovehiculele comerciale uşoare au crescut cu 30,9%
Despre Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile din România – APIA
Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile este o organizație non-profit, o entitate reprezentativă în industria auto din România, înființată în anul 1994, membră a Organizației Mondiale a Constructorilor de Automobile – OICA, din 1996.
Misiunea APIA este de a reprezenta și susține interesele principalilor jucători din piața auto din România, implicându-se activ în dialogul cu autoritățile, prin promovarea practicilor sustenabile din industrie, prin educarea consumatorilor și prin oferirea de analize esențiale și relevante pentru acest sector.
APIA este organizatorul unor evenimente publice definitorii pentru piața autohtonă și anume: Salonul Internațional Auto București – SIAB și Forumul Mobilității Sustenabile – FMS.