vineri, 27 iunie, 2025

MiniCRM: România rămâne țara oportunităților pentru noi, deși are cu un sfert mai puține IMM-uri decât Ungaria, la o populație și suprafață duble față de țara vecină

Evenimente Club Antreprenor

Mircea Fica
Mircea Ficahttps://www.clubantreprenor.ro/
Fondator Revista Club Antreprenor & clubantreprenor.ro
  • IMM-urile din România se profesionalizează greu, dar se uită la perspectiva pe termen lung a afacerii

MiniCRM, unul dintre principalii furnizori de soluții software de customer relationship management (CRM) dedicat IMM-urilor din România a înregistrat anul trecut o creștere de 35% a cifrei de afaceri în România.

Fondată în Ungaria și cu acoperire europeană, MiniCRM are o prezență de 9 ani pe piața locală cu servicii CRM SaaS care ajută organizațiile să eficientizeze procesele, să construiască relații cu clienții, să îmbunătățească serviciile pentru clienți, să crească vânzările.

Evoluția MiniCRM în România are la bază eforturile proprii de marketing în contextul dat de tendința de profesionalizare a afacerilor, creșterea numărului de IMM-uri și a competiției între acestea, precum și disponibilitatea finanțărilor europene pentru digitalizare.

În România sunt active 566.000 IMM-uri, în timp ce în Ungaria – cu o suprafață de două ori și jumătate mai mică și o populație de două ori mai mică – are 722.000. În ciuda acestei diferențe, cele două piețe au probleme similare privind creșterea eficienței, digitalizarea și depășirea vechilor obiceiuri de management.

„Peisajul IMM-urilor din România și Ungaria este similar și prin faptul că, după pandemie, multe companii au dispărut în abis, incapabile să se adapteze la un mediu în schimbare, care a rămas în continuare volatil,”, a declarat directorul general MiniCRM Csaba Rácz.

IMM-urile locale înregistrează probleme adiționale specifice legate de creșterea costurilor cu forța de muncă, disponibilitatea personalului calificat și a managerilor cu experiență.

Potrivit companiei, extinderea bazei de clienți reprezintă o dificultate majoră pentru IMM-uri, similar cu restul Europei, în principal din cauza  întârzierii în adoptarea unui management modern, care poate fi totuși catalizat de competiție și finanțări.

„Deși România nu este o piață mică în sine, tot mai multe IMM-uri caută oportunități de creștere luând în considerare potențialul internațional. Această atitudine include nu doar analiza și evaluarea altor piețe, privind posibilitatea prezenței, ci și căutarea soluțiilor de management pe un orizont mai larg. În plus, cele aproape 350 mil. EUR disponibile pentru digitalizarea IMM-urilor prin PNRR face foarte atractivă tranziția afacerilor la instrumente moderne de management și vânzări”, a completat executivul MiniCRM.

Deschiderea internațională nu mai reprezintă apanajul exclusiv al firmelor mari – companiile cu peste 50 de angajați reprezintă 10% din clientela MiniCRM din România. Însă majoritatea utilizatorilor de pe piața locală sunt actori mici, cu 3-50 angajați, care vad într-un instrument CRM (Customer Relationship Management) o necesitate pentru transparență, planificare, predictibilitate, stabilitate și prin profesionalizarea relațiilor cu clienții.

MiniCRM oferă o soluție modulară și personalizabilă, cu o funcționalitate eficientă și o gamă largă de accesorii, adaptată pentru disponibilitatea financiară a IMM-urilor. Una dintre cele mai importante caracteristici ale MiniCRM constă în atribuirea de responsabilități specifice fiecărui client și fiecărei sarcini, vizibile pentru toți membrii echipei, ceea ce face ca munca în echipă să fie mai coerentă, mai eficientă din punct de vedere al timpului și mai transparentă și vizibilă în timp real.

Acestea sunt completate de flexibilitatea de integrare, cum este de exemplu includerea Smartbill și Whatsapp în platformă, la solicitarea clienților. Alături de gestionarea ordonată a clienților și automatizarea, funcționalitățile și modelul MiniCRM au ca rezultat creșterea productivității, eficientizarea resurselor și reducerea erorilor.

Despre MiniCRM

MiniCRM este lider de piață în Ungaria în materie de sisteme CRM, și este utilizat deja de peste 500 de IMM-uri în România. Oferim servicii esențiale pentru orice companie, cum ar fi management-ul eficient al sarcinilor, gestionarea transparentă a bazei de date, a clienților și rapoarte care ajută clienții să ia cele mai bune decizii pentru afacerea lor. MiniCRM a apărut pe piața din Ungaria de 14 ani iar de peste 8 ani există și în România. În tot acest timp, am dezvoltat în continuu sistemul nostru și în limba română pentru a răspunde și mai bine nevoilor întreprinderilor mici și mijlocii.

Suntem mândri de faptul că ajutăm antreprenorii să conștientizeze avantajele pe care un CRM le poate aduce companiilor, și importanța gândirii în termeni de sistem. În calitate de experți în eficiență, ne axăm pe furnizarea metodologiilor de management pentru clienții noștri și încurajarea mentalității necesare pentru a construi o companie mai eficientă.

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Provident: Românii devin mai siguri pe cunoștințele lor financiare, iar 4 din 10 iau în calcul un credit pentru nevoi personale în perioada următoare

Tot mai mulți români iau în calcul un credit de nevoi personale în perioada următoare. Potrivit sondajului anual realizat...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT 12 luni Club Antreprenor