Pe tot parcursul zilei oficiale de Black Friday, platforma digitală Gomag a înregistrat peste 32% creștere YoY în numărul de comenzi, comparativ cu 2022. Topul orașelor din care s-au înregistrat cele mai multe comenzi arată astfel: București, Constanța, Cluj și Timișoara, pe locul al patrulea.
Cele mai căutate produse
Cele mai căutate produse în magazinele online pe platforma Gomag au fost pe nișele Baby & Kids & Toys, Fashion, Home & Deco si IT&C. Cea mai mare comandă înregistrată strict în vinerea de Black Friday a fost de 50.860 RON, în domeniul IT&C.
Anul acesta discount-urile au variat mult în funcție de nișă, însă au existat și produse reduse cu peste 50% la magazinele online care folosesc platforma Gomag. În general, reducerile s-au încadrat între 20 și 30% – din cauza inflației există o presiune pe comercianți de a ține sub control prețurile. Chiar și în acest context, coșul mediu a depășit 500 RON.
Evenimente - Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv:
23 septembrie 2025: Gala Club Antreprenor (Gala aniversară, 5 ani de la apariția revistei)
30 septembrie 2025: Next Generation Business Finanțări; Digitalizare; Fiscalitate.
3 octombrie 2025: Pilonii de dezvoltare ai județului Cluj – mediul de afaceri, autoritățile locale, sistemul universitar și învățământul profesional dual
16 octombrie 2024: Forumul de management și reciclare a deșeurilor – Ediția a V-a
Vezi toate Evenimentele 2024-2025 organizate de CA & ZP
Cosmin Dărăban – co-fondator Gomag:
“Pregătirile pentru ediția – sau mai degrabă, perioada – Black Friday de anul acesta au început în avans pentru companiile din online.
Black Friday a devenit un fenomen în care comercianții pot forța vânzările. S-a extins tot mai mult în ultimii ani ca durată; dintr-o singură zi de shopping, ajunge acum să acopere întreaga lună noiembrie”.
Această schimbare face ca vânzările să fie generate în perioade diferite, cu un posibil efect asupra volumelor care se obțin în luna decembrie. Comercianții vor fi din ce în ce mai atenți la modul în care își planifică stocurile și eforturile de marketing, pentru a se adapta noilor tendințe.
Aurelian Motica – co-fondator Gomag:
“De cealaltă parte, pentru clienți scade sentimentul de urgency. Consumatorii caută ofertele dinainte de face o achiziție și sunt dispuși să aștepte reduceri mai bune, ceea ce va avea un impact în vânzările comercianților din această perioadă”.
În privința rezultatelor din 2023, Gomag a depășit pragul de 4.000 de clienți, respectiv magazine online care își vând produsele și serviciile utilizând platforma Gomag. Compania românescă din Baia Mare a înregistrat 35% creștere anuală, iar pe tot parcursul anului 2023, vânzările generate de comercianții Gomag au ajuns la 1.6 mld lei. Anul acesta, Gomag a atins vânzări de peste 3 milioane euro.