duminică, 26 octombrie, 2025

Renault câștigă teren cu gama electrificată și crește business-ul pe segmentele cu valoare adăugată mare

Evenimente Club Antreprenor

Redacția
Redacțiahttps://www.clubantreprenor.ro/
Club Antreprenor dezvoltă cultura antreprenorială care se evidențiază prin varietatea activităților sale, inclusiv site-ul, revista și evenimentele de business.
  • Vânzări Renault la nivel mondial până la 1.466.729 de unități*, dintre care 832.605 în Europa și 634.124 în afara continentului.

  • Renault, a treia marcă pe piața vehiculelor full electrice și a doua pe piața vehiculelor full -hybrid din Europa.
  • Mix de modele mai bun cu o creștere puternică pe segmentul C în Europa (+21%) datorită succesului modelelor Arkana și Megane E-Tech Electric.

  • Mix de canale îmbunătățit cu mai mult de 1 din 2 vânzări către clienți privați din Europa și poziție de lider în Franța.

  • 43% din vânzări în afara Europei datorită performanței puternice din America Latină (+8%), Turcia (+23%) și Maroc (+11%).

  • În România, Renault încheie 2022 pe locul 2 în topul mărcilor importate (PC+LCV), cu un mix de 40% vehicule electrificate vândute către clienții persoane fizice.

* Toate cifrele de vânzări exclud Rusia

Într-un context marcat de constrângeri de aprovizionare, vânzările mărcii Renault se ridică la 1.466.729 de unități, -9,4% față de 2021.

În Europa, Renault atinge o cotă de piață de 6,4% (-0,7 puncte față de 2021) cu 832.605 unități. La fel ca și în 2021, marca prezintă progrese semnificative în segmentele care generează cea mai mare valoare – piața electrificată** în creștere, segmentul C, piața de retail și segmentul vehiculelor utilitare.

Creștere pe piața modelelor electrificate

În 2022, Renault devine al treilea brand electrificat (pe piața VP) cu 228.000 de vehicule vândute (+ 12% față de 2021). Renault este al treilea brand european în ceea ce privește vânzările de vehicule electrice.

În conformitate cu ambițiile sale de a obține cel mai ecologic mix de pe piața europeană până în 2025, cu peste 65% din vehiculele electrificate, Renault își crește ponderea vehiculelor electrificate cu +9 puncte față de 2021. Gama E-Tech (motorizări electrice și hibride) reprezintă acum 39% din vânzările de autoturisme Renault în Europa în 2022, în timp ce media pe piață este de 31%.

Noul Megane E-Tech Electric completează oferta noastră de vehicule electrice în Europa în a doua jumătate a anului 2022 și devine imediat unul dintre cele mai populare vehicule electrice de pe piața de retail, cu 33.000 de vânzări. Cele mai multe vânzări au fost pe versiunile superioare cu o autonomie de 450 km și Open RLink, dezvoltat împreună cu Google® . În 2023, Renault va lansa Megane E-Tech Electric în afara Europei.

Tehnologia full-hybrid este în plină expansiune, cu 117.000 de unități, +64% față de 2021. Această tehnologie, foarte solicitată de clienții privați, ajunge la un mix de 30% la Clio, 31% la Captur, 65% la Arkana și este deja cea mai solicitată versiune a Noului Austral. În 2022, Renault este a doua marcă din Europa în ceea ce privește vânzările de vehicule electrice.

Creștere în segmentele care generează valoare

Renault și-a atins obiectivul de retail, cu mai mult de unul din două vehicule vândute către clienți persoane fizice. Mixul de retail a crescut cu +8 puncte față de 2021 pentru a ajunge la 51%, ceea ce reprezintă +7 puncte față de media pieței. Cota noastră pe piața de retail s-a îmbunătățit cu +0,3 puncte față de 2021, până la 6,1% în Europa.

Creșterea în segmentul C se accelerează: vânzările Renault cresc cu 21%, cu peste 200.000 de înmatriculări. Succesul Renault Arkana continuă, cu deja peste 80.000 de vânzări în 2022 (dublu față de 2021, când s-au înregistrat 41.800 unități).

**** Include VE, Hybrid (HEV) și Plug-In Hybrid (PHEV), exclude Mild-Hybrid (M-HEV)

Piața vehiculelor utilitare

Pe piața europeană de vehicule utilitare, Renault ajunge pe locul doi, cu o cotă de piață stabilă de 14,4%. În 2022, Renault și-a completat gama vehiculelor utilitare cu Noul Kangoo EV și Noul Master EV pentru a răspunde așteptărilor clienților și în conformitate cu ambițiile sale de electrificare.

Renault ocupă locul 1 în segmentul furgonetelor mici și locul 2 în segmentul van-urilor medii/mari.

În afara Europei, Renault crește pe piețele sale cheie. Volumele vânzărilor însumează 634,124 de unități și sunt stabile față de 2021. Ponderea vânzărilor în afara Europei ajunge la 43,2% din vânzările totale ale mărcii.

Turcia, cu un volum de 99.639 de vehicule vândute (+22,6% față de 2021), și o cotă de piață în creștere cu +1,7 puncte la 12,7%, devine a 4-a piață Renault, unde gama noastră de produse răspunde perfect nevoilor pieței.

În Maroc, volumele vânzărilor au crescut cu 11,4% la 26.385 de vehicule, iar cota de piață a atins un record în ultimii 10 ani cu 16,3% (+2,9 puncte).

În India, vânzările au scăzut cu 9%, iar cota de piață cu -0,7 puncte. Renault rămâne prima marcă europeană de pe piața indiană.

În America Latină, Renault crește cu 283.116 vânzări, +8% față de 2021. Volumul vânzărilor a crescut cu 26% în Argentina și cu 30% în Mexic datorită succesului Kwid, al patrulea cel mai bine vândut vehicul din America Latină.

În Columbia, Renault este lider de piață datorită lui Duster, cel mai bine vândut vehicul de pe piață.

Directorul de operațiuni al mărcii Renault, Fabrice Cambolive conchide:

Echipa a îndeplinit prioritățile noastre cheie: creșterea pe piața electrificată, pe segmentul C și pe piața de retail. Gama noastră E-Tech răspunde perfect așteptărilor clienților și ne plasează ca al treilea brand din Europa pe piața electrificată.

În 2023, creșterea Renault va fi asigurată de gama noastră E-Tech unică pe piață, un an întreg de vânzări pentru modelele Megane E-Tech Electric și Noul Austral E-Tech precum și 4 lansări importante cu vehicule de înaltă calitate, de care noi suntem mândri.”

Renault în România

Pe o piață în creștere cu 3.7%, Renault a înmatriculat în România 11.672 de vehicule, înregistrând o cotă de piață de 8,1% (+0,8 puncte vs. 2021) și ocupând a doua poziție în topul mărcilor importate înmatriculate în 2022*. Renault a înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor în segmentul C, acesta reprezentând 45% din totalul vânzărilor de vehicule de persoane în 2022 vs. 29% in 2021. La această evoluție a contribuit lansarea Megane E-Tech Electric și continuarea poveștii de succes Arkana, model lansat in 2021. Principalele modele Renault înmatriculate sunt: Clio (2.418 unități), Megane Sedan (1.999 unități) și Captur (1.534 unități).

Gama E-TECH, dedicată vehiculelor electrificate, cunoaște un succes remarcabil și în România, reprezentând 34% din vânzările de vehicule de persoane ale mărcii Renault. Vehiculele 100% electrice au reprezentat un volum total de 445 de unități (3,8% cotă de piață, locul 4 mărci importate), din care 269 ZOE, 154 Megane E-TECH electric și 19 Kangoo Z.E. În zona de vehicule electrificate, Renault a avut rezultate deosebite, cu un volum total de 2.379 de unități, din care 911 Captur (E-Tech Hybrid, E-Tech Plug-In Hybrid și Mild Hybrid), 1.192 Arkana (E-Tech Hybrid și Mild Hybrid) și 270 Clio E-Tech Hybrid.

În sectorul vehiculelor utilitare, Renault înregistrează cea mai mare creștere în cota de piață cu +10,9 puncte față de anul precedent, respectiv 22,9% în 2022 vs. 12,0% în 2021, situându-se pe locul 2, cu 3.327 de unități. Gama de vehicule utilitare ușoare Renault a fost completată anul trecut și numără 4 modele, cu o varietate de caroserii si adaptări: Express, Kangoo, Trafic și Master.

Platforma de E-commerce vânzari.renault.ro a înregistrat 1.700 de vehicule comandate în 2022 vs. 550 în 2021, cea mai bună performanță de la crearea acesteia în urmă cu 4 ani.

*Conform datelor DRPCIV

VÂNZĂRI TOTALE PC+LCV
sfarsitul luidecembrie*
2022 2021 % variație
RENAULT
PC 1.088.836 1.188.002 -8,3
LCV 326.810 374.160 -12,7
PC + LCV 1.415.646 1.562.162 -9,4
RENAULT KOREA MOTORS
PC 51.083 57.480 -11.1
TOTAL
PC 1.139.919 1.245.482 -8,5
LCV 326.810 374.160 -12,7
PC + LCV 1.466.729 1.619.642 -9,4
* Perimetrul exclude Rusia

 

TOP 15 PIEȚE PRINCIPALE – ANUL 2022*
Clasament Piețele Volumele PC+LCV M/S
(unități) (în %)
1 FRANŢA 335 971 17.9
2 BRAZILIA 126 689 6.5
3 GERMANIA 100 338 3.5
4 TURCIA 99 639 12.7
5 INDIA 87 118 2.0
6 ITALIA 72 442 4.9
7 SPANIA 65 507 7.0
8 COREEA DE SUD 52 621 3.2
9 COLUMBIA 49 521 20.9
10 REGATUL UNIT 48 728 2.6
11 ARGENTINA 44 696 11.8
12 MEXIC 36 598 3.4
13 BELGIA+LUXEMBURG 30 646 6.5
14 POLONIA 27 303 5.7
15 AFRICA DE SUD+NAMIBIA 27 251 5.4
* PerimetruL = Renault + RKM si PC+LCV

Despre RENAULT

Renault, marcă istorică de mobilitate și pionier al vehiculelor electrice în Europa, a dezvoltat întotdeauna vehicule inovatoare. Prin planul strategic „Renaulution”, Renault s-a angajat într-o transformare ambițioasă, generatoare de valoare, îndreptându-se către o gamă mai competitivă, mai echilibrată și mai electrificată. Ambiția sa este de a întruchipa modernitatea și inovația în tehnologie, energie și servicii de mobilitate în industria auto și nu numai.

 

Urmărește-ne:
- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT revista CLUB ANTREPRENOR 12 luni

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -Transavia SA Fragedo

Ultimele Știri

Conferința Cities of Tomorrow, organizată de AHK România: Cum pot deveni mai reziliente în fața schimbărilor climatice și geopolitice

Pentru a oferi o calitate superioară a vieții locuitorilor, orașele trebuie să se adapteze constant la provocările climatice, economice...
- Advertisement -TermeneRO Informații firme Verifică asociații și administratorii oricărei companii
- Advertisement -Ziarul Pozitiv RO
- Advertisement -Abonament anual 12 luni la Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -Evenimente business afaceri 2025 Club Antreprenor și Ziarul Pozitiv
- Advertisement -oferta publicare articole copywriting content marketing online SEO Club Antreprenor Ziarul Pozitiv

Mai multe articole ca acesta

- Abonează-te la revista de business Club Antreprenor -ABONAMENT CLUB ANTREPRENOR 12 luni