România: Oportunități de Investiții și Dezvoltare Economică în Contextul Reconstrucției Ucrainei
Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv au organizat marți, 20 februarie 2024, cea de-a III-a ediție a Forumului de Infrastructură, Transporturi și Logistică. Invitat la acest eveniment, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, Ionel Scrioşteanu, a subliniat marți că România are capacitatea de a atrage investiții, fie cu capital românesc, fie străin, pentru a iniția producția destul de necesară pentru piața ucraineană, potrivit AGERPRES.
Această strategie ar putea contribui la dezvoltarea pe termen mediu și lung a țării noastre în perioada post-conflict și post-reconstrucție.
În plus, a evidențiat că o altă provocare importantă pentru România este legată de proximitatea sa față de Ucraina și de oportunitățile de pe piața ucraineană. Guvernul a inițiat un ghid de finanțare, prin intermediul Ministerului Economiei, pentru a sprijini investițiile în producția de materii prime și materiale necesare în construcția de drumuri și căi ferate. El a subliniat că există potențialul de a produce aceste materii prime și materiale nu doar pentru a le folosi în reconstrucția Ucrainei, ci și pentru a le comercializa pe piața ucraineană.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
17 iunie 2025: Future Energy Europe Summit, Ediția a V-a
17 iunie 2025: Gala Club Antreprenor
27 iunie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Alba – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Totodată, Scrioșteanu a evidențiat că în ultimii doi ani au fost tranzitate prin România aproximativ 45 de milioane de tone de cereale, subliniind că țara noastră are resursele necesare pentru a procesa o parte din aceste cereale și pentru a adăuga valoare produselor. El a subliniat că România ar putea să își îmbunătățească competitivitatea și să atragă mai multe investiții în infrastructura de transport pentru a menține și dezvolta fluxurile comerciale cu Ucraina.
Cu privire la portul Odesa, a menționat că acesta reprezintă cea mai ieftină rută de transport, dar că prin colaborare și eficientizarea infrastructurii de transport din România, se poate menține o cotă de piață competitivă în transportul de mărfuri către și dinspre Ucraina.
În ceea ce privește viitorul, Scrioșteanu a evidențiat că principala provocare pentru România este de a păstra și dezvolta fluxurile de transport către Ucraina și Republica Moldova, și de a contribui la reconstrucția Ucrainei prin intermediul infrastructurii și fluxurilor comerciale. El a subliniat necesitatea unei colaborări între sectorul public și cel privat pentru a realiza aceste obiective, inclusiv prin creșterea intermodalității și investiții în infrastructura de transport.